Ar pareizi izvēlētas mūzikas palīdzību var palielināt darba ražīgumu un līdz ar to arī uzņēmuma peļņu, norāda eksperti. Lai atspoguļotu mūzikas nozīmi dažādās uzņēmējdarbības jomās, mūzikas industrijas pārstāvji Latvijas Izpildītāju un Producentu Apvienības (LaIPA) vadībā izveidojuši informatīvu mājas lapu www.muzikabiznesam.lv.
«Uzņēmumu vadītājiem būtu jāpievērš pastiprināta uzmanība, kāda mūzika tiek atskaņota uzņēmumā, un ne tikai apkalpojošā nozarē strādājošajiem, jo darbinieku noskaņojums ir tieši saistīts ar darba ražīgumu,» uzskata Mercuri Urval Latvia vadītāja, biznesa konsultante Dace Lāce.
Īpašu uzmanību vajagot pievērst, ja monotons darbs tiek veikts divas stundas un vairāk. Tas var būt gan ražotnēs un noliktavās, gan arī birojos, kur notiek datu ievadīšana, piemēram, bankās un grāmatvedības uzņēmumos. Jo monotonāks ir darbs, jo efektīvāka ir mūzikas ietekme uz darba ražīgumu un kvalitāti. Šo faktu esot apstiprinājis Lielbritānijas bankā veikts pētījums, kura laikā salīdzināja datu ievadīšanas nodaļas darbinieku darba ražīgumu, kad neatskaņo mūziku, kad atskaņo ritmisku mūziku un kad atskaņo mierīgu mūziku. Par 22% pieauga ievadīto datu apjoms dienās, kad atskaņoja ritmisku mūziku, salīdzinājumā ar dienām, kad atskaņoja mierīgu muziku. Savukārt par 12% vairāk ievadīja datus dienās, kad atskaņoja ritmisku mūziku, salīdzinājumā ar dienām, kad mūziku neatskaņoja vispār.
«Sadarbībā ar mūzikas industriju esam izveidojuši mājas lapu www.muzikabiznesam.lv, kur ir pieejama informācija par mūzikas ietekmi dažādās uzņēmējdarbības jomās. Dažādos interneta resursos var atrast gan interesantus faktus, gan arī zinātniskus pētījumus par mūzikas ietekmi uz cilvēka psiholoģiju, zemapziņu, kas savukārt ietekmē viņu rīcību. Šajā mājas lapā mēģinām šos faktus un secinājumus apkopot, lai veicinātu arī Latvijas uzņēmēju izpratni par mūzikas atskaņošanas ietekmi uz uzņēmuma peļņas palielināšanu,» skaidro LaIPA izpilddirektore Ieva Platpere.
«Savā ikdienas darbā esam pārliecinājušies, ka Latvijā uzņēmēji vēl līdz galam neapzinās mūzikas kā spēcīga mārketinga instrumenta nozīmi. To apliecina ne tikai statistika par izņemtajām mūzikas atskaņošanas atļaujām, bet arī analīze par uzņēmumos atskaņoto mūziku. Liela daļa uzņēmēju izvēlas atskaņot kādu no populārākajām radio stacijām, nevis veidot savam uzņēmumam un klientiem piemērotas mūzikas izlases,» norāda Platpere.