Administratīvā rajona tiesa atstājusi spēkā Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) lēmumu, ar kuru Aizkraukles bankas 2009.gadā īstenotā komercprakse atzīta par negodīgu, norāda PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Ilze Žunde.
Viņa sacīja, ka ar PTAC lēmumu bankai toreiz tika uzlikts tiesisks pienākums izbeigt negodīgo komercpraksi, kā arī piemērots 8000 latu naudas sods. Tiesa Aizkraukles bankas prasību atcelt PTAC lēmumu noraidījusi, kā arī atzinusi, ka bankai uzliktais naudas sods ir atbilstošs un adekvāts, informēja PTAC pārstāve.
Jau ziņots, ka 2009.gada sākumā Aizkraukles banka izsūtīja patērētājiem vēstules, kurās pieprasīja iesniegt vairākus dokumentus par patērētāju un viņu ģimenes locekļu finansiālo stāvokli, vienlaikus informējot, ka banka plāno ieviest norēķinu konta ikmēneša apkalpošanas maksu piecu latu apmērā. Vēstulēs banka norādīja, ka gadījumā, ja patērētāji nevēlas izmantot norēķinu kontu, kuram tiek ieviesta apkalpošanas maksa, viņi var vērsties bankā un noslēgt papildvienošanos, atverot bezmaksas kredīta atmaksas kontu, savukārt, daļai no patērētājiem vēršoties bankā, kredītiestāde piedāvāja parakstīt papildvienošanās ar izmainītiem būtiskiem līguma noteikumiem, tostarp ar ietvertiem netaisnīgiem un patērētājiem nelabvēlīgākiem līguma noteikumiem. Papildvienošanās ar izmainītiem līguma noteikumiem tika slēgtas arī ar tiem patērētājiem, kas nevarēja vai nevēlējās bankai iesniegt pieprasītos dokumentus pilnā apmērā.
PTAC šādu komercpraksi atzina par agresīvu, maldinošu un profesionālai rūpībai neatbilstošu, un 2009.gada 8.jūnijā uzlika bankai naudas sodu, kā arī tiesisku pienākumu izbeigt negodīgo komercpraksi. Pēc lēmuma pieņemšanas Aizkraukles banka iesniedza PTAC rakstveida apņemšanos par atsevišķu papildvienošanās iekļauto netaisnīgo līguma noteikumu nepiemērošanu.
Pēc aktīvu apmēra Aizkraukles banka ir sestā lielākā no 29 Latvijas bankām. Bankas lielākajiem akcionāriem - Oļegam Fiļam, Ernestam Bernim un Nikai Bernei - pieder 85,9% no bankas pamatkapitāla.
PTAC izskata patērētāju iesniegumus un sūdzības par patērētāju tiesību pārkāpumiem, sniedz juridisku palīdzību patērētājiem un var aizstāvēt tiesā viņu tiesības un ar likumu aizsargātās intereses u.c.