Latvijas tipogrāfijas United Press uzvara Norvēģijas valsts akciju sabiedrības konkursā sacēlusi jezgu poligrāfijas tirgū Norvēģijā.
United Press atzīta par uzvarētāju Norvēģijas valsts akciju sabiedrības Vinmonopolet (alkohola tirdzniecības organizācija Vīna monopols) rīkotajā iepirkumā, iegūstot divu gadu līgumu ar iespēju to pagarināt trīs reizes par gadu; līguma apjoms ir turpat viens miljons eiro gadā, informēja uzņēmuma komercdirektors Artūrs Broks. Tas nav paticis vairākām Norvēģijas poligrāfijas kompānijām, nozares asociācijai, kas «klauvējusi» pie vairāku ministriju, pat premjerministra durvīm, cenšoties nepieļaut šādu precedentu.
«Šogad vinnējam vīna monopola rīkotajā iepirkuma konkursā. Ilgi strādājām, lai pie šāda pasūtījuma tiktu, bet bija vērts,» saka A. Broks.
Neilgi pēc tam kāda paliela tipogrāfija Oslo uzrakstījusi vēstuli pasūtītājam ar iebildumiem, ka tik nopietnā pasūtījumā valsts vīna monopols izvēlas iet ārpus valsts. «Norvēģu tipogrāfija rakstīja, ka ir pārliecināta, ka vienīgais kritērijs konkursā bijusi cena un nekas cits netika ņemts vērā. Tā uzskata, ka finanšu krīzes dēļ dzīves apstākļi Latvijā ir kļuvuši tik smagi, ka cilvēki esot gatavi strādāt par pāris procentiem no norvēģa algas, turklāt netiek maksāti nodokļi. Kaut kur pat izskanēja pieņēmums, ka Latvijā tipogrāfijā tiek izmantots bērnu darbaspēks,» turpina A. Broks.
«Nebijām gaidījuši tādu reakciju no norvēģiem. Tad, kad pirmo reizi izskanēja neapmierinātība, likās, ka saņēmuši atbildi nopasūtītāja, ka viss ir bijis korekti, šīs kompānijas liksies mierā. Taču vēl nekas nav beidzies,» atklāj United Press valdes loceklis, mārketinga vadītājs Aigars Dambrāns. Šobrīd tas zināmā mērā sākot izskatīties pēc kampaņas.
«Mums ir prieks par šīs Skandināvijas valsts asociācijas vēlmi palīdzēt saviem biedriem. Šādi soļi sava tirgus aizstāvību ir apsveicami, bet – ētisku normu robežās. Pašlaik, manuprāt, tās ir pārkāptas, jo minējumi par Latviju, frāzes, kam nav pamatojuma, nešķiet korektas,» viņš vērtē.
Mārketinga vadītājs teic, ka notiekošais uzņēmumam «uzsitot asinis», šo gadījumu United Press izmanto savās mārketinga aktivitātēs, publicitātei. «Neesam baigie karotāji, taču, ja reiz tā, esam lūguši savam birojam Norvēģijā īpašu uzmanību pievērst valsts konkursiem, kuros iespēju robežās plānojam piedalīties,» saka A. Dambrāns. Uzņēmums varot tikai iegūt – iegūt pasūtījumus, pieredzi.