Atpūta

Piektdienas intervija ar Ievu Salmelu, Hesburger attīstības direktori Baltijas valstīs

Lelde Petrāne,17.01.2014

Jaunākais izdevums

Biznesa portāls Db.lv, atjaunojot senu tradīciju, piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmumu vadītājiem sniedz atbildes uz šiem jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Intervija ar Ievu Salmelu, Hesburger attīstības direktori Baltijas valstīs:

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Hesburger ir Somijas, Salmelu ģimenes uzņēmums un, kā jau var noprast pēc mana uzvārda, arī es esmu Salmelu ģimenes locekle. Lielākā daļa Salmelu ģimenes strādā Hesburger ķēdē, mans lēmums bija likumsakarīgs.

Esmu precējusies ar Kari Salmelu, Hesburger dibinātāju dēlu. Mēs iepazināmies Rīgā, bet pēc kāda laika pārcēlos uz dzīvi Somijā un sāku darbu ģimenes uzņēmumā. Mainīju biznesa vidi par 180 grādiem - no vadības konsultāciju uzņēmuma Latvijā pret darbu Hesburger Somijā.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Mani iepriecina tas, ka Latvija atkopjas no ekonomikas krīzes, to jūtam arī ēdināšanas nozarē – pieaug iedzīvotāju pirktspēja un līdz ar to arī iespējas vairāk ēdienreižu ieturēt ārpus mājas. Latvija ir kļuvusi par atzītu tūristu galamērķi, tādēļ priecājamies par šī klientu segmenta pieaugumu.

Ir prieks par Latvijas (un arī Baltijas) ražotājiem, kuri attīsta savu produkciju, piedāvā inovatīvus un dabīgas izcelsmes produktus, ar tiem veiksmīgi konkurējot arī ES tirgū. Piemēram, 2013. gadā sākām sadarbību ar SIA SunCrisp par kraukšķīgo, svaigo burkāniņu piegādi visiem Hesburger restorāniem Baltijā.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu uzņēmumu?

Noteikti iepriecina mūsu kolektīvs – tas ir draudzīgs, saliedēts un ģimenisks arī vārda tiešajā nozīmē - pēdējo gadu laikā novērojam tendenci, ka pie mums strādā darbinieku ģimenes, piemēram, vīrs un sieva, brāļi, māsas, u.t.t. Tā kā šobrīd Latvijā ir 38 Hesburger restorāni un 21 no tiem – reģionu pilsētās, ir prieks, ka varam radīt darbavietas arī ārpus Rīgas.

- Vai darbinieku trūkumu izjūtat?

Daļa mūsu darbinieku ir jaunieši, studenti, kuri darbu Hesburger apvieno ar studijām, bet pēc augstskolas absolvēšanas dodas tālāk, jo meklē darbu savā profesijā. Tādēļ mēdz būt periodi (piemēram, vasara, kad studijas beigušās), kad izjūtam darbinieku trūkumu gan Rīgā, gan reģionu pilsētās. Ir prieks par tiem jauniešiem, kuri izvēlas iespēju turpināt darbu Hesburger un veidot karjeru mūsu ķēdes ietvaros.

- Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu uzņēmumā?

Hesburger darbiniekam ir jāpiemīt tam, ko dēvē par darba tikumu. Noteikti ir jābūt arī vēlmei mācīties. Darbs apkalpojošajā sfērā prasa noteiktas prasmes un iemaņas, kuras var apgūt, bet būtiska ir arī pozitīva attieksme un augsta atbildības sajūta, bez tām klientu apkalpošanā neiztikt.

- Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?

Mūsu mērķis ir uzņēmuma ķēdes paplašināšana Baltijā un Somijā, kā arī Austrumu virzienā – Krievijā un Ukrainā. Hesburger vadmotīvs ir kvalitāte un videi draudzīga politika, tādēļ viens no tālākajiem mērķiem ir ekoloģiskā virziena attīstība.

Visi jaunbūvētie Hesburger restorāni ir videi draudzīgi, tiek izmantotas inovatīvas zaļās tehnoloģijas un pakāpeniski uzlabojam arī senāk būvētās ēkas. Šobrīd Somijā, Hivinkē (Hyvinkää) pilsētā ir mūsu lepnums - Hesburger paraugrestorāns, kurā visdaudzpusīgāk tiek izmantoti atjaunojamie energoresursi un zaļās tehnoloģijas, sākot no LED apgaismojuma līdz īpašam zaļajam jumtam. Hivinkē Hesburger restorāns darbojas kā autonoma sistēma, netērē dabas resursus un tā ietekme uz apkārtējo vidi ir minimāla. Nākotnes mērķis ir zaļo restorānu attīstīšana.

- Gūstat labumu no tā, ka Latvija pievienojusies eirozonai?

Tā kā Hesburger strādā arī citu eirozonas valstu tirgū (Somijas, Igaunijas un Vācijas), protams, mums ir vienkāršāk un ērtāk uzņēmuma ietvaros strādāt ar vienu valūtu. Par ilgtermiņa labumu varēsim runāt aptuveni pēc pusotra gada.

- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu.

