Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) ir vērsušies patērētāji, sniedzot informāciju par atteikuma tiesību nenodrošināšanu noslēgtajos līgumos ar SIA Simply Travel par izmitināšanas pakalpojumu iegādi ārvalstu kūrortos, informēja centra pārstāvji.
PTAC aicina patērētājus būt vērīgus, slēdzot līgumus ar attiecīgo komersantu. Pastāv iespējamība, ka SIA Simply Travel īsteno negodīgu komercpraksi, nenodrošinot normatīvajos aktos paredzētās atteikuma tiesības, norāda patērētāju aizstāvji.
PTAC ir uzsācis vērtēt SIA Simply Travel īstenotās komercprakses atbilstību patērētāju tiesību aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasībām. Gadījumā, ja, izvērtējot PTAC rīcībā esošos materiālus, SIA Simply Travel darbībā tiks konstatēts pārkāpums, kas ir radījis vai varētu radīt būtisku kaitējumu patērētāju kolektīvajām interesēm, PTAC savas kompetences ietvaros būs tiesīgs lemt par attiecīga saistoša lēmuma pieņemšanu, kas tiks publicēts PTAC mājaslapā.
Balstoties uz patērētāju sniegto informāciju, pastāv iespējamība, ka SIA Simply Travel darbojas līdzīgi kā SIA Vision Marketing un SIA Key promotion.
PTAC aicina patērētājus ļoti rūpīgi iepazīties ar līguma noteikumiem pirms līguma parakstīšanas, izvērtējot pakalpojuma saturu, vai piedāvātā pakalpojuma cena ir izdevīga, kā arī, vai līgumā minētais pakalpojums patiešām atbilst patērētāja vēlmēm. Ja līgums tiek slēgts ārpus pastāvīgās tirdzniecības vietas, piemēram, viesnīcā, aicina patērētājus pārliecināties vai, slēdzot līgumu, tiek izsniegta atteikuma tiesību veidlapa un līgumā patērētājs tiek informēts par atteikuma tiesībām.
PTAC atgādina, ka saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu un MK noteikumiem par ārpus pastāvīgās tirdzniecības vietas vai pakalpojumu sniegšanas vietas noslēgtajā līgumā ietveramo informāciju un atteikuma tiesību realizēšanas termiņu un kārtību patērētājam ir tiesības 14 dienu laikā vienpusēji atkāpties no līguma, nemaksājot līgumsodu, procentus vai zaudējuma atlīdzību (tai skaitā arī administratīvās izmaksas).