2022. gada maijā viedās sadzīves tehnikas zīmols AENO paziņoja par pārdošanas uzsākšanu Latvijas tirgū. Zīmols plāno īstenot starptautiskās ekspansijas stratēģiju un paplašināt savu pārdošanas ģeogrāfiju visā Eiropas teritorijā.
Sagaidāms, ka saskaņā ar analītiskajiem datiem sadzīves tehnikas segmenta peļņa Latvijā 2022. gadā sasniegs 36,47 miljonus eiro, bet ikgadējais ieņēmumu pieauguma temps (CAGR 2022-2025) būs 13,5%, kā rezultātā prognozējamais tirgus apjoms līdz 2025. gadam sasniegs 53,33 miljonus eiro.
AENO ir jauns viedās sadzīves tehnikas zīmols, kas dinamiski attīstās. Produktu portfolio ietver uzkopšanas un ēdiena gatavošanas tehniku: gaisa attīrītāji, tvaika birstes, vertikālie un robotu putekļsūcēji, blenderi, cepeškrāsnis, tējkannas, elektriskie grili. Viens no galvenajiem zīmola principiem ir videi nekaitīgu energoefektīvu produktu ražošana.
2022. gada beigās zīmols plāno ieņemt 2-3% no Latvijas tirgus dažādās mazās sadzīves elektronikas kategorijās, pateicoties tās plašajai klātbūtnei gan tiešsaistes, gan bezsaistes tirgos. ASBIS Baltics kļuvis par pirmo oficiālo AENO izplatītāju. Šobrīd notiek darbs pie netiešās tirdzniecības kanāla stiprināšanas – sadarbības ar reģionālajiem mazumtirgotājiem un interneta veikaliem. Zīmols jau ir pieejams tādos lielos tiešsaistes veikalos kā RD Electronics.
AENO izstrādāja visaptverošu mārketinga un izplatīšanas stratēģiju, jaunu produktu virzīšanai izdalot īpašu pārdošanas un mārketinga komandu. Preču tirdzniecības vietās papildus tiešajam mārketingam tiks izstrādāts unikāls merčendaizings. Turklāt zīmols nodarbosies ar padziļinātu patēriņa pieredzes izpēti, lai pielāgotos izmaiņām, radot produktus, kas AENO produktu līnijai palīdzēs saglabāt aktualitāti mainīgo ekosistēmu apstākļos.
“Mūsu misija ir atbrīvot cilvēku no rutīnas un māju padarīt par brīvības, drošības un veselības teritoriju. Digitālo tehnoloģiju attīstība, pieaugošais pieprasījums pēc ierīču attālinātās vadības, balss asistentiem kā nepieciešamiem mājsaimniecības pārvaldības elementiem stimulē pāreju uz viedo tehniku. Smartizācija visās kategorijās ir tas, kas nepieciešams mūsdienu lietotājam. Būt proaktīvam, padarot nākotni pieejamu jau šodien, ir tas, pēc kā jāvadās, lai virzītos uz priekšu un noteiktu tendences, - komentē AENO biznesa attīstības direktore Jeļena Kročaka. - dzīvesveida izmaiņas un mainīgais pieprasījums veicinās turpmāko zīmola izaugsmi un AENO produktu līnijas attīstību”.
Līdz 2022. gada beigām zīmols plāno paplašināt produktu portfolio, papildinot to ar tādām viedierīcēm kā zobu birstes, grīdas svari un gaisa mitrinātāji. Tāpat AENO laidīs klajā sezonālo augstākās kvalitātes viedās klimata tehnikas sēriju. Kā pirmais tiks prezentēts premium klases EKO viedais sildītājs, kurā tiks izmantotas kombinētas infrasarkanā starojuma un konvekcijas tehnoloģijas.
AENO modeļi ar lakonisku dizainu radīti vienotā stilā un lieliski sader viens ar otru. Tehnikas estētika nav atdalāma no tās funkcijām: visas šīs ierīces darbojas kopā vienotā ekosistēmā, kas nodrošina piekļuvi individuāliem iestatījumiem. AENO lietotne ļauj vadīt sadzīves tehniku ar viedtālruņa palīdzību, manuāli vai ar balss asistentu palīdzību, kā arī integrēt sadzīves tehniku dažādos automatizācijas scenārijos.
Zīmola produkti ir izstrādāti un ražoti Ķīnā modernā fabrikā, kur lielākā daļa procesu ir pilnībā robotizēti un nav nepieciešama cilvēka iejaukšanās.