Liepājas dome ļoti cerīgi skatās uz iespēju, ka regulāri airBaltic reisi uz nesen kā sertificēto vēju pilsētas lidostu sāksies jau nākamā gada pirmajā pusē; nozares pārstāvji to pamatīgi apšauba, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
Lidosta nesen sertificēta komerclidojumiem. Izziņots, ka jau 5. decembrī uz Liepāju varētu veikt eksperimentālo lidojumu ar jauno aviokompānijas airBaltic lidmašīnu. Starts izklausās cerīgi, īpaši ņemot vērā, ka lidostas rekonstrukcija izmaksājusi 9,27 milj. eiro (7,8 milj. no tiem ir Kohēzijas fonda līdzfinansējums). Tomēr ne viss ir tik rožaini, un rādās, ka līdz regulārajiem reisiem Liepājas lidostā ir tālu. Patiesībā pat eksperimentālajam airBaltic lidojumam nav liela sakara ar konkrēto lidostu. Jaunā lidmašīna veiks tikai zemo lidojumu virs Liepājas un tad atgriezīsies Rīgā.
Aviācijas ekskperts Tālis Linkaits norāda - maza cerība, ka lidostai tuvākajā laikā izdosies piesaistīt kādu aviokompāniju, kas tai nodrošinātu regulārus reisus, runas par reisiem tuvākajos mēnešos ir politisku apsvērumu radītas: «Saviem vēlētājiem viņi grib pateikt, ka nauda, kas ieguldīta Liepājas lidostā, nav par velti ieguldīta un ka no tās būs kāds labums. No otras puses, protams, nav slikti, ja Latvijā šāda lidosta ir,» skaidro T. Linkaits. «Aviobizness ir ļoti konkurējošs, aviokompānijas ļoti skaita izmaksas un reisus tāpat vien neatver,» teic T. Linkaits.
Visu rakstu Lidosta ir, lidojumu nav lasiet 25. novembra laikrakstā Dienas Bizness.