Mans ceļš uz šo amatu ir bijis garš un interesants. Esmu ekonomiste, pēc Latvijas Universitātes absolvēšanas esmu strādājusi finanšu sfērā - auditorkompānijā un vadības konsultāciju uzņēmumā. 2004. gadā pārcēlos uz dzīvi Somijā un sāku strādāt Hesburger ķēdē. Lai saprastu uzņēmuma funkcijas un procesus, iepazinos ar to visos darba līmeņos, piemēram, paralēli darbam restorāna virtuvē apguvu somu valodu un tālāk varēju strādā klientu apkalpošanā, pie restorāna kases. Soli pa solim esmu nonākusi līdz Baltijas valstu attīstības direktores amatam.

- Kā radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums?

Uzņēmuma nosaukums radies no tā dibinātāja, mana vīratēva iesaukas, viņu sauc par Heikki «Hesi» Salmelu.

- Kādas izmaiņas likumdošanā Jūs vēlētos redzēt?

Ņemot vērā, ka Latvija ir viena no zaļākajām valstīm pasaulē, loģisks būtu diferencēts nodokļu slogs tiem uzņēmējiem, kuru darbībā tiek ievēroti vides aizsardzības prinicpi un kuru darbība orientēta uz vides saudzēšanu. Tas būtu stimuls arī tiem uzņēmumiem, kas līdz šim par «zaļu» saimniekošanu nav domājuši.

- Jūsuprāt, pēdējā laika lielākais veiksminieks un neveiksminieks ir?

Šogad diemžēl laikapstākļu dēļ pie neveiksminiekiem pieskaitāmi slēpošanas trašu īpašnieki, bet viņiem ir visas iespējas kļūt par veiksminiekiem, ja ziema ieilgs un varēsim slēpot arī vēlā pavasarī.

- Kāds ir Jūsu mīļākais ēdiens un dzēriens?

Mans mīļākais ēdiens ir Hesburger rudzu burgers, jo tā rudzu maizītes garša atgādina Latvijas rupjmaizi, mīļākais dzēriens ir ūdens.

- Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Profesionāli lielu ietekmi uz mani ir atstājis mans vīratēvs Heikki Salmela - Hesburger ķēdes dibinātājs. Viņš ir ģimenes uzņēmējdarbības aizsācējs Somijā, paraugs citiem uzņēmējiem. Viņam ir piemīt apbrīnojams uzņēmēja talants un zināšanas, iekšējais dzinulis, kā arī ievērojamas darbaspējas. Viņš ir spējis uzcelt uzņēmumu no viena grila kioska līdz vairāk nekā 400 restorāniem Somijā, Baltijā, Vācijā un citur. Heikki ir apbrīnas vērta personība.

Par grāmatām – lielu iespaidu pēdējo gadu laikā ir atstājušas grāmatiņas par trollīšiem Muminiem, jo tās atkal un atkal pēc pieprasījuma lasu priekšā savam dēlam.

- Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?

Spēku un enerģiju dod laiks ar ģimeni, sports, ceļojumi, atpūta svaigā gaisā. Pēc saspringtas dienas palīdz mūzika, īpaši - Andrea Bočelli ieraksti.

Tā kā esam ģimenes uzņēmums, esam kopā gan mājās, gan darbā, tādēļ cenšamies nodalīt laiku atpūtai un laiku darbam, cik tas ir mūsu spēkos. Ēst gatavošanai ir liela nozīme mūsu ģimenes kopā būšanā, tradīcija ir kopīgas, pašu gatavotas ēdienreizes.

- Izstāstiet, lūdzu, savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

Kad pirmo reizi tikos ar vīra vecākiem, Salmelu ģimeni, viņu pirmais jautājums bija: «Vai Tu proti gatavot ēst?».

- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Novēlu db.lv lasītājiem veiksmīgu un skaistu 2014. gadu! Lai izdodas sasniegt jaunas virsotnes uzņēmējdarbībā un atrast laiku arī atpūtai un personības izaugsmei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā salīdzinoši sīvo konkurenci Latvijas ēdināšanas biznesā, ātrās ēdināšanas tirgū brīva vieta varētu būt vēl kādam vienam jaunam konkrētās jomas ēdināšanas zīmolam, intervijā aģentūrai LETA stāsta Hesburger tīkla vadītājs Kari Salmela.

Viņš norāda, ka šajā biznesā konkurence ir ļoti sīva. Nemitīgi jāseko līdzi tirgus attīstībai, izmaiņām, kā arī tam, ko dara konkurenti. Ātrās ēdināšanas jomā liela nozīme ir cenas, piedāvājuma, kvalitātes un apkalpošanas ātruma faktoriem. Taču, neskatoties uz izteikto konkurenci, Hesburger ar interesi gaida, vai un kad Latvijas tirgū ienāks vēl kāds jauns spēlētājs.

Sīvās konkurences apstākļos nolūkā piesaistīt jaunus klientus Hesburger seko līdzi savam piedāvātajam produktu klāstam, regulāri radot arī dažādus jaunus produktus par saprātīgu cenu. Uzņēmumā ir komandas vienība, kas strādā pie jaunu produktu izgudrošanas, Hesburger iekšienē notiek degustācijas, diskusijas, pirms jaunais piedāvājums nokļūst ēdienkartē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas restorānu ķēde Hesburger Latvijā restorānu skaitu vēlas palielināt līdz 60-70, intervijā aģentūrai LETA sacīja Hesburger tīkla vadītājs Kari Salmela, vienlaikus atzīstot, ka par lielākajiem konkurentiem uzskata vietējos ēdināšanas uzņēmumus, nevis citas ātrās ēdināšanas ķēdes.

