airBaltic draud uzkāpšana uz tā paša grābekļa, tāpat kā jau bankrotējušajām lidsabiedrībām Malev un Spanair, tāpēc Latvijas nacionālajai.
Eirozonas krīze, pieaugošas degvielas izmaksas un lielais nodokļu slogs Eiropas lidsabiedrībām šogad radīs 600 miljonus dolāru lielus zaudējumus, prognozējusi Straptautiskā Aviotransporta asociācija (IATA). Eiropas reģionālajiem gaisa pārvadātājiem, pie kuriem pieskaitāms arī airBaltic, situācija ir sevišķi sarežģīta.
Konkurence savā starpā un ar zemo cenu lidsabiedrībām ir nežēlīga, ieņēmumi ir nepietiekami, bet Eiropas Komisija arvien stingrāk raugās uz valsts piešķirtajiem aizdevumiem lidsabiedrībām, nereti kvalificējot tos kā neatļautu valsts atbalstu un liekot atmaksāt.
Skumjākais no nesenajiem piemēriem tam ir ungāru lidkompānija Malev, kam Eiropas Komisija (EK) janvāra sākumā piesprieda atmaksāt teju 400 milj. dolāru lielo valsts atbalstu, tādējādi pieliekot punktu 66 gadus ilgušajai Malev darbībai. Malev nebūt nav vienīgā lidkompānija, kas pašlaik ir zem EK lupas - ir uzsākta izmeklēšana par 172 milj. dolāru lielo iespējamo Maltas valdības restrukturizācijas atbalstu Air Malta, izmeklēšana turpinās Czech Airlines, arī Slovēnijas Adria Airways dzīvo no valsts fondu atbalsta - pērn Slovēnijas valdība lidsabiedrībā ieguldīja 49,5 milj. eiro.
Savukārt bijušai SAS kompānijai Spanair tās lielākais akcionārs Katalonijas pašvaldība norādīja, ka tālākus aizdevumus lidkompānijai vairs nepiešķirs. Līdz ar to no šīs lidkompānijas pirkšanas atteicās potenciālais investors Qatar Airways.
Stratēģisko investoru cer sagaidīt arī airBaltic, tomēr to apgrūtina fakts, ka EK jau izskata jautājumu par Latvijas valsts veiktajiem ieguldījumiem airBaltic. Lai arī par airBaltic oficiāla izmeklēšanas procedūra EK vēl nav sākta un tāpēc vēl nevar izdarīt secinājumus par to, vai aptuveni 100 milj. Ls lielie ieguldījumi vai aizdevumi airBaltic būtu vai nebūtu kvalificējami kā valsts atbalsts, tomēr zināms risks pastāv, uz ko DB intervijā norādīja bijušais airBaltic prezidents Bertolts Fliks.