Japānas automašīnu ražotājs Nissan sadarbībā ar Francijas kompāniju Renault apņēmies kļūt par pasaulē lielāko «zaļo» automašīnu ražotāju, cerot gadā pārdot 1,5 miljonus videi nekaitīgo auto.
To paredz hibrīdautomašīnas Leaf ražotāja izziņotais attīstības plāns nākamajiem sešiem gadiem. Plānotie darbi paredz jaunu hibrīdautomašīnu 2016. gadā, kā arī līdz šim laikam Nissan cer samazināt kopējo izmešu daudzumu vienai automašīnai par 20%, salīdzinot ar 2005. gadu, raksta Associated Press.
Kā norāda Nissan vadītājs Karloss Gosns (Carlos Ghosn), Nissan patlaban strādā pie jauna veida akumulatora, automašīnas, kura nepiesārņos vidi ar kaitīgajiem izmešiem, kā arī cita veida «zaļajām» tehnoloģijām.
Runājot par automašīnu tirgu, viņš norāda, ka patlaban Nissan izaugsmi galvenokārt nodrošina Brazīlija, Indija un Krievija. Pēc viņa teiktā, pieprasījums šajās valstīs, visticamāk, pārsniegs pieprasījumu Japānā, kur auto tirgus jau vairākus gadus stagnē.
Līdz šim elektriskie auto joprojām tiek uzskatīti par nišas produktiem. Nissan līdz šim ir pārdevis 16,6 tūkstošus Leaf, kas tirdzniecībā pirmoreiz nonāca 2010. gadā. Taču tiek prognozēts, ka konkurence «zaļo» auto tirgū saasināsies, jo jau tagad tajā sevi spēcīgi pieteikusi kompānija Toyota, kā arī citas.