Jaunākās paaudzes Nissan Leaf ir izdevies negaidīti pievilcīgs un gaitā azartisks auto
Nissan Leaf ir pasaulē populārākais tautas elektrovāģis. Kopš pirmās paaudzes Leaf modeļa iznākšanas 2010. gadā šis auto pasaulē ir atradis vairāk nekā 283 tūkst. klientu. Arī jaunākās paaudzes Leaf, kas pamatā būvēts uz iepriekšējā modeļa bāzes, par pircēju atsaucību nevar sūdzēties, jo pirmajos mēnešos Nissan jau ir saņēmis vairāk nekā 12 tūkst. pasūtījumu. Starp citu, no šiem pasūtījumiem lauvas tiesa pienākas elektroautomobiļu laimes zemei – Norvēģijai, proti, vairāk nekā 7 tūkst. pasūtījumu.
Glīts izskats, uzlabota aerodinamika, palielināta sniedzamība un virkne jaunu tehnoloģiju, kas iešūtas zem jaunā Leaf ādas, ir galvenie jaunumi, kas būtu jāzina par jaunāko Nissan elektromodeli. Elektrosistēmas kopējā 110 kW jauda un 320 Nm griezes moments acīmredzami uzlabojis auto veikstpēju, Leaf uzņems ātrumu straujāk, un arī tā sniedzamība, balstoties uz Eiropas Jauno braukšanas ciklu – NEDC, pēc papīriem būs 378 km, turklāt pilsētas apstākļos Leaf ar vienu uzlādi spēs nobraukt līdz 415 km. Tā visa, protams, ir «teorija», jo, pat saņemot testa auto saulainajā Tenerifē, Leaf borta dators vēstīja par iespēju nobraukt 257 kilometrus. Visticamāk, Latvijas apstākļos šis rādītājs varētu būt vēl mazāks, jo, kā zināms, Latvijas draņķīgajos un strauji mainīgajos laika apstākļos elektroauto sniedzamības rādītāji sarūk kā saulē pamests saldējums. Lai vai kā, salīdzinājumā ar priekšteci jaunais Leaf spēs nobraukt lielākus attālumus, jo Leaf baterijas ietilpība no 24 kilovatstundām ir uzlekusi līdz 40 kWh!
Lielākais un, iespējams, vienīgais sarūgtinājums bija Nissan Leaf bremzes, tās gan bija gaužām vājas. Pirmajā izbraucienā, ja vēl nāksies bremzēt ekstrēmi strauji, ar Leaf ir iespēja sastrādāt lielas ziepes, bet labākajā gadījumā kārtīgi nobiedēt pilotu un pasažierus.
Visu rakstu Izskatīties glīti nav nemaz tik sarežģīti lasiet 16. februāra laikrakstā Dienas Bizness.