Ņemot vērā salīdzinoši sīvo konkurenci Latvijas ēdināšanas biznesā, ātrās ēdināšanas tirgū brīva vieta varētu būt vēl kādam vienam jaunam konkrētās jomas ēdināšanas zīmolam, intervijā aģentūrai LETA stāsta Hesburger tīkla vadītājs Kari Salmela.
Viņš norāda, ka šajā biznesā konkurence ir ļoti sīva. Nemitīgi jāseko līdzi tirgus attīstībai, izmaiņām, kā arī tam, ko dara konkurenti. Ātrās ēdināšanas jomā liela nozīme ir cenas, piedāvājuma, kvalitātes un apkalpošanas ātruma faktoriem. Taču, neskatoties uz izteikto konkurenci, Hesburger ar interesi gaida, vai un kad Latvijas tirgū ienāks vēl kāds jauns spēlētājs.
Sīvās konkurences apstākļos nolūkā piesaistīt jaunus klientus Hesburger seko līdzi savam piedāvātajam produktu klāstam, regulāri radot arī dažādus jaunus produktus par saprātīgu cenu. Uzņēmumā ir komandas vienība, kas strādā pie jaunu produktu izgudrošanas, Hesburger iekšienē notiek degustācijas, diskusijas, pirms jaunais piedāvājums nokļūst ēdienkartē.
Tāpat vērā tiek ņemtas gan esošo, gan potenciālo klientu vēlmes, tādējādi nodrošinot atgriezenisko saiti. Piemēram, Somijā savulaik Hesburger izmēģināja piedāvāt arī dažādus ēdienus ar pastu, bet pēc neilga laika sapratuši, ka cilvēki, kuri nāk uz Hesburger, domā nevis par pastu, bet gan burgeriem. Tāpēc turpmāk uzņēmums fokusējās tieši uz burgeriem.
«Tā kā darbojamies ātrās ēdināšanas jomā, mūsu fokuss ir tieši dažādu burgeru gatavošana un piedāvāšana klientiem. Ņemam vērā gan pircēju garšas izjūtu un pieprasījumu, gan arī katras valsts nacionālās tradīcijas,» atzīmē Salmela.
Jaunus produktus ieviest ēdienkartē Hesburger motivē arī klientu atsauksmes. Pirms diviem gadiem tika radīts kebaba burgers, kas bija paredzēts tikai kā akcijas produkts, ko Hesburger plānoja piedāvāt klientiem divreiz gadā. Taču klientu atsauksmes liecinājušas par izteiktu pieprasījumu konkrētajam produktam. Tāpēc, ņemot vērā klientu vēlmes, šis produkts tika ievietots ikdienas ēdienkartē.
«Tomēr, neskatoties uz sīvo konkurenci, šķiet, ka Latvijas tirgū brīva vieta varētu būt vēl kādam vienam jaunam zīmolam. Nevar teikt, ka Latvijas ēdināšanas tirgus ir viegli apgūstams, taču vieta ātrās ēdināšanas biznesā šeit vēl ir,» atzīst Salmela.
Kā ziņots, šī gada pirmajos mēnešos Rīgā varētu sākt darboties ASV ātrās ēdināšanas tīkls Kentucky Fried Chicken (KFC) un tā partneruzņēmums Pizza Hut, kuru pirmais restorāns būs Vecrīgā, Audēju ielā 14, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija.
Minētajās telpās 400 kvadrātmetros atradīsies KFC, bet 200 kvadrātmetros būs Pizza Hut.
Patlaban Latvijā ir 42 Hesburger ēstuves, 21 no tām atrodas Rīgā, 21 - reģionu lielākajās pilsētās.
Kopumā ar zīmolu Hesburger darbojas vairāk nekā 400 struktūrvienības Somijā, Baltijas valstīs, Vācijā, Krievijā un Turcijā. Hesburger darbinieku skaits pārsniedz 6100. Pērn vasarā uzņēmums svinēja desmit darba gadu jubileju Latvijas tirgū.
Patlaban vēl nav apkopoti Hesburger pagājušā gada finanšu dati, taču pērn izaugsme bija vērojama visos Hesburger tirgos, aģentūrai LETA apgalvo Hesburger tīkla vadītājs Salmela.
Kā ziņots, 2013.gadā Hesburger apgrozījums Latvijā pieaudzis par 11%, sasniedzot 17,2 miljonus eiro. Kopējais Hesburger pārdošanas apjoms 2013.gadā visās Baltijas valstīs bijis 45,5 miljoni eiro, no tiem 18 miljoni eiro ir apgrozījums Igaunijā un 10,3 miljoni eiro - Lietuvas tirgū. Savukārt Hesburger investīcijas Baltijas reģionā 2013.gadā ir desmit miljoni eiro, no tiem 3,7 miljoni eiro investēti Latvijas tirgū.
Kā liecina Firmas.lv informācija, ķēdi Hesburger Latvijā pārvalda 26 uzņēmumi, kas pieder SIA Rigaburger. Savukārt Rigaburger pilnībā pieder Somijas kompānijai Hes-Pro (Finland) Oy.