Ātrās ēdināšanas restorānu ķēde Hesburger Latvijā restorānu skaitu vēlas palielināt līdz 60-70, intervijā aģentūrai LETA sacīja Hesburger tīkla vadītājs Kari Salmela, vienlaikus atzīstot, ka par lielākajiem konkurentiem uzskata vietējos ēdināšanas uzņēmumus, nevis citas ātrās ēdināšanas ķēdes.
«Latvijā pašlaik ir 44 Hesburger restorāni, bet kopumā ķēdē ir 448 restorāni. Es domāju, ka Latvijā mūsu restorānu skaits nākotnē sasniegs 60-70. Mēs visu laiku augam, un katru gadu mums klāt nāk no viena līdz trim restorāniem. Šogad mēs atvērsim jaunu restorānu Rīgā, Brīvības gatvē, un plānojam atvērt arī Vecrīgā. Nākamā gada sākumā mēs plānojam atvērt restorānu Kauguros,» teica Salmela.
Viņš atzina, ka labas vietas jauniem restorāniem atrast nav viegli, bet tas ir izdarāms. «Kad es Latvijā ierados 2003.gadā, man daudz bija jāstāsta, kas ir Hesburger, un 95% no sarunu biedriem šaubījās, vai es spēšu samaksāt īri u.c. Taču, ja tu smagi strādā un esi aktīvs, tad vietas var atrast. Taču tas, protams, nenotiek vienā dienā. Tas ir ilgs process. Tagad cilvēki ir pārliecinājušies, ka mēs esam nopietns uzņēmums, maksājam īri un citus apsaimniekošanas izdevumus, un katru nedēļu mēs saņemam kādu piedāvājumu par vietu restorāna atvēršanai. Protams, ne vienmēr šīs vietas mūs apmierina. Piemēram, ja diezgan tuvu piedāvātajai vietai jau ir mūsu restorāns, vieta kā tāda mums nav pievilcīga vai, piemēram, telpu nomas cena ir par lielu. Tādēļ es teikšu, ka labas vietas atrast ir diezgan sarežģīti, bet tas ir izdarāms,» klāstīja Salmela.
Viņš arī uzsvēra, ka attīstības iespējas redz visur - gan vecpilsētā, gan pilsētu mikrorajonos, gan pie degvielas uzpildes stacijām. «Mēs gribam būt tur, kur ir cilvēki, kur ir mūsu klienti, un katrai no šīm vietām ir savas īpatnības. Piemēram, vecpilsētā labākā tirdzniecība notiek no pusdienlaika līdz diezgan vēlam vakaram. Brīvdienās daudzi dodas ceļojumos vai uz vasarnīcām un tad ļoti labi klājas restorāniem pie autoceļiem. Tieši tādēļ mēs gribam būt visur,» sacīja Hesburger tīkla vadītājs.
Savukārt par saviem lielākajiem konkurentiem Hesburger pārstāvis Latvijā sauc nevis citas ātrās ēdināšanas ķēdes, bet gan vietējos ēdināšanas uzņēmumus un veikalus. «Cilvēki rēķina līdzi, cik daudz var tērēt pusdienām. Tādēļ cenu ziņā mūsu lielākie konkurenti ir tieši vietējie ēdinātāji,» teica Salmela.
Nesen Hesburger atvēra pirmos restorānus arī Bulgārijā, bet pašlaik pēta arābu valstu tirgus. Tomēr tajos Hesburger darbosies ar franšīzes starpniecību.
«Mēs vienmēr esam gribējuši būt Baltijas valstīs. Tas ir gandrīz tāds pats tirgus kā Somijā, līdz ar to mēs ļoti labi viens otru saprotam. Bulgārija nav gluži tas pats, bet arī viņu mentalitāte ir līdzīga. Arābu valstis ir pilnīgi cita pasaule, cits domāšanas veids. Tieši tādēļ mēs šajā reģionā nevēlamies tik daudz investēt paši savu naudu un gribam darboties ar franšīzi. Mēs esam gatavi nodot savas zināšanas par to, kā attīstīt Hesburger biznesu, bet mēs neesam gatavi pilnībā investēt, jo mēs šo tirgu nepārzinām,» atzina Salmela.
Jau vēstīts, ka Hesburger pārdošanas apmēri Baltijas valstīs 2016.gadā sasniedza 58 miljonus eiro. Tostarp Latvijā Hesburger pārdošanas apmēri pērn bija 19,8 miljoni eiro, kas, salīdzinot ar 2015.gadu, ir pieaugums par 10,6%, Igaunijā pārdošanas apmēri pieauga par 7% un sasniedza 20,3 miljonus eiro, bet Lietuvā pārdošanas apmēri starp Baltijas valstīm auga visstraujāk - par 25,5%, sasniedzot 17,9 miljonus eiro.
Hesburger ir Somijas ātrās ēdināšanas ķēde, kurā kopumā ir 448 restorāni Somijā, Igaunijā, Latvijā, Lietuvā, Krievijā, Vācijā, Ukrainā, Bulgārijā un Baltkrievijā. Latvijā atrodas 44 Hesburger restorāni.