«Latvijā pašlaik ir 44 Hesburger restorāni, bet kopumā ķēdē ir 448 restorāni. Es domāju, ka Latvijā mūsu restorānu skaits nākotnē sasniegs 60-70. Mēs visu laiku augam, un katru gadu mums klāt nāk no viena līdz trim restorāniem. Šogad mēs atvērsim jaunu restorānu Rīgā, Brīvības gatvē, un plānojam atvērt arī Vecrīgā. Nākamā gada sākumā mēs plānojam atvērt restorānu Kauguros,» teica Salmela.

Viņš atzina, ka labas vietas jauniem restorāniem atrast nav viegli, bet tas ir izdarāms. «Kad es Latvijā ierados 2003.gadā, man daudz bija jāstāsta, kas ir Hesburger, un 95% no sarunu biedriem šaubījās, vai es spēšu samaksāt īri u.c. Taču, ja tu smagi strādā un esi aktīvs, tad vietas var atrast. Taču tas, protams, nenotiek vienā dienā. Tas ir ilgs process. Tagad cilvēki ir pārliecinājušies, ka mēs esam nopietns uzņēmums, maksājam īri un citus apsaimniekošanas izdevumus, un katru nedēļu mēs saņemam kādu piedāvājumu par vietu restorāna atvēršanai. Protams, ne vienmēr šīs vietas mūs apmierina. Piemēram, ja diezgan tuvu piedāvātajai vietai jau ir mūsu restorāns, vieta kā tāda mums nav pievilcīga vai, piemēram, telpu nomas cena ir par lielu. Tādēļ es teikšu, ka labas vietas atrast ir diezgan sarežģīti, bet tas ir izdarāms,» klāstīja Salmela.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas restorānu ķēde «Hesburger» Latvijas tirgū šogad plāno investīcijas 5,5 miljonu eiro apmērā. Plānotās investīcijas Latvijā paredzētas 5 jaunu restorānu izveidē, kā arī Siguldas restorāna rekonstrukcijā, kuru plānots noslēgt šī gada aprīlī, informē «Hesburger» Attīstības direktore Ieva Salmela.

Savukārt vasarā plānots atvērt trešo restorānu Daugavpilī, kur investīcijas restorāna ēkas remontdarbos un labiekārtošanā sasniegs aptuveni pusmiljonu eiro.

Kopumā Baltijas valstīs «Hesburger» šogad biznesa attīstībā plāno investēt aptuveni 11,5 miljonus eiro. Tostarp Lietuvā 4 miljonus eiro un Igaunijā – 2 miljonus eiro.

Kaimiņvalstī Lietuvā šogad paredzēts attīstīt 3 līdz 4 jaunus restorānus, savukārt Igaunijā - 2 restorānus.

I. Salmela atgādina, ka pērn «Hesburger» spēra soli IT nozarē, izveidojot mobilo aplikāciju produktu pasūtīšanai tiešaistē Latvijā. Kopš aplikācijas atklāšanas Latvijā pagājušā gada septembrī, veiktas vairāk nekā 131 tūkstošu lejupielādes. I. Salmela atzīmē, ka tas norāda uz augsto interesi iedzīvotāju vidū veikt ēdiena pasūtīšanu attālināti, tādējādi taupot laiku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Dzirciema ielā atvērts 40. Hesburger tīkla restorāns; ieguldīti 350 000 eiro

Lelde Petrāne,15.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hesburger, ātrās ēdināšanas ķēde, šonedēļ, atzīmējot desmit gadu jubileju Latvijas tirgū, atvērusi divus restorānus Rīgā - Dzirciema ielā un Vienības gatvē.

Ieva Salmela, Hesburger attīstības direktore Baltijas valstīs, atgādina: «Pirms desmit gadiem atvērām pirmo Hesburger restorānu Latvijā, tirdzniecības centra Olimpia telpās.»

Šonedēļ Pārdaugavā atvērti divi jauni Hesburger restorāni - šodien Dzirciema ielā 42 atvērts 40. Hesburger tīkla restorāns, kurā ieguldītas investīcijas 350 000 eiro apmērā un izveidotas 7 jaunas darbavietas. Hesburger restorāns izvietots jaunatklātā tirdzniecības centra telpās 166 kvadrātmetru platībā.

Savukārt pirmdien, 14. jūlijā Vienības gatvē 77 atvērts Hesburger restorāns ar autokasi. Vienības gatves Hesburger restorāna izveidē investēti 800 000 eiro, tā platība ir 148 kvadrātmetri. Vienības gatves Hesburger komandā ir 6 jauni darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Hesburger īpašnieks un vadītājs: PVN likme Latvijā ir ļoti augsta

Didzis Meļķis,09.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taisnīgāk būtu, ja vismaz dažiem pārtikas produktiem būtu pazemināta PVN likme, jo tā Latvijā ir ļoti augsta

Tā uzskata ātrās ēdināšanas ķēdes Hesburger īpašnieks un vadītājs Kari Salmels. No saimnieka sākotnējās sajūtas «ak vai, ko gan es esmu izdarījis nepareizi!?» desmit gados Latvijā viņa uzņēmumam ir 38 restorānu, un tuvākajā laikā tiks atvērti vēl vairāki.

Jūsu sieva ir latviete?

Jā.

