Latvijas šokolādes fabrika AS Laima, piedaloties Latvijas dienās Tokijā, prezentējusi šokolādes produkciju. Uzņēmums turpina attīstīt uzsākto produkcijas eksportu uz Japānu, eksportējot gan AS Laima, gan AS Gutta produktus.
Ieva Jonsone, NP Foods (zīmoli Laima, Gutta, Staburadze) eksporta direktore, norāda: «Japāna ir eksotiska valsts Latvijas uzņēmējiem, savukārt, Japānas tirgus ir tirgus ar augstu standartu kritērijiem. Saldumu tirgus Japānā ir piesātināts, konkurenci veido uzņēmēji no ASV, Ķīnas un Eiropas. Ceļš uz šo tirgu un panākumiem nav viegls, jāapbruņojas ar lielu pacietību un izturību, jo Japānā nekas nenotiek ātri. Latvijas vēstniecība Japānā, organizējot Latvijas dienas, rada reālu iespēju prezentēt gan valsti, gan šokolādes fabriku Laima, kur vēl joprojām ražo šokolādi no kakao pupas.»
AS Laima šogad uzsākusi šokolādes produktu eksportu uz Japānu, piedāvājot Āzijas tirgum tādus produktus kā Laima ekskluzīvā šokolādes konfekšu kolekcija Compliments, šokolādes konfektes Fantāzija un Rīgas Melnā balzama konfektes.
«Japānas iedzīvotāji ir ieraduši pirkt un ēst augstas kvalitātes šokolādi no Šveices un Beļģijas, kā arī tur cieņā savu vietējo ražotāju Meiji. No jaunpienācējiem japāņu patērētājs gaida ko nebijušu un atšķirīgu - produktu ar augstu kvalitāti un lielu pievienoto vērtību,» skaidroja I. Jonsone.
Uz Japānu tiek eksportēts arī AS Gutta ražotais minerālūdens. Šogad jau eksportēts vairāk nekā 109 tūkstoši litru minerālūdens, bet līdz gada beigām plānots šo apjomu vēl palielināt par 54 tūkstošiem litru.
Kopumā NP Foods eksportē produkciju uz 27 pasaules valstīm. Eksporta īpatsvars ir 42% no kopējās saražotās produkcijas apjoma. 2011. gadā kopumā eksporta pieaugums bija 25%, uz ES valstīm – 48%.
Latvijas nedēļas Tokijā norisinās no 31.augusta līdz 13.septembrim, ko organizē Latvijas vēstniecība Tokijā sadarbībā ar LIAA. Izstādes ietvaros vietējiem iedzīvotājiem ir iespēja iegūt plašāku informāciju par Latvijas kultūru, dzīves veidu un tūrisma iespējām Latvijā.