Aizkraukles banka nolēmusi nedaudz mīkstināt šogad klientiem izvirzītās prasības attiecībā uz informācijas sniegšanu bankai, tostarp pagarinot noteiktos termiņus.
Aizkraukles bankas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājs Ilmārs Jargans Db paziņoja, ka tuvākajās dienās Aizkraukles bankas klienti saņems vēstules par termiņu pagarinājumu informācijas iesniegšanai.
Kā zināms, 19.janvārī Aizkraukles banka klientiem izsūtīja vēstules ar lūgumu sniegt bankai ziņas, kas nepieciešamas informācijas aktualizēšanai par kredīta ņēmējiem.
Bankai, pildot likuma burtu (Kredītiestāžu likuma 52.pants), ir pienākums pēc kredīta izsniegšanas pastāvīgi pārbaudīt un dokumentēt kredīta ņēmēja spēju pildīt līgumā noteiktās saistības. Šī informācija savukārt bankai došot iespēju problēmu gadījumos savlaicīgi palīdzēt klientam pieņemt pareizo lēmumu. Turklāt daudzi kredīti ir izsniegti laikā no 2005. līdz 2007. gadam, un pa šo laiku situācija var būt ļoti mainījusies.
«Ievērojot visus šos faktorus, Aizkraukles banka pieņēma lēmumu pagarināt informācijas iesniegšanas termiņus, kā arī mainīja pierakstīšanās kārtību pie kredītmenedžeriem. Tuvāko mēnešu laikā bankas pārstāvji paši sazināsies ar katru klientu, norunājot klientam ērtāko tikšanās laiku. Plānots, ka informācijas aktualizācija tiks pabeigta līdz gada beigām. Vēlamies īpaši uzsvērt, ka klientiem, kuri ir pildījuši un turpina pildīt noslēgto līgumu saistības, jebkurā gadījumā visi kredīta noteikumi paliks līdzšinējie,» norādīja I. Jargans.
Tāpat banka nolēmusi pārcelt arī mēneša maksas ieviešanu 5 Ls par norēķinu konta apkalpošanu – līdz šā gada jūlijam, saprotot, ka klientiem nepieciešams laiks, lai izvērtētu lēmumus par savām vajadzībām atbilstošāko apkalpošanas modeli. I. Jargans atzina, ka Aizkraukles banka sadarbojas ar Finanšu un kapitāla tirgus komisiju un Patērētāju tiesību aizsardzības centru bankas pozīcijas skaidrošanā. Precīzu un detalizētu informāciju iesniegšanu klienti varēs iegūt arī bankas mājas lapā www.ab.lv, sākot ar 2. februāri.