Jaunākais izdevums

Fotogrāfijas ir vērts saglabāt taustāmā veidā, jo tā ir vēsture, kas dod iespēju uz mirkli apsēsties un saprast, kā cilvēki un lietas laika gaitā mainās.

Tā uzskata Ģirts Draugs, Myprint (SIA Parrot Telpa un SIA Parrot Reklāma) līdzīpašnieks. Uzņēmums drukā dažādus foto produktus, kurus klienti var pasūtīt interneta vietnē myprint.lv, – kartītes, albumus, plakātus, kanvas, kalendārus utt. Ģirts uzsver, ka īpaši svarīgs ir iepakojums. «Katru albumu glīti ietinam pauspapīrā, uzlīmējam uzlīmīti, iepakojam speciāli šim produktam paredzētā kastītē, apsienam ar striķīti. Tas ir mežonīgs darbs un papildu izmaksas, bet tā vajag un viss. Tā iedodam produktam līdzi kaut ko īpašu, un cilvēku atsauksmes ir lieliskas,» viņš apgalvo.

Ģirts uzskata, ka labai fotogrāmatai nekas daudz nav vajadzīgs – labs papīrs un pārdomāts bilžu izvietojums. Myprint piedāvājumā ir viens albums, kur pasūtītājs neko īpaši nevar mainīt. Piemēram, ja konkrētā bilde ir kvadrāts, tad automātiski tiek paņemta fotogrāfija, vadoties pēc īsākās malas, un, ja tā ir vertikāla, daļa var tikt «nogriezta» un jāmeklē piemērotāka. Šī iemesla dēļ klientu apkalpošanā ir vairāk darba, jo cilvēki mēdz zvanīt un vaicāt, kāpēc tā. «Mēs šādā veidā viņus piespiežam izveidot skaistu albumu. Protams, ir arī fotogrāmatas, kur visu var darīt, kā vien pats vēlas, un ir cilvēki, kuri spēj uztaisīt kaut ko ļoti skaistu,» spriež Ģirts.

Ņemot vērā, ka šodien cilvēki daudz laika pavada, darbojoties telefonā, Myprint albumus var veidot arī viedtālrunī, bet Ģirts uzskata, ka tas jādara mierīgā gaisotnē datorā. «Tas tomēr ir tāds personisks produkts, ko gribi redzēt lielākā formātā, un telefonā ne vienmēr var saprast, vai bilde ir gana laba,» viņš skaidro. Uzņēmējs vēlas rosināt cilvēkus mierīgi apsēsties un, veidojot albumu, piedomāt par saviem draugiem, mammām.

Visu rakstu Izdrukāt atmiņas, kas ir noķertas telefonā lasiet 12.jūnija laikrakstā Dienas Bizness!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Canon fotoprinteris Pixma TS8250 ar sešām tintes kasetnēm piešķir fotogrāfijām dzīvīgākas krāsas

Virzoties uz moderno bezpapīra koncepcijas biroju, daudzos uzņēmumos printeris kļūst aizvien mazāk noslogots, un dažviet ceļu līdz tam atceras vairs tikai spītīgākie papīra apdrukāšanas piekritēji. Tomēr ik pa laikam ikvienam šo to nākas izdrukāt, tādēļ arī ražotāji turpina laist tirgū aizvien jaunus modeļus un meklēt ceļu uz patērētāju sirdi un naudasmaku ar modernām funkcijām. Arī Canon pērnajā rudenī iepazīstināja ar jaunas produkcijas klāstu, kurā ar neparastu izskatu izceļas PixmaTS8250.

Kamēr liela daļa vienkāršo mājas printeru kļuvuši tik lēti, ka, šķiet, ražotājs nolēmis pelnīt vien ar tintes kasetņu tirgošanu, šim fotoprinteru sērijas drukātājam paredzēta cita misija. Tas nesola lētu ekspluatāciju, bet gan augstu kvalitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

“Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro” – augstākā līmeņa fotogrāfijas, šokējošas mākslīgā intelekta izdarības

Rakstu sagatavojis neatkarīgs žurnālists R. Kažimėkas,03.10.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēsture atkārtojas: iepriekšējā gada 26. septembrī Berlīnē tika prezentēti telefoni “Xiaomi 13T” un “Xiaomi 13T Pro”. Šogad, arī 26. septembrī, arī Berlīnē “Xiaomi” prezentēja savus jaunākos telefonus “Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro”. Informācija par šiem diviem telefoniem ilgi tika glabāta noslēpumā, tāpēc tīmeklī netrūka minējumu: kā tie izskatīsies, kas tajos būs integrēts, cik maksās, ar ko tie atšķirsies no šā ražotāja februārī prezentētā flagmaņa “Xiaomi 14”. Trīs nedēļas pirms prezentēšanas abi modeļi nonāca manās rokās, tos abus izmēģināju, tāpēc tagad dalos ar informāciju un novērojumiem.

