Amatalus darītava "Ārpus Brewing Co" Latvijas vārdu nes pasaulē un tagad, krīzes laikā, radījusi alu, lai atbalstītu visus nozares dalībniekus.
Alus darītavu SIA "Ārpus" Ādažu novadā 2017.gadā izveidoja četri alus mīļotāji. Katrs no viņiem pirms tam darbojās dažādās nozarēs - no IT jomas, līdz pat saistībai ar alus darīšanu. Par brūvētavas galveno aldari kļuva Vladimirs Berezins. Uzņēmuma nosaukumā ietverta doma par to, ka šis alus ir citādāks un ārpus ierastajām garšām.
No čigāniem līdz savai darītavai
Pašos pirmsākumos "Ārpus Brewing Co" darbojās kā "čigānu" alus darītava - pēc sevis izstrādātas receptūras alus tika brūvēts dažādās alus darītavās visā Latvijā. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Ģirts Tihomirovs norāda, ka tā bijusi lieliska iespēja labāk sagatavoties un uzkrāt pieredzi savas darītavas atvēršanai: "Pilnīgi noteikti jebkura čigānu alus darītava sapņo par savu brūzi, un mēs nebijām izņēmums."
2019. gada rudenī, piesaistot "Altum" finansējumu, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Siguldas inkubatora un Lauku atbalsta dienesta LEADER resursus, un kopumā ieguldot ap 200 tūkstošiem eiro, uzņēmums atvēra paši savu ražotni Ādažu novada Eimuros, kur šobrīd tiek ražota visa "Ārpus Brewing Co" produkcija.
Šī gada pirmajos piecos mēnešos uzņēmums saražoja ap 35 000 litru alus, kas ir divreiz vairāk nekā pērn pirmajos piecos mēnešos. To stimulējis tieši tas ka, ražošana tika pārcelta uz uzņēmuma jauno darītavu un iegādāta moderna alus bundžu pildīšanas iekārta no Lielbritānijas, norāda Ģ.Tihomirovs.
Iesaistās vispasaules akcijā
Covid-19 izraisītā situācija nenoliedzami ietekmējusi arī amatnieku alus tirgu Latvijā, norāda uzņēmējs. Lai atbalstītu mazās alus darītavas un amatalus tirdzniecības vietas visā pasaulē, tika izveidota kampaņa "All Together", kurā iesaistījās arī "Ārpus Brewing Co" komanda.
Projekta ietvaros pēc īpašas receptes, kuru publiskoja darītava no ASV, tika radīts alus ar nosaukumu "All Together". Pērkot šo alu, jebkuram ir iespēja ņem dalību atbalsta akcijā, jo visi ieņēmumi no pārdošanas Latvijā paliks tirdzniecības vietām.
Šobrīd šajā kampaņā piedalās jau gandrīz 900 darītavas no visas pasaules.
Uzņēmējs norāda, ka interese par amatnieku alu Latvijā pieaugot. "Visā valstī tiek vērtas jaunas darītavas, parādās vairāk un vairāk specializētie alus bāri, restorāni un veikali. Kas ir interesanti, tad arī ārpus Rīgas šobrīd ir vietas, kur var iegādāties amatnieku alu, piemēram, Liepājā un Ogrē. Kā arī paši patērētāji kļūst izglītotāki un prasīgāki pret pašu produktu. Tas īstenībā ir liels stimuls attīstīties un rūpēties par produkta kvalitāti," norāda Ģ.Tihomirovs.
Veiksmes pamatā - kvalitāte
90% no SIA "Ārpus" saražotās produkcijas tiek eksportēti ārpus Latvijas. "Mūsu alus ir pieejams tādās valstīs kā Holande, Zviedrija, Dānija, Lielbritānija, Krievija, Spānija, Francija un daudz kur citur. No mums tālākām valstīm mums pašiem bija liels pārsteigums ieraudzīt mūsu produktus nobaudāmus Singapūrā," stāsta valdes priekšsēdētājs.
"Redzot to, ka ar katru gadu alus imports Latvijā tikai pieaug, jau no pašiem pirmsākumiem mūsu darītavas mērķis bija popularizēt Latvijas alu visā Eiropā un attīstīt eksportu," teic Ģ. Tihomirovs.
Eksporta veiksmes stāsts slēpjoties produkcijas kvalitātē un alus darītāju attieksmē, brūvējot alu. "Izvēloties alus veidus un brūvējot paši, mēs koncentrējamies uz to, kas mums garšo visvairāk, jo tieši tā mums izdodas sasniegt augstākās kvalitātes prasības. Mūsu komanda ir apceļojusi daudzas pasaules valstis un apciemojusi labākās amatnieku alus darītavas visā pasaulē, tas mums deva lielisku pieredzi un sapratni par to, kādu alu mēs gribam piedāvāt alus mīļotājiem," norāda Ģ.Tihomirovs.
Ciešā sadarbībā ar citām darītavām uzņēmums cenšas popularizēt Latvijas amatnieku alu visā pasaulē. Sadarbība jau ir izveidota ar labākām darītavām no Krievijas, Vācijas un Igaunijas, un jau šobrīd tiek plānots brūvēt alu sadarbībā ar Lielbritānijas, Dānijas un Polijas alus darītavām.
Iesākoties Covid-19 izraisītajai ārkārtas situācijai, uzņēmums izveidoja savu interneta veikalu un bija pirmie Latvijā, kas piedāvāja alus piegādi uz visu Eiropu. "Veikals attaisnoja uz sevis liktās cerības un bija patiešām ļoti pieprasīts gan vietējo alus mīļotāju vidū, gan saņēmām daudz pasūtījumus no citām Eiropas valstīm. Šobrīd mūsu internetveikals ir pilnībā izpārdots, jo lielākā daļa mūsu produkcijas tiek eksportēta un atlikušais daudzums nav pietiekams, lai apmierinātu vietējo restorānu, bāru un veikalu pieprasījumu," norāda uzņēmējs.
Sekojot pieaugošajam pieprasījumam, komanda plāno jau vasaras mēnešos investēt līdzekļus un paplašināt ražotni, dubultojot ražošanas apjomus. Paredzams, ka līdz ar to produkcija atkal būs pieejama interneta veikalā. Patreiz to var iegādāties specializētās amata alus tirdzniecības vietās Rīgā un citviet Latvijā.
TEVI VARĒTU INTERESĒT ARĪ: