Dārzeņu pārstrādes uzņēmums Milda KM sācis boršča eksportu uz Japānu.
Pirmā krava nosūtīta šā gada sākumā un SIA Milda KM vadība cer, ka sadarbība turpināsies.Uz Japānu uzņēmuma ražotā produkcija tiek eksportēta ar privāto preču zīmi, taču produkta receptūra nav īpaši pielāgota Japānas tirgum. Lai sāktu boršča eksportu uz šo Āzijas valsti, bija jāiziet dažādi saskaņojumi un procedūras, projekta realizācijā bija iesaistīta arī Latvijas vēstniecība Japānā, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra.
Lauksaimniecības Tirgus veicināšanas centra (LTVC) vadītāja Ingūna Gulbe atzīst, ka mēģinājumi strādāt Japānas tirgū bijuši vairākiem Latvijas uzņēmumiem. «No vienas puses Japāna ir liels un salīdzinoši bagāts tirgus. Tā ir viena no retajām valstīm, kur pārtikas imports ir lielāks par pašu saražoto. Šī ir arī ļoti specifiska un tāla valsts, kur ir citi ēšanas paradumi un kultūras atšķirības. Ja šī valsts kļūst par stabilu partneri ar regulārām piegādēm, tas ir tikai pozitīvi, jo ļauj diversificēt riskus,» vērtē LTVC vadītāja.
Milda KM eksporta apgrozījums pērn būtiski palielinājies – par 45%. 2011 gada nogalē tika nosūtītas pirmās kravas uz Krieviju un Azerbaidžānu, šogad paredzēts strādāt vēl pie vairāku jaunu tirgu apgūšanas. Īpaši veiksmīgs uzņēmumam bijis eksports uz Lielbritāniju, kur realizācija pērn augusi par 147 %, salīdzinājumā ar 2010. gadu. Tieši zīmols Milda atzīts par populārāko zīmolu Anglijā mediju grupas Anglo Baltic News rīkotajā aptaujā – Mildas produkti ir vispieprasītākie Anglijas latviešu vidū.