Latvijas eksportētāji, meklējot jaunas valstis, kurās realizēt savas preces, raugās uz strauji augošo Āfrikas valstu ekonomiku. Šajās valstīs pieprasījums pēc Latvijā ražotajām precēm ir liels, un, tā kā tirgus ir tikai attīstības sākuma stadijā, uzņēmēji cenšas iekarot savu vietu tajā.
Uzņēmēji norāda, ka tirgū ieiet nav viegli un nepieciešami labi sadarbības partneri, tomēr ieguldītās pūles nākotnē atmaksājas.
Kā stāsta a/s Latvijas balzams zīmolu direktors Valters Kaže, vairums ražotāju cer uz ātru atdevi, metoties iekšā tādos lielos tirgos kā Ķīna, bet pirmais, ko viņi tur ierauga; ir daudzi simti līdzīgi domājošu konkurentu no visām pasaules malām, kā arī augstas ieejas barjeras un iespēja atpelnīt ieguldījumus labākajā gadījumā pēc daudziem gadiem.
«Alternatīva pieeja ir meklēt tirgus, kas nav tik lieli, taču ir augoši un ik gadu sola apjomu palielinājumu. Daudzi ekonomiski attīstītāko Āfrikas valstu tirgi ir tieši šādi – pateicoties šo valstu vēsturei, Eiropas produkcija un tās kvalitāte tiek vērtēta augstu, un Latvija tiek uztverta kā Eiropas valsts, kas ir produkta izcelsmes kvalitātes apliecinājums šajā pasaules reģionā,» stāsta V. Kaže. A/s Latvijas balzams eksportē alkoholiskos dzērienus uz vairākām Āfrikas valstīm, piemēram, uz Namībiju un Maroku.
Arī a/s Balticovo gada sākumā uzsācis olu eksportu uz Angolu, un, kā skaidro uzņēmuma komercdirektors Edgars Lesnieks, mēnesī uz Āfriku tiek eksportēts no viena līdz pieciem miljoniem olu. Paplašinoties ražošanai, tiek plānots divkāršot eksporta apjomus uz Āfriku.