Tad atļaujiet sākt ar populistisku jautājumu – jūs aizvedat mūsu skaistākās sievietes un uzņēmuma peļņu un vietā atstājat kaut kādu fast food, ātro ēdienu?

Laikam saprotu, kur tēmējat, un man jāteic, ka mēs jau kopš pirmā darbības gada nekādu Hesburger peļņu neesam pārveduši uz Somiju. Gluži pretēji – gadu gaitā esam to investējuši Latvijā, kopā apmēram 30 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrā ēdināšanas uzņēmuma "Hesburger" pārdošanas apjoms Latvijā 2022.gadā, salīdzinot ar 2021.gadu, kāpis par 30,3%, sasniedzot 43,08 miljonus eiro, informē kompānijā.

Kopumā "Hesburger" pārdošanas apjoms Baltijas valstīs pērn sasniedza 128,52 miljonus eiro, no tā lielāko daļu veidojot Lietuvas tirgum. Salīdzinot ar 2021.gadu, Lietuvā pārdošanas apjoms pieaudzis par 30,47% un sasniedzis vairāk nekā 47,10 miljonus eiro. Turpretim Igaunijā pārdošanas apjoms kāpis par 28,07%, sasniedzot vairāk nekā 38,33 miljonus eiro.

"Hesburger" mārketinga un starptautiskās attīstības direktore Ieva Salmela komentē, ka 2022.gads ir bijis pārbaudījumiem pilns gan kara Ukrainā, gan energokrīzes un straujās inflācijas dēļ.

Pērn uzņēmums Latvijā veicis investīcijas Cēsīs, kur atvērta uzņēmuma 50. ēstuve, kā arī astoņu filiāļu renovācijā, uzlabojot to iekštelpas un āra infrastruktūru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas ātrās ēdināšanas restorānu ķēde "Hesburger" sākusi darbu Polijas galvaspilsētā Varšavā, informē kompānijā.

Polijā "Hesburger" darbosies atbilstoši jaunam konceptam, nodrošinot produkciju pasūtījumiem tikai piegādei uz mājām. "Hesburger" Polijā strādā astoņi cilvēki.

“Hesburger” starptautiskās attīstības un mārketinga direktore Ieva Salmela stāsta, ka šobrīd “Hesburger” restorāni atrodas Polijas kaimiņvalstīs: Lietuvā, Vācijā un Ukrainā. Izejvielas “Hesburger” Polijā tiek piegādātas no noliktavas un majonēzes ražotnes, kas atrodas Lietuvā, Kauņā.

“Mēs turpināsim aktīvi paplašināties ne tikai Polijā, bet arī citās valstīs. Šogad visvairāk pieaugs mūsu restorānu skaits Bulgārijā,” atklāj I.Salmela.

Patlaban "Hesburger" darbojas astoņās Eiropas valstīs, tostarp Somijā "Hesburger" ir 272 struktūrvienības, Lietuvā - 59, Latvijā - 51, Igaunijā - 50, Bulgārijā - 28, Ukrainā - septiņas, Vācijā - divas un Polijā - viena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas restorānu ķēde Hesburger Latvijas tirgū ieviesusi mobilo aplikāciju, kas paredzēta produktu pasūtīšanai tiešsaistē, informē uzņēmuma pārstāvji.

«Mobilā aplikācija tika veidota, reaģējot uz mūsdienu patērētāju steidzīgo dzīves ritmu – tā domāta, lai padarītu klientu ikdienu vienkāršāku un ērtāku,» saka Hesburger attīstības direktore Ieva Salmela.

Aplikācija paredzēta produktu pasūtīšanai tiešsaistē un piedāvā dažādas aplikācijas izmantošanas priekšrocības, piemēram, elektroniskos atlaižu kuponus, restorānu atrašanās karti, informāciju par produktu uzturvērtībām un citas.

Latvija ir trešā valsts, kurā pieejama Hesburger aplikācija pieejama. Šī gada jūlijā tā atklāta kaimiņvalstī Igaunijā, savukārt pagājušā gada maijā – Somijā. Lejuplāžu skaits šajās valstīs sasniedz attiecīgi 40 000 un 760 000. Igaunijā, kur aplikācija pieejama kopš šī gada jūlija, ar tās palīdzību līdz šim veikti vairāk nekā 55 100 pasūtījumu. Pateicoties šai aplikācijai, Bonuskluba biedru skaits Igaunijā ir trīskāršojies, savukārt pirktākais produkts kaimiņvalstī ar Hesburger aplikāciju ir siera burgers un tā komplekts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas ķēde "Hesburger" investējusi 300 000 eiro pirmās filiāles atvēršanā Rumānijā, Rimniku Vilčā, informē uzņēmumā.

Rumānijā pirmā "Hesburger" platība ir 80 kvadrātmetri, un tas atrodas pilsētas iepirkšanās centra "Shopping City Ramnicu Valcea" ēdināšanas zonā.

"Hesburger" starptautiskās attīstības un mārketinga direktore Ieva Salmela norāda, ka nākotnē Rumānijā plānots atvērt vēl vairākas ēdināšanas vietas. Patlaban notiek pārrunas par atvēršanu vairākās Rumānijas pilsētās, tajā skaitā galvaspilsētā Bukarestē. Viņa atklāj, ka kopumā gada laikā "Hesburger" biznesa un tīkla attīstībā Rumānijā plānots ieguldīt astoņus miljonus eiro, atverot desmit jaunus "Hesburger".