Tuvu flagmanim

2019. g. “Xiaomi” prezentēja pirmo “T” sērijas telefonu “Mi 9T”. Kopš tā laika “T” sērijas modeļi tika prezentēti katru gadu. “T” sērija tika nodēvēta par starpposmu starp vidējās un augstākās klases “Xiaomi” telefoniem. Taču šāds raksturojums, īpaši runājot par jaunākajiem “Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro” telefoniem, jau vairs nav precīzs, jo tas liek domāt, ka visas flagmaņa īpašības ir labākas. Tā nav – ar atsevišķām īpašībām “Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro” pārspēj flagmani (dizains, ekrāns, fotografēšanas naktī iespējas) vai neatpaliek no tā (galvenā kamera). “T” sērijas modeļi nav sliktāki par flagmaņa versiju – tajos ir integrēti visdažādākie pilnveidojumi, kuru nav citos “Xiaomi” telefonu modeļos. Salīdzinot ar flagmani, var teikt, ka “T” sērijas mērķis ir nodrošināt lietotājiem augstākās kvalitātes pieredzi par pieejamāku cenu. Tā kā iepriekš biju izmēģinājis “Xiaomi 14”, un tagad abus jaunākos modeļus (“Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro”), varu teikt, ka tie ir ļoti līdzīgi flagmanim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Medijos izplatītajā fotogrāfijā, kurā kukuļošanā apsūdzētais Latvijas bankas (LB) prezidents Ilmārs Rimšēvičs atpūšas Kamčatkā, ir redzamas pazīmes, kas norāda uz fotogrāfijas rediģēšanu un montāžu, apgalvoja Rimšēviča advokāts Juris Grīnvalds.

Viņš skaidroja, ka fotogrāfijas autentiskumu tika lūgts pārbaudīt diviem neatkarīgiem ekspertiem, kuri veica dažādu veidu fotogrāfijas analīzes, tostarp spektrogrāfiju. Abi eksperti savos atzinumos esot norādījuši, ka medijos publicētajā fotogrāfijā konstatētās pazīmes ir būtiskas, stabilas un sastāda pazīmju kopumu, kas ir pietiekams kategoriskam atzinumam, ka ir veikta fotogrāfijas rediģēšana un montāža.

Komentējot medijos izskanējušo informāciju, ka izmeklēšanas gaitā Rimšēvičs ir sācis sniegt liecības, aizstāvis norādīja, ka Rimšēvičs kopš apsūdzības uzrādīšanas brīža jūnija beigās ir sniedzis liecības. Aizstāvība krimināllietā veicot aktīvu darbu, un esot iegūti un prokuroram iesniegti objektīvi pierādījumi, kas, pēc aizstāvju domām, atspēko Rimšēvičam apsūdzībā izteiktos apgalvojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Labākās ar viedtālruni uzņemtās fotogrāfijas

Lelde Petrāne,12.09.2018

Galvenās balvas ieguvēja ir jauniete ar segvārdu rekapavo no Ungārijas, kas konkursā startēja ar emocionālu pieteikumu par autores ilgstošo cīņu ar leikēmiju.

Avots: konkursa organizatori

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies tehnoloģiju zīmola Huawei rīkotais mobilās fotogrāfijas konkurss Next Image Awards.

Tā laikā fotogrāfijas entuziasti no 20 pasaules valstīm, tostarp Latvijas, iesūtīja ar mobilajiem tālruņiem iemūžinātos mirkļus, lai piedalītos cīņā par galveno balvu.

No 9. jūlija līdz 27. augustam par iesniegtajām 67 610 fotogrāfijām kopā tika saņemtas 956 326 balsis, un par vispopulārāko konkursa kategoriju kļuva kategorija Daba, kurā dalībnieki kopā iesniedza 26 640 fotogrāfijas.

Interesi par konkursu un vēlmi uzvarēt apliecināja arī lielais pieteikumu skaits no Latvijas – kopā 2980 fotoattēli, kuri uzņemti ar Huawei tālruņiem, tika nodoti 20 valstu iedzīvotāju balsojumam. Lielāko atbalstu – 359 balsis – ieguva fotogrāfija kategorijā Daba, kuru pievienoja Kristiana.M ar nosaukumu «Honey Bee», tomēr tas nebija pietiekams, lai bilde nonāktu līdz žūrijas vērtēšanai, kur konkurence šogad bija īpaši liela un sīva.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vispārīgās datu aizsardzības regulas stāšanās spēkā ieviesīs diezgan daudz pārmaiņu fotogrāfijas jomā, jo «publisko pasākumu organizatoriem lielākais izaicinājums būs izveidot visiem labi saprotamu un arī ērtu sistēmu», kā ar to visu tikt galā.

To biznesa portālam db.lv pauda Latvijas Fotogrāfijas muzeja vadītāja Maira Dudareva, komentējot, kā situāciju foto jomā ietekmēs Vispārīgās datu aizsardzības regulas (GDPR) stāšanās spēkā no 25. maija.

