Tokijas automašīnu šovā Ceatec 2012 prezentēta Nissan elektriskā automašīna, kas var noparkoties automātiski, raksta BBC.
Prezentētā Nissan NSC-2015 ir tikai prototips, tomēr automašīnas nosaukums liek domāt, ka Nissan plāno to piedāvāt pārdošanā 2015 gadā. NSC-2015 ir pārveidota Nissan Leaf modeļa versija.
Jaunā automašīna aprīkota ar sensoriem, kamerām, datoriem un 4G komunikācijas tehnoloģiju, lai nodrošinātu tās pārvietošanos.
Demonstrācijas laikā Tokijā automašīna autopilota režīmā pārvietojās ar ātrumu pieci km/h pa taisnu trajektoriju un atpakaļ, kā arī spēja apgriezties braukšanai pretējā virzienā. Tāpat tika prezentēta NSC-2015 spēja atpazīt ceļa zīmes, kas krāsotas uz brauktuves, automašīna varēja arī apstāties krustojumā. Nissan pārstāvis prezentēja arī iespēju automašīnu vadīt ar telefona palīdzību, atrodoties ārpus braucamrīka.
«Pēc tam, kad autovadītājs izkāpj no NSC-2015, automašīna sāk parkoties automātiski, sekojot instrukcijām, ko sūta viedtālrunis,» skaidroja Nissan pārstāvis. Automašīna sameklē brīvu stāvvietu un «saprot», kas atrodas apkārt, un, līdzko tiek atrasta brīva stāvvieta, automašīna uzsāk parkošanos.
«Tad, kad automašīna atrodas stāvvietā, automātiski sāk darboties arī drošības kamera. Ja sistēma novēro kādu, kas uzvedas aizdomīgi, uz autovadītāja viedtālruni automātiski tiek nosūtīta ziņa,» stāsta Nissan pārstāvis.
Tajā pašā laikā medijam Forbes Nissan pārstāvis Toru Futami (Tooru Futami) pauda, ka automašīna patlaban vēl nav gatava pati braukt pa ielu un «atrast» parkošanās vietu. NSC-2015 demonstrācijas versija var noparkoties automātiski vien apkārtē, kas aprīkota ar sensoriem un kurā nav citu robotisku mašīnu.
Līdz šim daudzi automašīnu ražotāji ir izstrādājuši tehnoloģijas, kas ļauj transportlīdzekļiem pārvietoties autonomi, un pēdējo mēnešu laikā vairāki autoražotāji prezentējuši «autopilota» braucamrīkus. Piemēram, kompānija Google prezentējusi «autopilota» braucamrīkus Kalifornijā, Nevadā un Floridā, automašīnām pārvietojoties pa šo štatu ceļiem.
«Autopilota braucamrīki ir nākotne,» uzskata analītiķis Pols Ņūtons (Paul Newton) no IHS Automotive, vienlaikus paužot, ka šādu automašīnas neatbilst pašreizējai pircēju uztverei – cilvēki vēl aizvien vēlas paši vadīt savu automašīnu.
Vēl 2008. gadā tika rakstīts, ka General Motors solīja izstrādāt automašīnu, kas var braukt pati, desmit gadu laikā. Savukārt Nissan izstrādājis mašīnu Pivo 2 sastrēgumu pilnām ielām. Toyota, savukārt, piedāvā automašīnas, kas pašas spēj noparkoties.