Latvijā 2023.gadā, salīdzinot ar 2022.gadu, "Hesburger" pārdošanas apjoms palielinājies par 25%, sasniedzot 53,92 miljonus eiro. Šogad uzņēmums Latvijā plāno atvērt vēl divas filiāles, kā arī uzsākt digitālo kasu sistēmu darbību. Savukārt Baltijā 2024.gadā kopumā paredzēts atvērt desmit jaunus "Hesburger".

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Hesbuger investējis 1,3 miljonus jaunā restorānā

Gunta Kursiša,29.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas restorānu ķēde Hesburger Valmierā atklājusi jaunu ēstuvi. Tās izveidē Somijas uzņēmums investējis 1,3 miljonus eiro.

Šis ir otrs Hesburger restorāns, kas atvērts Valmierā, un tas atrodas Rīgas ielā 63. Pirmais tika atklāts 2009. gadā tirdzniecības centra Valleta telpās. Jaunās Hesburger ēstuves izveidošana radījusi 14 darbavietas, informē Hesburger pārstāvji.

Uz Valmieras otrā Hesburger restorāna jumta ir uzstādīti saules kolektori - iekštelpu apsildīšanai un karstā ūdens nodrošināšanai. Tāpat restorāna ēka aprīkota ar zemes siltumsūkņiem, kas nodrošina ēku ar zemes enerģijas siltumu.

Jau vēstīts, ka šā gada jūlijā Hesburger, ieguldot 1,4 miljonus eiro, atvēra pirmo Hesburger ēstuvi Rēzeknē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieviešot tehnoloģiskus risinājumus pasūtījumu veikšanai, Somijas un Baltijas ātrās ēdināšanas restorānu ķēde “Hesburger” visos restorānos Latvijā ierīko digitālās pašapkalpošanas kases.

Kopējās projekta investīcijas ir 1, 5 miljoni eiro, un tā ietvaros kopumā tiks uzstādītas 107 šāda veida kases.

Projekts Latvijā tika aizsākts 2021. gadā, pakāpeniski ieviešot projekta administratīvās prasības, un pirmo pašapkalpošanās kasi uzstādot “Hesburger” restorānā Rīgā, Krasta ielā. Šobrīd projekts tuvojas noslēgumam, un līdz augusta vidum pašapkalpošanās kases tiks uzstādītas jau visos “Hesburger” restorānos Latvijā. Noslēdzošā digitālā pašapkalpošanās kase tiks uzstādīta Daugavpilī, “Hesburger” restorānā Rīgas ielā, kas pēc vērienīgas renovācijas tiks atvērts šī gada otrajā pusē.

“Līdztekus jaunu restorānu atvēršanai mēs investējam arī modernu tehnoloģisko risinājumu ieviešanā, tādēļ esam gandarīti, ka šis projekts jau pavisam drīz tiks veiksmīgi ieviests 51 uzņēmuma restorānā Latvijā,” stāsta Ieva Salmela, “Hesburger” starptautiskās attīstības un mārketinga direktore.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 1,8 miljonus eiro, ātrās ēdināšanas restorānu ķēde “Hesburger” pēc apjomīgas rekonstrukcijas atklājusi atjaunotu restorānu Daugavpilī, Rīgas ielā.

Kā norāda “Hesburger” starptautiskās attīstības un mārketinga direktore Ieva Salmela, līdztekus jaunu restorānu atvēršanai, uzņēmums turpina modernizēt arī esošos, kas apvieno mūsdienīgu dizainu ar praktisku funkcionalitāti.

Restorāns Daugavpilī ir izvietots divos stāvos ar kopējo platību 343,42 kvadrātmetri un restorāna iekštelpās ir pieejamas kopumā 90 sēdvietas.

“Līdzās tam, ka teju katru gadu atveram jaunus “Hesburger” restorānus, nemitīgi attīstam un uzlabojam arī esošo restorānu tīklu. Daugavpils restorāns ir piedzīvojis vērienīgu renovāciju, un tas atsāk darbību modernās, plašās telpās, kas pilnībā atbilst mūsdienu tirgus prasībām. Renovētajā restorānā esam ieviesuši jaunu interjera dizaina konceptu, kā arī integrējuši inovatīvus digitālos risinājumus, tostarp pašapkalpošanās kases, kas veicina darba efektivitāti un uzlabo klientu pieredzi. Būtiski uzsvērt, ka mūsu restorāni ir ne tikai vieta, kur piedāvājam ēdināšanas pakalpojumus, bet arī sniedzam stabilas darbavietas. Piemēram, “Hesburger” restorānā Daugavpilī strādās 18 darbinieki, nodrošinot, ka renovācijas laikā tiek saglabātas darba vietas esošajiem darbiniekiem, kā arī sniedzot jaunas darba iespējas vietējiem iedzīvotājiem,” stāsta Ieva Salmela, “Hesburger” starptautiskās attīstības un mārketinga direktore.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas un Baltijas ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes “Hesburger” pārdošanas apjoms Latvijā 2021. gadā, salīdzinot ar 2020. gadu, pieaudzis par 8,55% un sasniedzis 33,1 miljonu eiro.