«Tiek ieviesta regula, bet nav skaidri kritēriji, kā rīkoties, jo pie katra ar līgumu rokā nepieskriesi un parakstu nepaprasīsi. Tas, protams, draud ar to, ka nebūs fotogrāfijas no ļoti daudziem pasākumiem, jo fotogrāfijas ar telpu interjeriem, rokas ar krūzītēm vai cilvēkiem no mugurpuses nebūs diez ko pieprasītas,» pauda M. Dudareva.

Kā vēstīts, jaunās regulas stāšanās spēkā nenozīmē, ka pasākumus vairs nevarēs fotografēt un iegūtos attēlus nedrīkst publicēt. Taču, tā kā regulas būtība ir aizsargāt cilvēku privātumu, tad pasākumu organizatoriem būs jāņem vērā vairāki apstākļi, galvenokārt pasākuma konteksts un personas piekrišana. GDPR ietekmēs visus uzņēmumus, arī radošā, mediju komunikācijas industrija nav izņēmums, iepriekš pauda Sorainen zvērināta advokāte Ieva Andersone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Xiaomi Mi Mix 3 piedāvā savdabīgu ekrāna paplašināšanas veidu, priekšējās kameras paslēpjot zem nobīdāma ekrāna

Mēģinot «izstiept» ekrānu pēc iespējas lielāku, viedtelefonu ražotāji turpina nākt klajā ar radošiem risinājumiem korpusa priekšpuses atbrīvošanai no traucēkļiem. Pirkstu nospieduma lasītāji pārceļojuši uz aizmuguri vai iestrādāti ekrānā, un priekšējām kamerām tiek atvēlēts aizvien mazāk vietas. Ar atjautīgu risinājumu nācis klajā Ķīnas zīmols Xiaomi, faktiski atdzīvinot reiz ļoti iecienītu, bet nu jau aizmirstu telefona tipu – izbīdāmo jeb slaideri. Tieši tāds izskatās pērnā gada nogalē prezentētais Mi Mix 3.

Pirms pāris gadiem Latvijas tirgū oficiāli ienākušais Xiaomi pasaulē, jo īpaši austrumu puslodē, ir pazīstams jau kopš 2011. gada un pat uzaudzējis pamatīgu cienītāju pulku. Apgādājot Ķīnas un Indijas tirgu ar salīdzinoši lētām, taču jaudīgām viedierīcēm, tas kļuvis par ceturto lielāko telefonu ražotāju pasaulē. Taču Mi Mix 3 nav gluži kārtējais lētais ķīniešu produkts. Tas pat tiek dēvēts par Xiaomi inovatīvāko tālruni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nokia budžeta klases tālrunis 5.1. Plus vizuāli atgādina konkurentu flagmaņus un izskatās dārgāks par savu īsto vērtību.

Pēc atgriešanās starptautiskajā apritē Nokia zīmols mērķtiecīgi nostiprina visnotaļ pieklājīgu budžeta un vidējās klases viedtelefonu tēlu. Šim raksturojumam pilnībā atbilst pērnā gada nogalē veikalos nonākušais Nokia 5.1 Plus.

Kā padarīt vidusmēra tālruni iekārojamāku? Piešķirot modernu dizainu. Šo taktiku izkopuši daudzi ražotāji un apgūst arī Nokia zīmola turētāji HMD Global.

Zemas cenas noturēšanai HMD Global izlēmis upurēt veiktspēju, piedāvājot pircējiem «iztikas minimumu» – 1,8 GHz astoņu kodolu Mediatek MT6771 Helio P60 procesoru un 3GB operatīvo atmiņu. Arī datu krātuve mūsdienu prasībām ir pieticīga – 32GB, ko gan var palielināt ar prāvu microSD atmiņas karti, līdz pat 400GB ietilpīgu. Kā jau varēja gaidīt, procesors brīnumus nerāda. Veiktspējas testos tas ierindojas starp divus gadus veciem vidējās klases tālruņiem, kā Sony Xperia X Compact ar Snapdragon 625 procesoru. Ikdienas lietošanā telefons it kā paveic visu prasīto – veikli pārslēdzas starp vairākām atvērtām lietotnēm, bez īpašām grūtībām uztur vismaz pusduci interneta pārlūka cilņu un tiek galā ar vidusmēra spēlēm. Tomēr flagmaņu izlutināts lietotājs pamanīs atšķirību programmu atvēršanas ātrumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Aicina veikt izmeklēšanu par Krievijā bāzētās lietotnes FaceApp darbību

LETA--AFP,18.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Senāta demokrātu mazākuma līderis Čaks Šūmers aicinājis Federālo Izmeklēšanas biroju (FIB) veikt izmeklēšanu saistībā ar Krievijā bāzētās populārās mobilās lietotnes «FaceApp» darbību, kas lietotājiem ļauj attēlos mainīt savu izskatu.

