Jaunākais izdevums

Rietumeiropā augstākās ēkas Shard skatu laukums ar šodienu ir atvērts sabiedrībai, ziņo BBC.

Londonas mērs Boriss Džonsons, piedaloties arī ēkas arhitektam Renzo Piano, pārgriezis skatu platformas, kas atrodas 243 metru augstumā, atklāšanas lenti.

Shard ēka ir 310 metrus - 87 stāvus - augsta. Skaidrās dienās platformas apmeklētājiem tiek solīts iespaidīgs skats uz galvaspilsētu. Tomēr laika prognozes liekot domāt, ka tiem 4800 cilvēkiem, kuri jau samaksājuši par skatu laukuma apmeklēšanu šodien, redzamība varētu būt stipri ierobežota.

Biļešu cenas ir 24,95 Lielbritānijas sterliņu mārciņas (20 lati) pieaugušajiem un 18,95 Lielbritānijas sterliņu mārciņas (15 lati) bērniem. Kompensācijas par sliktu redzamību netiek solītas, bet apmeklētājiem būs iespēja atgriezties citā laikā, kad laika apstākļi būs piemērotāki.

Apmeklētāji uz skatu platformu tikšot uzvesti ar ātrgaitas liftiem apmēram 60 sekunžu laikā.

Trīsstūra formas ēkā paredzētas biroju telpas, restorāni un viesnīca, kā arī 10 luksusa apartamenti. To cena sasniegšot pat 50 miljonus Lielbritānijas sterliņu mārciņu (ap 40 miljoniem latu).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rietumeiropas augstākā ēka, Londonā esošā The Shard gatavojas atzīmēt savu pirmo gadskārtu. Tikmēr pieaudzis skeptisms par iecerēto debesskrāpja nozīmīgumu, jo atklājies, ka patlaban tiek izmantoti tikai seši no 72 ēkas stāviem.

Pēc iespaidīgās atvēršanas ceremonijas 2012. gadā, 310 metrus augstais debesskrāpis palicis lielākoties tukšs, sarunā ar CNBC apstiprinājis ēkas īpašnieku Sellar Property Group pārstāvis.

The Shard, kura dizainu izstrādājis Itālijas arhitekts Renco Piano (Renzo Piano), bieži raksturots kā vairāk «vertikāla pilsēta» nekā ēka. Debesskrāpja un apkārtējā zemes gabala attīstīšana izmaksājusi gandrīz divus miljardus britu mārciņu. Projektā investēja Kataras uzņēmēji.

Tomēr patlaban tiek izmantots tikai torņa vidienē esošais restorāns un skatu platforma. Ēkas īpašnieki, norādot uz komercnoslēpumu, nav atklājuši, vai tuvākajā nākotnē šī situācija mainīsies. Zināms tikai, ka šogad debesskrāpī darbu uzsāks divi jauni restorāni un viesnīca 19. stāvā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas attīstītājs Hermitage sācis trīs miljardu ASV dolāru vērtu projektu Parīzē, cerībā pārspēt Londonas debesskrāpi Shard, kas pašlaik ir augstākā celtne Rietumeiropā, raksta Bloomberg.

Hermitage paredz uzcelt divas 320 metrus augstas celtnes Parīzes La Defense biznesa rajonā, vienpadsmit metro pieturvietu attālumā no Parīzes Dievmātes katedrāles

Paredzēts, ka debesskrāpjos atradīsies luksusa dzīvokļi, biroji, kā arī pieczvaigžņu viesnīca.

Parīzē vēl augstāka celtne par Hermitage debesskrāpjiem būs vien Eifeļa tornis.

«Jūs redzēsiet abas celtnes no jebkuras pilsētas daļas,» norāda Emins Iskanderovs, 37 gadus vecais Hermitage vadītājs. Viņš pauda, ka līdz gada beigām tiek plānots slēgt visas ar finansēm saistītās norunas, savukārt projekta īstenošanas darbi varētu sākties nākamgad.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Maskavas Mercury City sola pārspēt Eiropas augstāko debesskrāpi Londonā

Gunta Kursiša,01.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzams, ka pašlaik augstākais Eiropas debesskrāpis Londonas Shard zaudēs savu statusu, un to iegūs Maskavas Mercury City Tower debesskrāpis, norāda Mercury City attīstības projekta pārstāvji.

