Iepirkumu Uzraudzības birojs (IUB) saņēmis sūdzību konkursā par Liepājas lidostas rekonstrukcijas būvdarbiem, liecina paziņojums IUB.
Sūdzību iesniegusi SIA Ceļu būvniecības sabiedrība Igate un tā tiks izskatīta 29. jūlijā.
Uzņēmuma pārstāvis - zvērināts advokāts Juris Beikmanis skaidro, ka pasūtītājs ir izslēdzis no turpmākās dalības iepirkumā trīs lielus un pieredzējuši pretendentus, atstājot vienu - SIA CBF Binders, kurš pasūtītājam varēs nosaukt jebkādu augstāko cenu par darbu veikšanu, kā to paredz slēgta konkursa noteikumi. Faktiski pasūtītājs ar savu lēmumu ir panācis, ka netiek nodrošināta konkurence un netiks nodrošināta efektīva finanšu līdzekļu izmantošana, saka Igate pārstāvis. Konkurences neesamības situācijā tirgus dalībnieks var manipulēt ar cenu, kas šajā gadījumā visticamāk nevis tiks samazināta, bet gan palielināta, norāda J. Beikmanis.
Savā sūdzībā piegādātāju apvienība KT&Igate norāda, ka pasūtītājam, pirms pieņemt lēmumu izslēgt piegādātāju apvienību no turpmākās dalības iepirkumā, bija jāpieprasa paskaidrojumi no pretendenta. Papildus piegādātāju apvienība KT&Igate apšauba eksperta sniegto atzinumu pasūtītājam.
Uzņēmums uzskata, ka piegādātāju apvienībai piederošā rūpnīca nav pārvietojama un, ka pretendents nespēs piegādāt asfaltu pasūtītāja objektā. Šāds apgalvojums netiek balstīts uz pamatotiem argumentiem, netiek ņemtas vērā mūsdienu tehniskās iespējas asfaltbetona rūpnīcu pārvietošanā, asfalta masas transportēšanā un iestrādē. Piegādātāju apvienība uzskata, ka eksperta atzinumu pasūtītājam nebija tiesību ņemt vērā, nepieprasot piegādātāju apvienībai paskaidrojumus par to kā tiek plānota asfalta piegāde un iestrāde objektā.
Piegādātāju apvienība, balstoties ne tikai uz savu, bet arī citu būvnieku pieredzi, pretēji pasūtītāja pieņēmumiem ir pārliecināta, ka spēs nodrošināt kvalitatīvas asfalta masas piegādi un iestrādi objektā. SIA Ceļu būvniecības sabiedrība Igate, vienlaikus ar sūdzības iesniegšanu Iepirkumu uzraudzības birojā, ir uzrunājusi nozares speciālistus un zinātniekus, kuri veic pētījumus ceļu būves nozarē, sagatavot rakstiskus apstiprinājumus pasūtītāja kļūdainajam lēmumam.
Ņemot vērā konkursa nolikuma prasības, pasūtītājam nebija tiesību piegādātāju apvienību izslēgt no turpmākās dalības iepirkumā, ja piegādātāju apvienība ir uzrādījusi, ka tās rīcībā ir asfaltbetona ražošanas rūpnīca, uzsver J. Beikmanis.
Iepriekš konkursu apstrīdēja arī SIA Saldus ceļinieks, taču pēc tam uzņēmums sūdzību atsaucis.
Db.lv jau rakstīja, ka lidostas rekonstrukcijas projektā galvenie veicamie darbi ir skrejceļa, manevrēšanas ceļa, perona un lidjoslas un skrejceļa gala drošības zonas rekonstrukcija, uguņu sistēmas izbūve, lietus ūdens kanalizācijas sistēmas ar attīrīšanas iekārtām rekonstrukcija un drenāžas sistēmas izbūve.
Iepirkums sastāv no divām daļām - būvdarbi veicami saskaņā ar tehniskā projekta Liepājas starptautiskās lidostas rekonstrukcija pirmo un otro kārtu, un piedāvājumi iesniedzami tikai par abām iepirkuma daļām kopā.
Apstiprinātais finansējums lidostas rekonstrukcijai ir 3,98 miljoni eiro, no tiem 85% ir Eiropas Savienības fondu atbalsts, bet 15% - pašvaldības finansējums.
SIA Aviasabiedrība Liepāja valdes loceklis Agris Sprūde skaidroja, ka būvdarbi lidostā tiks sākti jau šogad un ilgs līdz nākamā gada pavasarim. Sprūde gan norāda, ka pēc būvdarbu pabeigšanas lidlaukam būs jāveic sertifikācija, līdz ar to Liepājas lidosta komercreisiem būs pieejama vien 2015.gada rudenī.
«2015.gada 31.augusts ir termiņš, kad visam jābūt pabeigtam,» sacīja Sprūde.
Viņš gan norāda, ka aviokompāniju lidojumu grafikiem ir sezonāls raksturs, līdz ar to, iespējams, ka labvēlīgākais laiks būtu pavasara-vasaras sezonas sākums. «2016.gada pavasaris ir tas brīdis, kad lidojumiem būtu jāsākas pavisam noteikti,» sacīja Sprūde.
Patlaban jau tiek runāts ar aviokompānijām par iespēju nākotnē izmantot Liepājas lidostu, taču «agresīvs mārketings» ir pāragrs, jo rekonstrukcijas projekts ir ilgs un mainīgajā aviācijas vidē nav iespējams tik laicīgi vienoties par reisu veikšanu.
Perspektīvākie galamērķi no Liepājas lidostas varētu būt Maskava, Sanktpēterburga, Hamburga, Berlīne, Stokholma un Oslo, sacīja Sprūde, norādot, ka arī Kopenhāgena ir lielisks galamērķis, taču šajā maršrutā būtu jākonkurē ar Palangas lidostu, līdz ar to šāds reiss no Liepājas būtu rūpīgi jāizvērtē.