Šūmers aicinājis FIB un patērētāju tiesību aizsardzības struktūru FTC «noskaidrot riskus nacionālajai drošībai un privātumam» saistībā ar «FaceApp» darbību.

Lietotni izmanto miljoniem amerikāņu, bet to izstrādājis Sanktpēterburgā, Krievijā, bāzētais uzņēmums «Wireless Lab».

««FaceApp» atrašanās Krievijā raisa jautājumus par to, kā un kad uzņēmums sniegs piekļuvi ASV pilsoņu datiem trešajām pusēm, potenciāli arī ārvalstu valdībām,» vēstulē FIB norādīja senators.

«Tas radītu nopietnas raizes, ja ASV pilsoņu sensitīva personīgā informācija tiktu nodota kādai naidīgai ārvalstij, kas aktīvi ir iesaistīta kiberuzbrukumos pret ASV,» viņš piebilda.

Šūmers nav vienīgais demokrāts, kas ir satraukts. Atbilstoši avīzes «Washington Post» informācijai partijas Nacionālā komiteja brīdinājusi 2020.gada prezidenta vēlēšanu kampaņas dalībniekus, lai viņi «šo lietotni dzēš bez kavēšanās».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikvienam no mums ir sava gaume attiecībā uz dažādām ikdienas lietām, kā, piemērām, mūziku, kino un pat arī fotografēšanas veidu. Šoreiz vienotā izaicinājumā ir metušies digitālā satura veidotāja Ievai Florence-Vīksne un reperis Edavārdi (Eduards Gorbunovs), lai uzņemtu izcilus attēlus ar jauno Huawei Mate 50 Pro viedtālruņa kameru trīs fotografēšanas kategorijās, kurās izšķirošā balss būs abu sekotājiem, kas trīs kārtās izvēlēsies savu favorītbildi.

Cik tuvu vien var

Viena no kategorijām, kurā abi influenceri sacentīsies par labāko attēlu, ir Macro fotogrāfija. Šī īpašā tuvplāna kategorija izceļas ar mazu detaļu vai objektu iemūžināšanu izteiktā fokusā, kas rada sajūtu, ka objekts ir lielāks nekā dzīvē.

“Jaunais Huawei Mate 50 Pro viedtālrunis ļauj uzņemt niansētas fotogrāfijas tik vien kā no 2,5 cm attāluma, tādējādi sākumā acij nemanāmām detaļām kļūstot par lielizmēra mākslas darbiem. Fotogrāfam atliek tikai ar pieskārienu izvēlēties vietu kompozīcijā, kuru izteikti fokusēt, izmēģinot dažādus variantus un nonākot pie savas mīļākās versijas,” stāsta Huawei produktu apmācību vadītājs Mikus Tillers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pāvilostas novada Sakas pagastā jūras krastā uzceltais nams tiek uzdots par kuģi. Tiesa skaidro, ka 2012. gadā Valsts Vides

dienests tiesai iesniedzis rakstveida paziņojumu, kurā fotogrāfijās redzamo konstrukciju atzinis par kuģi būvniecības stadijā.

LASI VĒL:

Papildināta - Kuģis vai māja: tiesa publisko fotogrāfijas

Papildināta - Jūras krastā uzbūvē māju un tiesā pierāda, ka tas ir kuģis

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotogrāfija spēj no jauna izraisīt emocijas un palīdz mums atcerēties notikumus, kuri citādāk vienkārši izbalētu un aizmirstos – tā uzskata fotogrāfs Valdis Skudre, kurš būs Latvijas žūrijas pārstāvis Huawei mobilās fotogrāfijas un video konkursā Next Image 2020. Viņaprāt, Latvijā ir daudz talantīgu jauno fotogrāfu, tādēļ pats galvenais ir aizmirst paškritiku un uzdrošināties parādīt savus darbus visai pasaulei.

Runājot par jaunajiem Latvijas fotogrāfiem, Valdis Skudre saredz lielu izaugsmi vietējā mērogā: "Fotogrāfija kā tāda kļuvusi krietni populārāka un arī jauno fotogrāfu ir vairāk nekā tad, kad ar to sāku nodarboties es. Šīs konkurences dēļ jaunie fotogrāfi ir spiesti būt radošāki. Turklāt mēs dzīvojam diezgan plakanā vidē bez pārāk iespaidīgiem dabas skatiem, tāpēc darbu autoriem vairāk jāpiedomā pie tā, kur meklēt šīs elpu aizraujošās vietas un skatus, kas būtu fotogrāfijas vērti." Kā vērtē pieredzējušais fotogrāfs, mūsmājās ir daudz talantīgu dabas, ainavu, ceļojumu, kā arī pilsētvides un portretu fotogrāfu.

