Konservu un pārtikas piedevu ražotāja SIA Milda KM sākusi eksportu uz Austrāliju, turp nosūtot pirmās kravas ar pelēko ziņu konserviem, kā arī izvērš tirdzniecību Japānā, kur lielākais noiets ir Ukraiņu boršča zupai, aģentūru LETA informēja uzņēmuma tirgvedības vadītāja Elīna Cape.
Viņa atzina, ka pēc eksporta ierobežojumiem uz Krieviju un NVS valstīm uzņēmuma apgrozījums šogad salīdzinājumā ar pagājušo gadu sarucis par 5,7%, taču uzņēmums šo kritumu plāno kompensēt ar kāpumu citos tirgos.
«Esam atraduši sadarbības partnerus Austrālijā, turp jau ir aizsūtītas pirmās kravas ar Latvijas pelēkajiem zirņiem. Kopumā šogad lielākais eksporta pieaugums - 121% - ir Japānas tirgū, kur iecienīts Ukraiņu borščs. Tāpat ievērojams - 43% - kāpums bijis Lietuvas tirgū, arī Īrijas tirgū pieaugums ir par 2%. Patlaban meklējam arvien jaunus eksporta tirgus, kas nosegtu NVS valstu zaudējumus,» atzina uzņēmuma pārstāve.
Viņa arī norādīja, ka šogad Latvijas tirgū lielākais kritums bija privāto preču zīmju segmentā, kamēr uzņēmuma zīmolu produktiem apgrozījums palicis nemainīgs. Uzņēmums šogad plāno paplašināt produktu sortimentu un koncentrēties uz diviem galvenajiem zīmoliem.
«Patlaban uzņēmumā ir izmaiņas kvalitātes un produktu attīstības nodaļā, kas realizēs plānus saistībā ar jaunu produktu izveidi. Plānojam virzīt divus galvenos zīmolus Milda un Gardigan, kā arī aktīvi pilnveidojam produktu sortimentu izglītības, sociālās aprūpes un ārstniecības iestādēs, kur ir īpaši noteikumi, lai produkti nesaturētu konservantus, krāsvielas, garšas pastiprinātājus un saldinātājus. Tirgus ļoti gaida jaunumus dažādās produktu grupās. Šī gada nogales jaunums, ko piedāvājam, ir vietējo biešu sula,» sacīja Cape.
Uzņēmuma pārstāve informēja, ka pērn valde mainījusi finanšu pārskata periodu uz kalendāro gadu. Iepriekš pārskata periods bija no iepriekšējā gada 1.jūnija līdz kārtējā gada 31.maijam. Līdz ar to uzņēmums 2015.gadā iesniedzis gada pārskatu par septiņiem mēnešiem - no 1.jūnija līdz 31.decembrim. Šajā laikā apgrozījums bija 2,93 miljoni eiro, kas ir 9,5% kritums salīdzinājumā ar 3,24 miljoniem eiro 2014.finanšu gadā, savukārt zaudējumi bija 54 195 eiro salīdzinājumā ar 28 705 eiro zaudējumiem iepriekšējā gadā.
Mildas KM darbības virzieni ir augļu, dārzeņu, konservu un ēdienu piedevu ražošana, kā arī tirdzniecība. Pamata produktu grupas ir kečupi, mērces, majonēzes, sulas, sīrupi, dārzeņu zupas, salāti. Produkcija tiek ražota ar zīmoliem Milda, Gardigan un Maija un Paija.
Mildas KM rūpnīca atrodas Kocēnu pagastā, uzņēmuma reģistrētais pamatkapitāls ir 2 322 000 eiro, pērn nodarbināto skaits - 62 cilvēki.
Mildas KM vienīgais īpašnieks ir uzņēmums GGV Invest. Kā liecina Firmas.lv informācija, GGV Invest īpašnieki ar 31,77% daļu katram ir Gints Čakāns, Jizhaku Rubanenko un Viesturs Kuļikovskis, bet 4,69% daļu pieder Gundaram Kuļikovskim.