Kā pastāstīja Tokijā sastaptie vietējie autoindustrijas eksperti, ne 2009., ne – vēl jo vairāk – 2011. gadu, kad Japānu piemeklēja postošākā zemestrīce, nevar salīdzināt ar šo gadu.
Atstājot aiz muguras dabas kataklizmas un ekonomikas recesijas radītās likstas, japāņu autozīmoli, iedvesmoti ar samazināto jēnas kursu, kaļ jaunus plānus, lai nosargātu sasniegto un iekarotu jaunas virsotnes. Piemēram, šā brīža pasaulē lielākais autozīmols Toyota noteikti negrasās atdot šo titulu General Motors (GM), Volkswagen vai Hyundai&KIA tandēmam. Savukārt allaž diskrētā un piesardzīgā Honda sasparojusies, ražošanas apjomus no 4 miljoniem 2013. gadā jau pēc trijiem gadiem, proti, 2016. gadā palielinot līdz 6 miljoniem(!) vienību. Šim nolūkam visā pasaulē tiek būvētas 9 jaunas un superefektīvas rūpnīcas, no kurām viena tikko atvērta Japānā. Tie ir jaunākās paaudzes motori un transmisijas, un pagaidām vēl noslēpumā tiek turēti plāni par jaunu modeļu ieviešanu, tostarp arī Eiropas modeļu klāstā. 2015. gadā varam gaidīt daudzus interesantus jaunumus, tostarp CR-V mazāko brāli. Tokijā demonstrētais Honda Vezel, kas decembrī nonāk tirdzniecībā vietējā tirgū, vizuāli un arī tehniski būs līdzīgs tam modelim, kas tiks tirgots Eiropā, vienīgi modeļa nosaukums Eiropā būs pilnīgi cits. Starp citu, atgādināsim, ka 2015. gada sezonā Honda atgriežas Formula 1 sacīkšu seriālā, tādējādi apstiprinot, ka sports ir viens no zīmola imidža stūrakmeņiem, bet inženieriem teicams testa poligons, lai autosportā pārbaudītās tehnoloģijas ar laiku ieviestu ikdienā izmantojamos automobiļos.
Vēl viens patīkams pārsteigums – izrādās, plinti krūmos nav metis vēl viens japāņu zīmols Mitsubishi, izripinot trīs dažādus konceptmodeļus, tostarp divus džipveidīgos, ir pamatotas aizdomas, ka kaut kas no tā visa tiks arī Eiropas tirgum. Kā zināms, vismaz pagaidām Mitsubishi modeļu ēdienkartē izvēle ir gaužām skopa. Interesanti, ka Tokijas izstādē starp japāņu autoražotājiem aktīvu dalību ņem vācieši, tostarp BMW, Audi, Volkswagen, Porsche un Mercedes. Iespaidīga izmēra stendi un žilbinošas prezentācijas ir kārtējais apliecinājums, ka vācu automašīnas šeit tiek turētas augstā cieņā. Starp citu, vietējai publikai īpašs statuss un stilīguma fons ir garantēts, ja japāņu auto vietā izvēlēsies braukt pie vācu modeļa stūres, turklāt pati stūre, tāpat kā pie mums, būs novieta kreisajā, nevis labajā pusē. Vēl viens interesants novērojums – lai cik tas jocīgi izklausītos, līdzās Nissan alianses partnera Renault samērā loģiskai klātbūtnei savus jaunumus izrādīja arī franču Citroen un Peugeot. Tajā pašā laikā korejiešu KIA un Hyundai modeļi Tokijas izstādei ir gājuši ar līkumu.
#1/9
Leģendārā Honda superauto
NSX Tas pagājušā gadsimtā 80- tajos apbūra daudzus autoentuzistus pasaulē turpinājums ir pavisam tuvu startam. Kaut arī jaunākās paudzes superauto joprojām atrodas konceptauto statusā, ir pilnīgi skaidrs, ka paredzamā nākotnē tieši šāda izskata NSX ar V6 tiešās iesmidzināšanas benzīnmotoru kombinācijā ar diviem elektromotoriem abiem priekšējiem riteņiem un Honda izstrādāto Super Handling All Wheel Drive pilnpiedziņas sitēmu un citiem moderniem tehniskiem risinājumiem ir jau gatavs kārdināt daudzus īstenus sporta auto cienītājus.
#2/9
No Tokijas autoizstādes jaunumiem eiropiešiem visvairāk interesēja Honda pilsētas SUV modeļa Honda Vezel iznāciens. Pēc izskata un tehniskajiem risinājumiem līdzīgs modelis tirdzniecībā Eiropā nonākšot 2015. gadā. Paredzams, ka Eiropai domātā modeļa dzinēju ēdienkartē parādīsies pilnīgi jauns 1,5 litru četrcilindru turbomotors, savukārt labi zināmais 120 ZS 1,6 litru dīzeļmotors tiks saprecināts ar ultramoderno 8 pakāpju Dual Clutch Transmission (DCT). Tas nozīmē, ka šada tehnikas kombinācija paredzamā nākotnē būs iespējama arī Honda Civic un Honda CR-V.
#4/9
Par godu kompānijas 80 gadu jubilejas svinībām Nissan laidis pasaulē un Tokijas izstādē pirmo reizi parādījis divus nostaļgiskus konceptmodeļus IDx Freeflow un IDx Nismo (attēlā). Divas spilgtas personības, kas ar savu atšķirīgo dizainu patīkami atšķiras no šīsdienas modes vadlīnijām.
#5/9
Viens no nākotnes mobilitātes piemēriem. Toyota FV2 ir braucoša kapsula bez stūres. Šis transportalīdzeklis intuitīvi sasaistīts ar cilvēku, kurš tajā atradīsies. FV2 kustēsies uz priekšu vai pagriezīsies vēlajamā virzienā uzklausot cilvēka ķermeņa valodu. Toyota velorikša salēgta kopējā sistēma ar citiem transportlīdzekļiem un satiksmes infrastruktūru, būs 100 % drošs, ka neiekļūs satiksmes negadījumā un būs draudzīgs pret gājējiem vai velosipēdistiem.
#6/9
Subaru Viziv Evolution konceptmodelis demonstrē japāņu ražotāja nākotnes dizaina vadlīnijas, un jaatzīst, ka tās izskatās daudzsološas un vizuāli pievilcīgas. Ne mazāk daudzsološi izklausās jaunākās paaudzes DIT turbomotori, proti, 170 ZS jaudīgs 1,6 litru un 300 ZS jaudīgs divu litru turbomotors. Starp citu, jaudīgākajam motoram tiek solīta arī supermoderns 8 pakāpju variators, kas Subaru valodā saucas Sport Lineartronic.
#7/9
Negaidītu pārsteigumu Tokijas apmeklētājiem sagādāja vācu Porsche, jo tikai dažas stundas pēc pirmizrādes Losandželosas autoizstādē sporta auto metrs arī Japānas galvaspilsētā parādīja savu jaunāko veikumu Porsche Macan. Daudzējādā ziņā tehniski līdzīgs Audi Q5, tomēr ar izteiktu Porsche dizaina un tehniskā pildījuma DNA. Neapšaubāmi, ka tas vispirms izpaudīsies gaitas īpašībās un superjaudīgā mototorizācijas programmā. Mazākais priekš Macan būs 340 ZS jaudīgs benzīnmotors, bet prestižajā Turbo mundierī Macan motortelpai pienāksies 400 ZS jaudīgs 3,6 litru V6 monstrs, kurš spēs apmierināt, pat piekasīgākā jaudaskāra indivīda untumus.
#8/9
Mitsubishi XR-PHEV koncepta t.s Plug in hibrīdsistēmā ietilpst 1,1 litra trīscilindra motors, invertors, ģenerators un bateriju bloks, kas integrēts zem automašīnas grīdas. Tehniskā izpildījums darbībā pagaidām ir sveša lieta, taču ir patiess prieks, ka Mitsubishi ir izdevies izveidot moderna dizaina kupejas un SUV sinerģijas izstādes prototipu, no kura varētu iznākt gana labs sērijveida modelis.