Pēc VAS Starptautiskā lidosta Rīga lūguma aviokompānija airBaltic pagarinājusi laiku līdz 20.jūlija plkst. 14, lai lidosta varētu sagatavot priekšlikumus, kā atrisināt situāciju, kurā Latvijas aviokompānija par viena pasažiera apkalpošanu lidostā Rīga maksā divreiz vairāk nekā īru aviokompānija Ryanair.
Iepriekš laiks tika noteikts līdz plkst. 12.
airBaltic jau jūlija sākumā ar sūdzību vērsās Konkurences padomē, lai izvērtētu nevienlīdzīgu konkurenci Rīgas lidostā.
Vakar lidostas Rīga valdes loceklis Jānis Ķuzulis norādīja, ka nepieļauj iespēju, ka airBaltic 2,5 miljonus lielo parādu varētu nesamaksāt.
airBaltic nav samaksājusi lidostai Rīga 146 rēķinus. J.Ķuzulis pauda pārliecību, ka lidostas Rīga prasības ir pilnīgi pamatotas un iepriekš izskatītas visas iespējas parādu pieprasīt likuma noteiktajās robežās.
J. Ķuzulis noliedza, ka lidostas Rīga prasība, kas 19.jūlijā tika iesniegta Rīgas apgabaltiesā, jebkurā veidā būtu saistīta ar airBaltic sūdzību Konkurences padomei par 6 milj. Ls piedziņu no lidostas, kas airBaltic radušies nevienlīdzīgās cenu politikas rezultātā.
Runa ir par airBaltic neapmaksātajiem rēķiniem, sākot no 2009. gada nogales līdz šim brīdim. Līdz ar to – nevarot būt ne runas par tām tarifu atlaidēm, kas piemērotas Rynair kopš 2004. gada. Viņš arī pauda cerību, ka konflikts neietekmēs jaunā lidostas termināļa būvniecību, ko uzņēmusies īstenot airBaltic.
Savukārt airBaltic pārstāvis Jānis Vanags norādīja,«Mēs negribam spekulēt par lidostas izteikumiem sakarā ar iespējamo airBaltic parādu un no tā iespējamām darbībām.
»«Lai gan airBaltic ir gājis ļoti labi, un ir sasniegta gan rekordpeļņa, gan rekordliels pasažieru skaits, ir nepieļaujami, ka Rīgas lidosta liek airBaltic maksāt divreiz nekā īru aviokompānijai. Tāpēc mēs esam sagatavojuši Konkurences padomei iesniegumu par 6 milj. Ls piedziņu no Rīgas lidostas, taču pieļaujam, ka līdz tiesas dienai šī summa var sasniegt arī 8 milj. Ls,» uzsvēra J.Vanags.
Viņš arī piebilda, ka paziņojums par to, ka airBaltic ir parādā, ir lidostas atbildes reakcija uz airBaltic sūdzību, lai izdarītu publisku spiedienu.
(papildināta pirmā rindkopa)