Viena no galvenajām lietām, kas atšķir labu fotogrāfiju no pārējiem darbiem, ir tās spēja nodot emocijas. Kā stāsta V. Skudre, fotogrāfiju uzdevums ir ne vien likt atkārtoti sajust jau piedzīvotas emocijas, bet arī radīt jaunas, vēl nebijušas sajūtas. "Fotogrāfija spēj mūsos raisīt ļoti bagātīgu un krāsainu emociju un sajūtu gammu – tā var motivēt, palīdzēt noteikti jaunus dzīves mērķus, apskatīt jaunas vietas, kā arī izbaudīt ko jaunu uz savas ādas. Taču tikpat iespējams, ka kādam tā atgādina par pagātni un liek pārdomāt līdz šim pieredzēto," tā fotogrāfs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai plāno iegādāties jaunu automašīnu? Varbūt straujais degvielas cenu kāpums licis apdomāt ekonomiskāka automašīnas modeļa iegādi?

Lai arī kāds būtu tavs mērķis un pieredze auto iegādē, mazlietotu spēkratu tirgus ir kļuvis pieejamāks un uzticamāks, kā jebkad agrāk. Mobile de ir lielisks palīgs šajā jautājumā. Sākot ar modeļa izraudzīšanos, līdz pat auto piegādei. Lasi tālāk un uzzini noderīgus padomus, kā iztikt bez nepatīkamiem pārsteigumiem.

1. Zini, ko vēlies

Vispirms nospraud mērķi. Ja skaidri zināsi, kādu modeli meklē un cik lielu naudas summu vari tam veltīt, būs vieglāk orientēties piedāvājumā.

Tad definē apakšējo robežu. Tas ir zemākais tehniskais stāvoklis, kāds, tavuprāt, ir pieļaujams dotajā cenu kategorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Dienas Biznesam klātesot: 2018. gada ziņu fotogrāfijas

Db.lv,04.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ik dienu laikraksts Dienas Bizness un portāls db.lv viesojas dažādās vietās un tiekas ar dažādiem interesantiem cilvēkiem, sekojot līdzi aktualitātēm Latvijas un pasaules biznesa vidē. Ierasts, ka DB aktivitātes iemūžina arī fotogrāfijās.

Raksta galerijā skatāmas DB fotogrāfa Ritvara Skujas fotogrāfijas, kā arī aģentūras LETA fotogrāfijas, kas tapušas DB vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Sabiedrība sākusi nogurt no izskaistinātam dzīvēm sociālos tīklos

Instagram skolas @igskolalv dibinātāja Santa Stivriņa,19.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūlija sākumā sociālā platforma Instagram uzsāka eksperimentu, pie publicētajiem ierakstiem slēpjot saņemto «patīk» skaitu.

Tests ieviests vairākās valstīs, tostarp arī Eiropā. Šāds lēmums pieņemts, lai mazinātu pastāvošo spriedzi atsevišķu lietotāju vidū.

Cilvēku vēlme tikt pamanītiem un uzslavētiem ir dabiska, un sociālie tīkli ir viegls un ātrs veids, kā piepildīt šo vēlmi. Gadījumi, kad neizdodas sasniegt cerēto, mēdz beigties arī ar smagām sekām. Izteiktā riska grupā ir pusaudži – bijuši vairāki gadījumi, kad jaunieši mēģinājuši vai pat izdarījuši pašnāvības, jo saņēmuši pārāk maz «like». Negatīvu ietekmi uz nenobriedušām personībām var atstāt arī sociālos tīklos redzamās «ideālās» dzīves. Šobrīd tendences mainās pretējā virzienā – sociālajos tīklos aizvien vairāk sākam atspoguļot ierakstus un fotogrāfijas, kas atbilst reālai un dabiskai ikdienas dzīvei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Fotogrāfa prestižs šobrīd ir ļoti zems

Sandra Dieziņa,27.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Linda Ratuta fotogrāfijas lauciņā darbojas jau 32 gadus, savu studiju Linda izveidojusi pirms 15 gadiem. Šogad aprit pieci gadi, kopš fotogrāfijas zinībās viņa skolo jauno paaudzi.

Fotostudija tapusi netīšām. Lindai ļoti paticis strādāt par fotogrāfi, taču pamazām pienācis laiks, kad nācies domāt par savu biznesu. «Lielākoties esam darba darītāji, savā būtībā – izpildītāji. Man nekad nav licies, ka esmu «komandējošais sastāvs». Tas arī nekad nebija pašmērķis – veidot savu studiju. Taču pienāca brīdis, kad visas zvaigznes sakārtojās tā, ka nācās vien to darīt. Draugi arī mūs uzkurināja, ka vajag kaut ko savu,» atklāj Linda.

