2017. gadā ātrās ēdināšanas nozare Baltijas tirgū kopumā uzrādījusi pozitīvus rādītājus, un ir novērojams pārdošanas apjoma pieaugums.
Piemēram, Hesburger restorāni Latvijā savu pārdošanas apjomu palielinājuši par 13,3 %, salīdzinot ar 2016. gadu, sasniedzot 22,47 miljonus eiro.
Ātrā ēdināšana viennozīmīgi ir kļuvusi par mūsdienu steidzīgā cilvēka ikdienu, kur, esot nemitīgā kustībā, ieturēt maltīti šādi ir vieglāk, ātrāk un ērtāk. Ideālā gadījumā to var apvienot ar degvielas uzpildi, laikraksta iegādi un citām ikdienas darbībām.
Ja analizējam Baltijas valstīs pastāvošo konkurenci, mēs redzam, ka esošie līderi turpina stiprināt pozīcijas, tajā skaitā arī Hesburger, taču tirgū parādās arī jauni spēlētāji. Arī tādi pašmāju uzņēmēji kā LIDO sper soļus ātrās ēdināšanas koncepta nišā, atklājot veikalu-kafejnīcu, kur iegādāties latviešu virtuves ēdienus līdzņemšanai. Arī degvielas uzpildes stacijas, paplašinot savu auksto un karsto uzkodu sortimentu, kļūst par sava veida konkurentiem.
Protams, ar katru gadu tirgus spēlētāju skaits ātrās ēdināšanas sektorā palielinās un runa ir ne tikai par lielām, starptautiskām ķēdēm, kas ienāk Baltijas tirgū, bet arī vietējiem censoņiem, kas tieši rada lielāko konkurenci tirgū. Tāpēc neizslēdzu, ka tirgū varētu ienākt vēl viens vai divi jauni uzņēmēji. Būtisku konkurenci gan tajā neredzu, jo savas tirgus pozīcijas Baltijā esam nostiprinājuši un turpināsim to mērķtiecīgi darīt arī turpmāk.
Ja mēs skatāmies uz jaunām tendencēm, kas varētu parādīties nozarē 2018. gadā, tad noteikti turpinās attīstīties moderno tehnoloģiju integrācija biznesā, īpaši ātrāki pasūtījuma un rēķina apmaksas risinājumi – aplikācijas, viedie ekrāni. Arī Hesburger Latvijā šī gada rudenī ieviesa aplikāciju, ar kuru iespējams veikt produktu pasūtīšanu un apmaksu attālināti. Pirmajos 3 mēnešos aplikācijas lejupielāžu skaits jau sasniedzis vairāk nekā 47 000 lejupielādes, kas norāda uz augsto sabiedrības interesi par šādu pakalpojumu.
Protams, arvien populārāki kļūst veģetārie, vegāniskie ēdieni un šāda tendence nemainīsies – vienmēr būs noteikta daļa sabiedrības, kas šādu dzīvesveidu ievēros. Tāpēc arī ātrās ēdināšanas restorāni, tajā skaitā Hesburger, izstrādā jaunus produktus, sekojot līdzi tendencēm.
Ātrums, kvalitāte, ēdiena askētiskais izskats un lokālas garšas noteikti dominēs arī šogad, aicinot uzņēmējus vēl vairāk pievērsties ātrākai ēdiena pasniegšanai un apkalpošanai, vienlaikus nodrošinot augstu kvalitāti. Tāpat ēdiena askētiskais izskats kļūs arvien nozīmīgāks patērētāju vidū un to mēs novērojam jau tagad. Arī lokālo garšu iekļaušana sortimentā ir tas, ko katras konkrētās valsts vai teritorijas iedzīvotāji sagaida. Tā, piemēram, Hesburger restorānos Bulgārijā iekļauti kebaba produkti, kas izveidoti īpaši Bulgārijas tirgum un citviet nav pieejami. Iespējams, nākamgad Baltijas sortimentā iekļausim kādu jaunu produktu, kas apvienotu tieši Baltijai izteiktās garšas un izejvielas.