Mobilo operatoru piedāvātie mazcenas mobilie telefoni maksā dārgāk nekā pērkot to pašu telefonu interneta veikalos. Taču Db.lv aptaujas dalībnieku uzskata, ja viņš apņemas divus gadus būt konkrētā operatora klients, tad telefonam būtu jābūt lētākam pie operatora.
«Salīdzinot izmaksas, par to pašu naudu gala rezultātā, ko samaksā par 24 mēnešiem, ir iespējams nopirkt vai līzingā paņemt tieši tādu pašu tālruni un kopējās izmaksas būs autentiskas. Tikai gadījumā, ja šo tālruni ņem no operatora - esi piesaistīts tā tīklam šo nomaksas periodu. Kur izdevīgums? Manuprāt, ja mobilo sakaru operators piedāvā šādu iespēju, tad gala summa ir jābūt ievērojami mazākai nekā pērkot līzinga kompānijā šo pašu tālruni, jo operators ir ieguvis klientu uz vismaz šo minimāli nosacīto laiku,» Db aptaujas dalībnieks pauda savu viedokli.
Jau vēstīts, ka Db.lv aicināja lietotājus dalīties ar savu pieredzi par mobilo sakaru pakalpojumiem. Db lūdza sniegt operatoriem savu skaidrojumu.
Nav korekti salīdzināt telefonu tirdzniecību interneta veikalā vai kādā no interneta portāliem ar telekomunikāciju operatoru sniegtajiem pakalpojumiem, atzīmē LMT Klientu apkalpošanas dienesta direktors Viktors Locāns. «Pirmkārt jau jānorāda, ka ne vienmēr var tikt nodrošināta pakalpojuma kvalitāte, piemēram, tālruņa programmnodrošinājums, garantija var atšķirties. Tāpat jautājums ir par to, vai interneta uzņēmums vai pārdevējs samaksā nodokļus vai tomēr ir ēnu ekonomikas dalībnieks. Visi šie minētie aspekti var ietekmēt tālruņa cenu. Tāpēc mūsu aicinājums, iegādājoties tālruni, ir vienmēr pārbaudīt, vai tiek nodrošināts nepieciešamais serviss, vai ir garantija, programmnodrošinājums, klientam tiek izsniegts attiecīgais dokuments par tālruņa iegādi, utt.» turpināja V. Locāns.
Par mazcenas telefoniem cilvēki parasti uzskatos tos telefonus, ko operators piedāvā par it kā zemāku cenu, bet tajā pat laikā to var saņem tikai ar kādu konkrētu tarifu plānu, norāda Bite Latvija Klientu apkalpošanas vadītāja Oksana Stankeviča, vēršot uzmanību, ka parasti lētāks telefons iet komplektā ar dārgāku tarifu plānu. «Tas ir aplami un no operatora puses negodīgi pret klientu. Tieši tāpēc mēs esam atdalījuši tarifu plānus no telefonu maksām. Tas nozīmē, ka katrs klients var brīvi izvēlēties tarifu un tieši tāpat arī telefonu, kurš patīk un ir pa kabatai. Turklāt, ja klients vēlas, telefona izmaksu var veikt arī ātrāk, nemaksājot nekādas soda naudas. Klients nav «ieslēgts» līgumsaistībās,» pozīciju skaidro O. Stankeviča.
Tele2 piedāvājumā visi akcijas telefoni ir ar zemāku cenu nekā tad, ja tos iegādājoties par pilnu cenu, uzsver Tele2 komercdirektors Jānis Spoģis, paskaidrojot, ka Tele2 telefonu, planšetdatoru un citu ierīču cenu sistēmu ir pielāgojis klientu vajadzībām un maksātspējai. «Ja agrāk vairāk klientu varēja iegādāties jaunu telefonu, samaksājot vienreizēju maksājumu, tad, iestājoties ekonomikas krīzei, daudziem klientiem samazinājās ik mēneša ienākumi, līdz ar ko arī pieauga pieprasījums pēc zemāka pirmā maksājuma, atlikušo maksājumu sadalot 12 vai 24 mēnešu periodā. Turklāt šī sistēma mūsu klientiem ļauj iegādāties arī jaunākos un modernākos viedtālruņus, kuri ir ievērojami dārgāki nekā vienkāršāki telefoni,» akcentē J. Spoģis. Uz visiem akcijas piedāvājumiem Tele2 telefonu cenas ir ievērojami zemākas nekā iegādājoties telefonus par pilnu cenu, piemēram, pērkot akcijā var ietaupīt līdz pat Ls 132.