Pirmais Lindas fotoaparāts bija leģendārais Smena, turklāt savu pirmo filmiņu viņa attīstījusi gaismā, jo nekur jau nebija rakstīts, ka tas jādara tumsā. «Tagad visiem šķiet, ka viss ir iespējams. Taču skolā palūdzu saviem audzēkņiem atnest senākas fotogrāfijas, lai viņi saprastu, cik fotogrāfija ir dokumentāla. Es runāju par hronoloģiju, hroniku, par vēsturi. Tas ir aptuveni tas pats, kas rakstīt dienasgrāmatu,» spriež fotogrāfe. Viņa atceras laiku, kad bildes vajadzējis taisīt komunālā dzīvokļa vannasistabā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Foto meistardarbi, kas uzņemti ar mobilo tālruni

Lelde Petrāne,13.09.2019

Konkursa galveno balvu ieguvis fotogrāfs no Čehijas, kas pārsteidza žūriju ar fotogrāfiju ar nosaukumu «Diena, kad piedzima mana meita». Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Avots: Huawei

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar uzvarētāju paziņošanu noslēdzies mobilās fotogrāfijas konkurss «Huawei InFocus Awards 2019». Kopumā trīs kārtās vērtēti 123 478 iesniegtie darbi, tostarp 3205 pieteikumi no Latvijas.

Konkursa galveno balvu gan ieguvis fotogrāfs no Čehijas, kas pārsteidza žūriju ar fotogrāfiju ar nosaukumu «Diena, kad piedzima mana meita».

Lai atbalstītu mobilās fotogrāfijas un videogrāfijas mīļotājus, šā gada jūlijā Huawei lietotājiem izsludināja konkursu «Huawei InFocus Awards 2019». 356 dalībnieki iesniedza foto kategorijā «#Emocijas» (#EmotionTag), 113 - kategorijā «Sejas» (Faces), 398 - kategorijā «Sveika, dzīve!« (Hello Life), 4 - kategorijā «Stāstu režģis»(Storyboard), 1020 - kategorijā «Atklāj pasauli» (Going the distance), un 11 - kategorijā «Dzīvo šeit un tagad»(Life Now). Starp visām dalībvalstīm vislielākais pieteikumu skaits bija no Turcijas, Lietuvas, Polijas un Bulgārijas. Savukārt interneta lietotāji par savu favorītbildi nobalsoja 718 068 reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radošās izcilības festivāla ADWARDS ceremonijā noskaidroti labākie reklāmas, dizaina un citu radošo industriju darbi.

Starptautiskas žūrijas vadībā tika izvērtēti dažādās radošajās disciplīnās tapuši 256 darbi, kopumā tika piešķirti 18 pirmās pakāpes ordeņi un 32 otrās pakāpes ordeņi.

Festivāla ADWARDS darbi tika iesniegti un vērtēti vairākās kategorijās: integrētās kampaņas, TV & radio, interaktīvie un digitālie risinājumi, drukas māksla & dizaina meistarība, preses un vides reklāma, zīmola stāsts, sabiedriskās attiecības, netradicionālā komunikācija, pasākumi un sponsorēšana, zīmola saturs un izklaide, radošās izcilības eksports.

Darbus vērtēja 15 žūrijas locekļi no 11 valstīm, intensīvākajām diskusijām notiekot klātienē Rīgā. Žūrijas prezidents – Huans Garsia Eskudero (Juan García-Escudero) no aģentūras TBWA ESPAÑA, kurš ir strādājis vairāku pasaules līmeņa festivālu žūrijās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kumosu no ienesīgā viedtālruņu biznesa mūsdienās vēlas nokost daudzi, tai skaitā arī Ēģiptē.

Aģentūra Reuters publicējusi fotogrāfijas, kurās iemūžināts darbs Ēģiptes pilsētas Asjūtas viedtālruņu ražotnē. Tur tiek darinātas viedierīces ar zīmolu Sico. Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

?http://www.db.lv/diskusija/iesaki-latvijas-jaunos-un-perspektivos-uznemumus-par-kuriem-dienas-biznesam-noteikti-butu-jauzraksta

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Eksperts: Mākoņdatošana nemanāmi kļuvusi par mūsu ikdienu

Jānis Čupriks, SIA Datakom valdes loceklis,12.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mākoņdatošana strauju attīstību uzsāka pirms vairākiem gadiem līdztekus ar skepses pilnām prognozēm par nozares turpmāku attīstību, kas galvenokārt tika saistītas ar bažām par datu drošību.

Tomēr tehnoloģijas ikdienā attīstās straujāk nekā varam iedomāties, un datu uzglabāšana mākonī ir ikdiena teju ikvienam – nereti mēs paši pat īsti neapzināmies, ka katru dienu lietojam mākoņpakalpojumus. Katru reizi, kad izmantojam tiešsaistes pakalpojumus, piemēram, sūtām e-pastu, straumējam filmas, mūziku, spēlējam spēles vai saglabājam saņemtos failus, ļoti iespējams, ka šīs darbības tiek veiktas, izmantojot mākoni. Tas ir tikai likumsakarīgi, jo datu apmaiņa notiek ik uz soļa, uzņēmumos lietojam lietotnes, kuras glabājas mākonī, piemēram, Microsoft Office. Arī ar mūsu viedierīces atmiņas apjomu nepietiek, lai uzglabātu visus vēlamos datus. Tāpēc atbilstoši sabiedrības vajadzībām un pieprasījumam mākoņdatošana turpina attīstīties, radot arvien jaunus risinājumus un īpaši parūpējoties par tik satraucošo datu drošības jautājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kultūras un sporta centrs Daugavas stadions piedāvā interesentiem nomāt telpas, informē stadiona pārstāvji .