Lai gan Covid-19 veselības krīze ir ieilgusi, uzņēmums ir atgriezies pie straujākas izaugsmes visās Baltijas valstīs, nākotnē plānojot jaunu restorānu atvēršanu un digitālo risinājumu ieviešanu.

“Mainīgās Covid-19 situācijas dēļ aizvadītais gads ir bijis izaicinājumiem bagāts. Taču mums ir liels gandarījums, ka esam spējuši atgriezties pie straujākas izaugsmes visās Baltijas valstīs. Sākotnēji nelielu trauksmi Latvijas biznesā radīja rudenī ieviestais “lokdauns”, taču tas bija pārāk īss periods, neatstājot būtisku ietekmi uz uzņēmuma finanšu rezultātiem. Kopumā veiksmīgos rezultātus pozitīvi ietekmējusi iedzīvotāju pirktspējas stabilizēšanās. Šogad turpinājām arī jaunu akcijas produktu ieviešanu, kas izraisīja lielu atsaucību klientu vidū, tā vienlaikus veicinot pārdošanas rezultātus. Tikmēr ieguldījumus esam veikuši restorānu renovācijā Ventspilī, Liepājā un Rīgā,” stāsta “Hesburger” mārketinga un starptautiskās attīstības direktore Ieva Salmela.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas restorānu tīkls Hesburger šogad plāno atvērt jaunu restorānu Rīgā, Krasta ielā, aģentūrai BNS pastāstīja Hesburger attīstības direktore Baltijas valstīs Ieva Salmela.

«Rīgā, Krasta ielā 85 plānojam jauna Hesburger restorāna būvniecību, to plānots pabeigt 2015.gada laikā,» sacīja Salmela, piebilstot, ka par restorāna būvniecības gaitu un plānoto investīciju apjomu Hesburger informēs šā gada laikā.

Viņa arī atzīmēja, ka uzņēmums šogad un arī nākamajos gados plāno paplašināt Hesburger restorānu tīklu Rīgā un Latvijas reģionos, taču par konkrētu restorānu skaitu un plānoto investīciju apmēru kompānija informēs šā gada pirmajos mēnešos.

Šobrīd Hesburger tīklā ir 426 restorāni Somijā, Baltijas valstīs, Vācijā, Krievijā un Turcijā un uzņēmums nodarbina vairāk nekā 6100 darbinieku. Latvijā ir 42 Hesburger restorāni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Hesburger Liepājā investē 1,4 miljonus eiro

Lelde Petrāne,03.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā, Stendera ielā atklāta bijusī rokkafejnīcas ēka, kas jaunajā konceptā apvieno divus ēdināšanas uzņēmumus, naktsklubu un jumta terasi.

Ēkas pirmajā stāvā apvienoti divi ēdināšanas uzņēmumi – ātrās ēdināšanas restorāns «Hesburger» un picērija «Čili Pizza». Otrajā stāvā izveidots naktsklubs «Cukurfabrik’», savukārt, trešajā stāvā atklāta «Cukurfabrik’» jumta terase, informē «Hesburger» attīstības direktore Ieva Salmela.

I.Salmela norāda, ka ēkas īpašnieks ir «Hesburger». Ēkas iegādē un restorāna izveidē kopumā investēti 1,4 miljoni eiro. «Hesburger» restorāna telpu platība ir 135,6m2, ieskaitot palīgtelpas, savukārt, pagrabstāvā ir ierīkotas noliktavas telpas un citas palīgtelpas ar kopējo platību 60,1 m2. Uzsākot jaunā restorāna darbību, nodrošinātas darba vietas 4 darbiniekiem, bet plānots, ka kolektīvs varētu paplašināties līdz aptuveni 12 darbiniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hesburger, Somijas ātrās ēdināšanas ķēde, turpinot restorānu tīkla paplašināšanu un attīstību, ir atvērusi pirmo Hesburger restorānu Turcijā, Alānijas pilsētā. Uzņēmuma investīcijas jaunatklātajā restorānā sasniedz pusmiljonu eiro.

Ieva Salmela, Hesburger starptautiskās attīstības direktore, norāda: «Restorāns atvērts Alānijas pilsētā, jo tā ir mūsu uzņēmējdarbības modelim atbilstoša lieluma kūrortpilsēta, turklāt to iecienījuši tūristi no visas pasaules. Tas ir arī stratēģisks lēmums – mūsu klienti no Somijas un Baltijas valstīm bieži izvēlas Alāniju par brīvdienu galamērķi. Tajā pašā laikā arī orientēsimies uz jaunu klientu piesaistīšanu, piedāvājot vietējiem iedzīvotājiem pazīstamo, Turcijas virtuvei raksturīgās garšas ēdienu.»

Ēdienkarte ir papildināta ar vietējo iedzīvotāju iecienītajām garšām, piedāvājot divus jaunus burgerus – Köfte Hesburgeru un Köfte siera burgeru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hesburger, ātrās ēdināšanas ķēde, ir parakstījusi sadarbības līgumu ar uzņēmumu Touchpoint par ekoloģisku darba apģērbu ražošanu vairāk nekā 6000 Hesburger darbiniekiem.

Sadarbībā ar eko dizaineri Annu Sairo (Anna Sairoa) ir izstrādāta jauna, ekoloģiska darba apģērba līnija, tās ražošanas procesā tiks izmantotas apmēram 100 000 otrreiz pārstrādātas plastmasas pudeles.

Jaunais Hesburger darba apģērbs tiek ražots Igaunijā, un līdz 2014. gada nogalei tas pakāpeniski būs pieejams visiem Hesburger darbiniekiem Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un Somijā, informē uzņēmums.

Somijā dibinātais ģimenes uzņēmums Hesburger savu darbību sāka 1966. gadā, kad Naantali pilsētā atvēra pirmo grila kiosku. Pirmais ātrās ēdināšanas restorāns ar nosaukumu Hesburger tika atvērts 1980. gadā Turku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas un Baltijas ātrās ēdināšanas restorānu ķēde «Hesburger» Kauņas rajona Tirkilišķos sākusi mērču ražotnes un loģistikas centra būvniecību, paziņoja kompānija.

Kopējās investīcijas ražotnē un loģistikas centrā paredzētas ap 15 miljoniem eiro, bet mērču ražošanu jaunajā rūpnīcā paredzēts sākt 2021.gada sākumā.

«Hesburger» starptautiskās attīstības direktore Ieva Salmela norādīja, ka pašlaik visas ķēdes restorānos izmantotās mērces tiek ražotas Somijā. Jaunās ražotnes platība sasniegs 5600 kvadrātmetru, bet tās sākotnējā jauda plānota ap 1000 tonnām majonēzes un citu mērču gadā.

Mērču ražotnē un loģistikas centrā tiks radītas 20 jaunas darbavietas, bet piecu gadu laikā darbavietu skaitu plānots dubultot.

Šogad «Hesburger» attīstībā Lietuvā plānots investēt piecus miljonus eiro, plānots atvērt septiņus jaunus restorānus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 1,5 miljonus eiro, ātrās ēdināšanas restorānu ķēde “Hesburger” atvērusi jaunu restorānu Cēsīs.

Tas šobrīd ir 50. uzņēmuma restorāns Latvijā.

Restorāns ir izveidots divos stāvos ar kopējo platību 270,9 m2.

“Iepriekšējos gados esam saņēmuši daudz jautājumu no mūsu klientiem, kāpēc “Hesburger” aizvien nav restorāna Cēsīs. Tāpēc, ņemot vērā klientu interesi, nolēmām, ka Cēsis ir viena no tām Latvijas pilsētām, kur vēlamies paplašināt mūsu restorānu tīklu. Lai ierīkotu restorānu, esam iegādājušies ēku Piebalgas ielā, un līdz ar restorāna atvēršanu esam nodrošinājuši 20 jaunas darba vietas vietējiem iedzīvotājiem. Ar laiku to skaits varētu palielināties līdz 25 darba vietām,” stāsta Ieva Salmela, “Hesburger” mārketinga un starptautiskās attīstības direktore.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrais ēdinātājs "Hesburger" atklājis savu pirmo restorānu Olainē. Turpinot uzņēmuma attīstību un tīkla paplašināšanos Pierīgā, restorāna izveidē Olainē investēti 1,2 miljoni eiro.

Šī restorāna atklāšana iezīmē arī būtisku notikumu uzņēmuma darbībā Latvijā, jo atklāts 50. "Hesburger" restorāns, informē uzņēmuma attīstības direktore Ieva Salmela.

Līdzās "Hesburger" savu darbību uzsāks arī divi uzņēmuma ilggadējie sadarbības partneri - degvielas uzpildes stacija "Neste" un mazumtirdzniecības uzņēmums "Narvesen".

Skaidrojot, kāpēc par restorāna atvēršanas vietu izvēlēta Olaine, I. Salmela atzīst, ka kopā ar sadarbības partneri "Neste" izvērtējuši iespēju pilsētā stiprināt uzņēmumu pozīcijas, kā arī tās iedzīvotāji ilgstoši izrādījuši pastiprinātu interesi. Viņa arī atklāj, ka tuvākajā laikā uzņēmums neplāno atvērt vēl kādu restorānu apkaimē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas ātrās ēdināšanas restorānu ķēde Hesburger kopējās investīcijas jaunu restorānu izveidē Baltijas valstīs līdz gada beigām sasniegs ap 10 miljoniem eiro, informē kompānijas pārstāvji.

Lai īstenotu divu jaunu restorānu izveidi Rīgā, šogad to attīstīšanā kopumā plānots ieguldīt ap 3 miljoniem eiro. Savukārt nākamā gada plāni paredz jauna restorāna izveidi Jūrmalā, kur ieguldītais investīciju apjoms plānots no diviem līdz trīs miljoniem eiro.

Jauna ātrās ēdināšanas restorāna atvēršanu šogad piedzīvojusi kaimiņvalsts Lietuva, tāpat arī Baltkrievija, katrā no tām atverot vienu restorānu. Četri restorāni ir atvērti Krievijā (franšīzes projekts), savukārt 3 – Bulgārijā. Rudenī plānots atvērt 3 jaunus restorānus Krievijā, bet Baltijas valstīs uzņēmuma tīkls tiks paplašināts ar vēl astoņiem jauniem Hesburger restorāniem, no kuriem četri tiks atvērti Lietuvā, pa diviem Igaunijā un Latvijas galvaspilsētā. Bulgārijā šogad tiks atvērti vēl 2 jauni restorāni, savukārt 10 gadu laikā plānots palielināt restorānu skaitu līdz 50, investējot aptuveni 35 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rēzeknē atklāts pirmais ātrās ēdināšanas restorāns Hesburger, kas ir trešā šīs «fast-food» ķēdes ēstuve Latgalē.

Lielākā investīciju daļa tika novirzīta zemes gabala iegādei un ēkas būvniecībai.

Jaunajā ātrās ēdināšanas restorānā Rēzeknē nodrošinātas desmit darbavietas.

Hesburger restorāns Rēzeknē izvietots divos ēkas stāvos 260 kvadrātmetru platībā. Tāpat pie restorāna izveidota velosipēdu novietne.

Baltijas valstīs kopumā šobrīd ir 102 Hesburger restorāni, 37 no tiem izvietoti Latvijā, no kuriem 17 atrodas Rīgā un 20 - Latvijas reģionos.

Jau rakstīts, ka kopumā šogad Baltijas valstīs Hesburger plāno 10 miljonu eiro investīcijas.

Pagājušājā gadā Hesburger Baltijas valstu kopējais pārdošanas apjoms bijis 41 miljons eiro, salīdzinot ar 2011.gadu, palielinoties par aptuveni 40%. Latvijas restorānu pārdošanas apjoms pērn palielinājās par 8%, sasniedzot 15,5 miljonus eiro, informē uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Ātrās ēdināšanas bizness Baltijā turpinās augt

Ieva Salmela, «Hesburger» attīstības direktore,16.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gadā ātrās ēdināšanas nozare Baltijas tirgū kopumā uzrādījusi pozitīvus rādītājus, un ir novērojams pārdošanas apjoma pieaugums.

Piemēram, Hesburger restorāni Latvijā savu pārdošanas apjomu palielinājuši par 13,3 %, salīdzinot ar 2016. gadu, sasniedzot 22,47 miljonus eiro.

Ātrā ēdināšana viennozīmīgi ir kļuvusi par mūsdienu steidzīgā cilvēka ikdienu, kur, esot nemitīgā kustībā, ieturēt maltīti šādi ir vieglāk, ātrāk un ērtāk. Ideālā gadījumā to var apvienot ar degvielas uzpildi, laikraksta iegādi un citām ikdienas darbībām.

Ja analizējam Baltijas valstīs pastāvošo konkurenci, mēs redzam, ka esošie līderi turpina stiprināt pozīcijas, tajā skaitā arī Hesburger, taču tirgū parādās arī jauni spēlētāji. Arī tādi pašmāju uzņēmēji kā LIDO sper soļus ātrās ēdināšanas koncepta nišā, atklājot veikalu-kafejnīcu, kur iegādāties latviešu virtuves ēdienus līdzņemšanai. Arī degvielas uzpildes stacijas, paplašinot savu auksto un karsto uzkodu sortimentu, kļūst par sava veida konkurentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Hesburger ievācies telpās Vecrīgā, par kurām samaksāja miljonu eiro

Lelde Petrāne,06.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Līdz ar restorāna izveidi, radītas 10 jaunas darba vietas.

Pagājušā gada vasarā Somijas ātrās ēdināšanas tīkls Hesburger, ieguldot nepilnu miljonu eiro, iegādājās tirdzniecības platības ēkā, kas atrodas Vecrīgā, Vaļņu ielā 31/33. Nupat tajās atvērts tīkla 45. restorāns Latvijā.

Jaunajā restorānā kopumā ieguldīti 1,4 miljoni eiro.

Jaunais restorāns izvietots vienā stāvā, un tā kopējā platība ir 117,1 m2. Līdz ar restorāna izveidi, radītas 10 jaunas darba vietas, kā arī plānots, ka vasaras sezonas laikā tiks izsludinātas papildu vakances, prognozējot lielāku klientu pieplūdumu.

Vecrīga ir izdevīga teritorija restorāna atvēršanai.

Ieva Salmela, «Hesburger» attīstības direktore, stāsta :«Mūsu mērķis ir būt tur, kur ir mūsu klienti, tāpēc šī restorāna atvēršana bija stratēģisks solis biznesa attīstības veicināšanai. Līdz šim esam attīstījuši vairākus restorānus centra rajonā, un to pārdošanas rādītāji liecina par augstu klientu interesi, ņemot vērā ikdienas cilvēku plūsmu, tāpēc Vecrīga ir izdevīga teritorija restorāna atvēršanai.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrajiem ēdinātājiem jācīnās gan ar sāncenšiem, gan ar sabiedrībā valdošajiem stereotipiem par fast food kā neveselīgu ēdienu

Ātrās ēdināšanas restorāni Latvijā izplešas ar joni. Lielā mērā tas saistīts ar cilvēku straujo dzīves ritmu – ātri strādāt, ātri dzīvot un arī ātri ēst, lai visu paspētu. Konkurence šajā sektorā neļauj atslābt, ēdinātājiem liekot piedāvāt ne tikai īpašāku ēdienkarti, bet arī dažādas akcijas un dāvanas, piemēram, rotaļlietas bērniem. Īpaši Rīgā ātrās ēdināšanas sektorā droši iesoļo dažādas etniskās kebabnīcas, burgernīcas, picērijas, un pat degvielas uzpildes stacijas atver atsevišķus kioskus, kuros no iespaidīga klāsta var izvēlēties gardāko hotdogu, turklāt piemeklējot tam tādu mērci, par kuru iepriekš pat nebūsi dzirdējis.

Komentāri

Pievienot komentāru