Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), izvērtējot izmitināšanas pakalpojumu sniedzēja SIA Simply Travel īstenotās komercprakses atbilstību patērētāju tiesību aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasībām, atzinis komersanta īstenoto komercpraksi par negodīgu un piemērojis 8000 latu lielu naudas sodu.
Kā informē PTAC, SIA Simply Travel īstenoto komercpraksi sāka vērtēt, balstoties uz patērētāju iesniegtajām sūdzībām par komersanta rīcību organizētajās prezentācijās ārpus pastāvīgās tirdzniecības vietas (viesnīcās), kā arī slēdzot ar patērētājiem līgumus par izmitināšanas pakalpojumu nodrošināšanu ārvalstīs.
PTAC konstatēja, ka SIA Simply Travel, piedāvājot pakalpojumus, nav sniegusi informāciju par atteikuma tiesībām, ierobežojusi atteikuma tiesību īstenošanu, kā arī rīkojusies profesionālajai rūpībai neatbilstoši, apgrūtinot patērētājiem iespēju sazināties ar SIA Simply Travel, kas nepieciešama līgumsaistību izpildei un atteikuma tiesību īstenošanai. Izvērtējot patērētāju sniegto informāciju, PTAC konstatēja, ka SIA Simply Travel ir īstenojusi arī maldinošu komercpraksi, nepatiesi apgalvojot, ka pakalpojums pieejams tikai ļoti ierobežotu laiku un līgumu par piedāvāto cenu iespējams noslēgt tikai prezentācijas dienā, samaksājot līgumā noteikto summu.
Līdz ar to tas lika patērētājam nekavējoties pieņemt lēmumu par līguma slēgšanu, kā rezultātā patērētājam netika dota iespēja vai pietiekams laiks, lai pieņemtu uz informāciju balstītu lēmumu.
Lietas izvērtēšanas ietvaros, PTAC pieprasīja SIA Simply Travel sniegt informāciju, taču atbildi PTAC nesaņēma. Tāpat komersants neatbildēja uz PTAC aicinājumu ierasties uz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanu un atkārtotu aicinājumu sniegt informāciju par SIA Simply Travel darbību, kā arī nenodrošināja korespondences saņemšanu.
PTAC pieņemtajā lēmumā secinājis, ka SIA Simply Travel īstenojis profesionālajai rūpībai neatbilstošu un negodīgu komercpraksi, tādējādi pārkāpjot negodīgas komercprakses aizliegumu.