Nomai tiek piedāvātas sešas treniņu zāles, trenažieru zāle ar nodarbību zāli, bērnu nodarbību, biroju un kafejnīcas telpas. Stadiona pārstāvju ieskatā stadiona telpās ir iespēja izveidot co-working vietu biroju darbam, bērnu pieskatīšanas vai rotaļu istabu.

«Jau tagad esam interesanti koncertu rīkotājiem, jo stadions spēj nodrošināt 10 461 skatītāju sēdvietas tribīnēs, augstas kvalitātes apskaņošanas sistēmas, laukuma apgaismošanu, LED tablo dažādu vizuālo efektu un video translēšanai, mediju centru, specializēto deju grīdu un tās ieklāšanas pakalpojumu, kas pasargā futbola laukuma zālienu,» norāda Elmārs Martinsons, Daugavas stadiona valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#«Skaidri sapratu, ka nevēlos vairs atgriezties darbā bankā, gribējās pārmaiņas.»

Aizkraukliete Dace Šķirmante savu vaļasprieku padarījusi par darbu, izveidojot uzņēmumu «Atmiņu ķērājs», kura galvenais pakalpojums ir palīdzēt cilvēkiem sakārtot, sistematizēt un šķirot gadiem ilgi krātās foto­grāfijas, vēsta reģionālais laikraksts Staburags.

D. Šķirmante stāsta: «Biju diezgan ilgā bērnu kopšanas atvaļinājumā - ar diviem bērniem pēc kārtas, tāpēc pa to laiku skaidri sapratu, ka nevēlos vairs atgriezties darbā bankā, gribējās pārmaiņas.»

«Ideja par sava uzņēmuma izveidošanu radās pamazām — pirms astoņiem gadiem sākām veidot kalendārus ar fotogrāfijām, ko svētkos tradicionāli dāvinām radiem un draugiem. Es maketēju, vīrs savā drukas firmā tos izdrukāja. Pa šiem gadiem atskārtu, ka daudziem fotogrāfijas kalendāros ir teju vienīgās papīra formātā, pārējās tā arī paliek — tālruņos un datoros. Man šķiet, ka fotogrāfijas jēga ir iemūžināt mirkļus un pēc tam par tiem atgādināt, taču tas var notikt tikai tad, ja šīs bildes ir redzamas, tad tās rada prieku katru reizi, kad tās aplūkojam, tās ir daļa no mūsu telpas un dzīves,» stāsta aizkraukliete.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

FOTO: Latvijas izlases hokejistu ikdiena čempionāta laikā Dānijā

Zane Atlāce - Bistere,08.05.2018

Latvijas hokeja izlases spēlētājs Ronalds Ķēniņš (no labās) un vārtsargs Elvis Merzļikins pasaules hokeja čempionāta dalībnieku ģērbtuvju zonā ''Jyske Bank Boxen'' arēnā Herningā

Foto: Edijs Pālens/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijas pilsētās Kopenhāgenā un Herningā norisinās pasaules čempionāts hokejā. Otrdien, 8.maijā savu trešo spēli tajā aizvadīs arī Latvijas izlases hokejisti, kuri mērosies spēkiem ar čempionāta debitanti Dienvidkorejas izlasi.

Aģentūras LETA fotogrāfs Edijs Pālens tikmēr ielūkojies čempionāta aizkulisēs, fotogrāfijās ļaujot aplūkot, kā noris hokejistu ikdiena un treniņi.

Fotogrāfijas skatiet galerijā!

Turnīrā sacenšas 16 valstu komandas, kas sadalītas divās grupās, pa astoņām vienībām katrā, kas katrai izlasei apakšgrupas sacensībās garantē septiņas spēles. Pēc viena apļa grupu spēlēm, kas ilgs no 4. līdz 15.maijam, katras apakšgrupas četras labākās komandas ceturtdaļfinālā turpinās cīņu par medaļām, bet turnīra divas vājākās komandas būs spiestas pamest augstāko divīziju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Miljonāra Lūsiņa ģimenei Lielupē ir vēl viena māja-kuģis, ko izmantojis restorāns

LETA,28.02.2018

Šī ir māja - kuģis Pāvilostas novada Sakas pagastā pašā jūras krastā, bet Lielupē ir pietauvota miljonāra Argoda Lūsiņa ģimenes otrā māja-kuģis, kas nav nodota ekspluatācijā, bet pērn izmantota restorāna vajadzībām.

Avots: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Restorāna Laivas valdes priekšsēdētājs Jānis Nagliņš atzina, ka pērn peldošā konstrukcija uz laiku tikusi izmantota restorāna vajadzībām.

