Ar klimata pārmaiņām, toksicitāti un atkritumiem saistītās bažas sākušas ietekmēt patērētāju rīcību visā pasaulē. Pieaug to patērētāju īpatsvars, kuri sagaida, ka zīmoli aizsargās vidi, bet tas uzņēmumiem, kas ražo visdažādākos produktus, liek pievērsties jaunai koncepcijai – ilgtspējīgai ražošanai un patēriņam. Elena Kročaka (Elena Krochak), AENO Business Development direktore, stāsta, kā un kāpēc zīmoli kļūst videi draudzīgi - eco-friendly.
Ekoloģiskums kā patērētāju stimuls
Zīmoli riskē samazināt savu tirgus daļu, ja nespēs pielāgoties apzināta patēriņa tendencēm. Izprotot cilvēku attieksmi pret vides problēmām, zīmoli varēs ieviest jaunu politiku, kas apmierinās patērētājus un saglabās planētas drošību.
“Zīmoli, kas izmanto holistiskāku pieeju ilgtspējīgai attīstībai, var palīdzēt vīzijas saskaņot ar realitāti un stiprināt savu reputāciju pastāvīgas attīstības jomā,” - saka AENO Business Development direktore Elena Kročaka.
Vienlaikus zīmoli mudina patērētājus, izvēloties produktu, lielāku uzmanību pievērst vides komponentei, izceļot gadījumus, kas atbalsta ilgtspējīgus ekoloģiskos risinājumus. Patērētājam ir skaidri jāsaprot, ka viņa darbība patiešām sniedz labumu. Piemēram, iepērkoties, pircējs var atteikties no plastmasas maisiņiem, tādējādi samazinot plastmasas patēriņu.
Zīmoli ietekmē arī to mazumtirdzniecības partneru tēlu un pārdošanu, ar kuriem tie sadarbojas. Zīmols pārvalda savu reputāciju un reprezentāciju – tas burtiski kontrolē visu, sākot no apgaismojuma veikalu plauktos līdz balss tonim - tone-of-voice - preču aprakstos. Tāpēc mazumtirgotājiem sekot līdzi eko tendencēm ir gan vieglāk, gan sarežģītāk nekā ražotājiem. Galvenais: pašiem izlemt, ko darīt ar atkritumiem un nepārdotām precēm un kā koncentrēties darbam ar atbildīgiem piegādātājiem.
Apzināta un rūpīga attieksme pret dabu – kā daļa no AENO filozofijas
AENO ir jauns, dinamiski augošs viedās sadzīves tehnikas zīmols. Zīmols apņēmīgi ievieš ilgtspējīgus jauninājumus katrā produkta dzīves cikla aspektā, lai patērētāji varētu dzīvot ekoloģiskāku dzīvi.
Samazināt atkritumu daudzumu produkta izstrādes posmā un panākt pastāvīgu to pārstrādes rādītāju uzlabošanos AENO zīmola komandai palīdz inovācijas. Papīra instrukciju samazināšanās un to pāriešana digitālā formātā, plastic-free ekoiepakojuma, izmantošana pārstrādātus iepakojuma materiālus ļauj izmantot atkārtoti. AENO produktu ekspluatācijas fāzē enerģiju taupošās tehnoloģijas samazina enerģijas patēriņu.
Zīmols sper soli, lai īstenotu ilgtspējīgu viedās mājas vīziju, kas atbilst patērētāja dzīvesveidam, vajadzībām un vērtībām. AENO filozofija ir vērsta ne tikai uz tehnoloģiju un funkcionalitātes attīstību, bet arī, nosakot jaunus industrijas attīstības līmeņus, ņem vērā dažādas cilvēku vajadzības, gaumi un dzīvesveidu.
Sadzīves tehnika ir ne tikai svarīga jebkuras mājas daļa, bet arī ikdienas un dienas kārtības sastāvdaļa. AENO turpina pilnveidot savus produktus un izstrādāt inovācijas, lai patērētājiem nodrošinātu dzīves iespēju paplašināšanu un, pirmām kārtām, ilgtspējīgu produktu lietošanas pieredzi no sākuma līdz beigām.
Ekoloģiskā biznesa koncepcija
Viens no galvenajiem ilgtspējas jēdziena ieguvumiem uzņēmējdarbībai ir spēja paskatīties uz uzņēmuma globālo lomu un saprast, ka viņu ieguldījums var būt daudznozaru un jābūt noderīgiem lielam skaitam cilvēku visā pasaulē, uzņēmumiem un pat dabiskajām biocenozēm. Sava ieguldījuma apzināšanās rada izpratni, ka esi atbildīgs par nākotni, – tieši tāda ir biznesa ekoloģiskās koncepcijas galvenā loma.
Jauna realitāte un pieaugošais patērētāju pieprasījums paver papildu biznesa iespējas. Vēlmei rūpēties par vidi, kas īstenota ne tikai reputācijas risinājumu, bet arī galveno biznesa procesu līmenī, jāpalīdz stiprināt uzņēmējdarbību ilgtermiņā. Jaunu, līdzsvarā ar vidi radītu produktu piedāvājums apmierinās prasīgāku klientu pieprasījumu, kuri arvien vairāk domā par to, kur, kā un no kā tiek ražoti produkti.
“Šobrīd pārliecība par zīmolu ir aktuālāka nekā jebkad agrāk – svaigi risinājumi, skaidri vēstījumi un solījumi, ko apliecina spēcīgi produkti, kā arī līdz sīkākajai detaļai pārbaudīta komunikācija. Pašlaik īpaši svarīgi ir izprast auditorijas vajadzības un cerības, tām atbilst un būt soli priekšā,” -komentē AENO Business Development direktore Elena Kročaka.