Nebanku kreditēšana ir tāds pats finanšu pakalpojums kā jebkurš cits, piemēram, apdrošināšana vai banku sniegtie pakalpojumi, līdz ar to reklāmas ir nepieciešamas, lai asā tirgus konkurencē norādītu uz konkrētā pakalpojuma priekšrocībām, saka Latvijas Nebanku kreditētāju asociācijas vadītāja Baiba Fromane.
Vienlaikus gan viņa uzsver, ka asociācija rūpīgi sekos līdzi, lai mārketinga pasākumi veicinātu pārdomātu un atbildīgu aizņemšanos.
Komentējot otrdien Ministru kabinetā (MK) izskatītos jautājumus, B. Fromane norāda - lai gan aizliegumi nav efektīvākais instruments nozares sakārtošanai, asociācija konceptuāli atbalsta pieņemtās izmaiņas.
Nozares uzņēmumi ir vienojušies, ka reklāma nedrīkst veicināt bezatbildīgu aizņemšanos, kā arī sniegt informāciju par iespēju saņemt kredītu ar negatīvu kredītvēsturi. Nozares uzņēmumiem ir svarīgi, lai kredītņēmējs noteiktajā laikā atdotu aizņēmumu un nerastos zaudējumi. Asociācijas vadītāja uzskata, ka ir jāiet vēl solis uz priekšu un jāizglīto patērētājs par atbildīgas aizņemšanās pamatprincipiem. Tādēļ kopā ar PTAC asociācija izstrādāja ieteikumus, kā arī divu nedēļu garumā īstenoja sociālo kampaņu Aizņemies prātīgi!.
Nozares uzņēmumi ir gatavi sadarboties ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru (PTAC) un sniegs nepieciešamo informāciju, saka asociācijas vadītāja, piebilstot, ka jau šobrīd tika sniegta informācija, bet ar jauno regulējumu tiks precīzi noteikts sniedzamās informācijas apjoms un termiņi, kas ļaus uzraugošai institūcijām veikt pilnvērtīgu pārraudzības funkciju. Plānots, ka arī asociācijas mājas lapā būs pieejami dati par nozari.
Db.lv jau rakstīja, ka nebanku kreditētāji tiks stingrāk uzraudzīti, liecina MK sēdē otrdien apstiprinātie grozījumi divos noteikumos.
PTAC būs tiesības pieprasīt plašāku informāciju no nebanku kreditēšanas pakalpojuma sniedzējiem, lai nodrošinātu pilnvērtīgāku tirgus uzraudzību un spētu labāk sekot līdzi kreditēšanas tirgus izmaiņām. Tāpat noteiktas precīzākas un stingrākas prasības kreditēšanas pakalpojumu reklāmām, nosakot gadījumus, kuros reklāma vienmēr būs uzskatāma par tādu, kas veicina bezatbildīgu aizņemšanos.