Nedz Latvijas Jūras administrācija (LJA), nedz Jūrmalas pašvaldība nesaskata savu atbildību kontrolēt, lai Lielupē pietauvotā miljonāra Argoda Lūsiņa ģimenes otrā māja-kuģis, kas nav nodota ekspluatācijā, netiktu izmantota restorāna vajadzībām.

Lielupes mājas-kuģa saimnieki ir uzņēmums SIA BBN centrs, bet restorāna vajadzībām to mēdz izmanto SIA Lielupes laivas, kam pieder restorāns Laivas.

Firmas.lv dati liecina, ka BBN centra valdes priekšsēdētājs ir Lūsiņš un tas pieder SIA Jaltrade, kura īpašniece ir viņa sieva Antra Lūsiņa. 2016.gadā uzņēmums satrādājis ar 154 000 eiro apgrozījumu un 1300 eiro peļņu. Savukārt Lielupes laivas pilnībā pieder Jūlijai Tjomkinai. 2016.gadā tas strādājis ar 690 000 eiro apgrozījumu un aptuveni 1700 eiro zaudējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai pēc 25.maija pasākumu foto galerijas vairs nevarēs brīvi publicēt?

«Sorainen» zvērināta advokāte Ieva Andersone,21.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc populāra koncerta, plašas konferences vai sporta pasākuma apmeklējuma daudziem no mums patīk klikšķināt fotogrāfiju galerijas portālos un sociālajos tīklos, lai apskatītu pasākuma viesus. No šā gada 25.maija, kad spēkā stāsies Vispārīgā datu aizsardzības regula (GDPR), situācija vairs nebūs tik viennozīmīga – proti, ja persona nebūs piekritusi, tad tās foto vairs nebūs tik vienkārši publicēt. Tomēr attēlu publicēšanu žurnālistikas vajadzībām jaunajam regulējumam nevajadzētu ietekmēt.

Nē, GDPR stāšanās spēkā nenozīmē, ka pasākumus vairs nevarēs fotografēt un iegūtos attēlus nedrīkst publicēt. Taču, tā kā regulas būtība ir aizsargāt cilvēku privātumu, tad pasākumu organizatoriem būs jāņem vērā vairāki apstākļi, galvenokārt, pasākuma konteksts un personas piekrišana.

GDPR ietekmēs visus uzņēmumus, arī radošā, mediju un komunikācijas industrija nav izņēmums.

Pirmkārt, brīvi publicējami ir attēli, kuros nav iespējams identificēt konkrētu personu. Piemēram, kopskati ar daudziem cilvēkiem, grupu bildes, pasākuma norises vieta, roka, kas tur krūzi, karti, utt.

Otrkārt, pasākuma vadītāju, moderatoru, lektoru, mūziķu bildes var publicēt, ja pirms tam ir saņemta viņu piekrišana. Tie, kas ir saistīti ar koncertu rīkošanu vai atspoguļošanu, labi zina, ka pasaulslaveni mūziķi bieži vien neļauj fotografēt visu pasākumu, bet vien kādu tā daļu vai nosaka kārtību, kādos gadījumos drīkst izmantot koncertā uzņemtās bildes. GDPR prasības savā būtībā ir ļoti līdzīgas, vienīgā atšķirība – tās attiecas uz jebkuru apmeklētāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pirmajā ceturksnī pieauguši Tallink zaudējumi pārvadājumos starp Rīgu un Stokholmu

LETA,18.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas prāmju operatorkompānija «Tallink Grupp» šā gada pirmajā ceturksnī pārvadājumos starp Latviju un Zviedriju strādājusi ar 1,8 miljonu eiro zaudējumiem, kas ir par 12,5% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, liecina kompānijas publicētais pārskats.

Kopumā «Tallink» grupa pirmajā ceturksnī strādāja ar 19,6 miljonu eiro zaudējumiem, kas ir par 3,7% mazāk nekā pirms gada. Grupas peļņa pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas (EBITDA) šajā periodā samazinājās par 20,3% - līdz 4,2 miljoniem eiro.

Savukārt «Tallink» konsolidētais apgrozījums 2018.gada pirmajā ceturksnī salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu sarucis par 3,9%, veidojot 184,2 miljonus eiro.

Šogad pirmajā ceturksnī grupa pārvadāja kopumā 1 930 449 pasažierus, kas ir par 0,5% mazāk nekā pērn janvārī-martā. Savukārt pārvadāto kravu apmērs pieauga par 8,2% - līdz 90 687 kravas vienībām.

Pārvadājumos starp Latviju un Zviedriju «Tallink» ieņēmumi pieauga par 24% un bija 13,1 miljons eiro. Šajā maršrutā janvārī-martā «Tallink» pārvadāja 155 000 pasažieru un 4000 kravas vienību, kas bija attiecīgi par 16,8% un par 62,6% vairāk nekā pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru