Ātrajiem ēdinātājiem jācīnās gan ar sāncenšiem, gan ar sabiedrībā valdošajiem stereotipiem par fast food kā neveselīgu ēdienu
Ātrās ēdināšanas restorāni Latvijā izplešas ar joni. Lielā mērā tas saistīts ar cilvēku straujo dzīves ritmu – ātri strādāt, ātri dzīvot un arī ātri ēst, lai visu paspētu. Konkurence šajā sektorā neļauj atslābt, ēdinātājiem liekot piedāvāt ne tikai īpašāku ēdienkarti, bet arī dažādas akcijas un dāvanas, piemēram, rotaļlietas bērniem. Īpaši Rīgā ātrās ēdināšanas sektorā droši iesoļo dažādas etniskās kebabnīcas, burgernīcas, picērijas, un pat degvielas uzpildes stacijas atver atsevišķus kioskus, kuros no iespaidīga klāsta var izvēlēties gardāko hotdogu, turklāt piemeklējot tam tādu mērci, par kuru iepriekš pat nebūsi dzirdējis.
Divi lielākie ātrās ēdināšanas tīkli Latvijā – McDonalds un Hesburger – DB norāda, ka konkurence ir jūtama, tomēr tā ir pozitīva, jo liek uzņēmumiem attīstīties. Restorānu ķēde Hesburger mūsu valstī šogad bijusi ļoti aktīva. Ieguldot miljonu eiro, jūnijā atvērts restorāns Rīgā, Katoļu ielā. Tas bija arī pirmais Hesburger restorāns, kas papildināts ar inovāciju – digitāliem reklāmas displejiem, kur var redzēt gan cenrādi, gan akcijas piedāvājumus un dažādus video. Šomēnes atklāts nākamais restorāns Krasta ielā.
Hesburger izpilddirektors Kari Salmela DB atklāj, ka viena no riskantākajām izvēlēm saistīta ar restorānu vietu. «Ir bijis, ka atveram restorānu un rezultāts pilnīgi atšķiras no tā, kā mēs bijām iedomājušies. Ja runājam par Katoļu ielu, tur izvēle bija atkarīga no diviem apstākļiem, pirmkārt, Hesburger sadarbojas ar Neste, un tāpēc bieži restorāni un uzpildes stacijas viens otram atrodas līdzās, otrkārt, šajā Rīgas rajonā vēl nav neviena ātrās ēdināšanas uzņēmuma. Katoļu iela ir klusa, bet klientu pieplūdums tajā ir. Patiesībā šī vieta jau labu laiku bija mums padomā,» skaidro K. Salmela.
Visu rakstu Burgeru bizness vēl nav «pārēdies» lasiet 17. augusta laikrakstā Dienas Bizness.