Tiek paredzēts, ka debesskrāpis Mercury City Tower būs 338 metrus augsts, kas ir par 18 metriem vairāk nekā pašreizējam augstākajam debesskrāpim Shard, kas tika atklāts šā gada jūlija sākumā un kura celtniecībā tika izlietoti aptuveni 11 tūkstoši stikla paneļu. 87 stāvus augstā Shard būvniecību finansēja Katara.

Merkury City Tower būvniecība tika uzsākta 2005. gadā un to paredzēts pabeigt šogad. Debesskrāpim paredzēti 75 stāvi, tostarp pieci pagrabstāvi.

Debesskrāpī paredzēts iekārtot biroju telpas, dzīvojamās telpas, restorānu, fitnesa zāli un tirdzniecības platības, liecina informācija portālā skyscraperpage.com.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināts ar foto - Greenpeace aktīvistes «ieņēmušas» Londonas The Shard

Lelde Petrāne,11.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sešas vides aizstāvju grupas Greenpeace aktīvistes cenšas uzrāpties Rietumeiropā augstākajā celtnē The Shard, protestējot pret naftas un gāzes ieguvi Arktikā, vēsta Guardian.

The Shard atrodas Londonas centrālajā daļā.

Aktīvistes savu kāpienu sāka agri no rīta, un sākotnēji tika ziņots vien par sešām sievietēm, kuras mēģina «iekarot» augstceltni.

Taču Greenpeace savā Twitter kontā ievietojusi fotogrāfiju, kurā redzamas visas sešas sievietes - Sabīne, Sandra, Viktorija, Ali, Viola un Līsbeta - pirms došanās augšup. Organizācija arī publiskojusi Viktorijas sacīto, kurā viņa skaidro savu motivāciju, un veikusi citus paziņojumus, kas saistīti ar šo aktivitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto & Video

10 pasaules skaistākie debesskrāpji, kas atklāti pērn

Žanete Hāka,23.05.2014

10. Tour Carpe Diem.

Šī ēka atrodas Korbevuā, Francijā, un tai ir videi draudzīgs dizains, kas ietver ūdens sildīšanu ar saules palīdzību, augsta līmeņa apgaismojumu un citus faktorus. Uz jumta atrodas dārzs, no kura iespējams baudīt Parīzes un Sēnas skatus.

Foto: AFP/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Londonas debesskrāpis Shard patlaban ir līderis starp debesskrāpjiem pasaulē, liecina jaunākais Emporis pētījums.

Šo ēku kā līderi no vairāk nekā 300 debesskrāpjiem, kuru augstums ir vismaz 100 metri un kuru celtniecība ir pabeigta pērn, izvēlējās grupa starptautisko ekspertu. Tiesa gan, ne visi par Shard ir sajūsmā – londonieši sākotnēji šo celtni ienīda un tā dizaina nepilnība ļauj viesiem skatīties vienam otra istabā. Kā norāda Emporis žūrijas loceklis, Shard būvniecība bija sarežģīta salīdzinoši šaurās vietas dēļ, tādēļ bija nepieciešama inovatīva plānošana. Tas gan padara rezultātu daudz iespaidīgāku – debesskrāpis ir uzreiz atpazīstams un patlaban tiek apsvērta tā pasludināšana par Londonas jauno simbolu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Londonas Shard būvētāji Saūda Arābijā cels 1 kilometru augstu debesskrāpi

Lelde Petrāne,22.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija, kas būvēja Londonas Shard debesskrāpi, izvēlēta pārraudzīt Saūda Arābijas torņa, kas kļūs par pasaulē augstāko, būvniecību, ziņo BBC.

Londonā bāzētā Mace veidos komandu ar britu firmu EC Harris, lai radītu Karalistes torni Džidā.

Struktūras augstums pēc pabeigšanas būšot 1 kilometrs. Tas nozīmē, ka tā būs vairāk nekā trīs reizes augstāka nekā Shard.

Ēka arī būs par 170 metriem augstāka nekā pašreizējā augstākā ēka Burj Khalifa Dubaijā (828 metri).

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Skats uz Londonu no Rietumeiropā augstākās celtnes

Lelde Petrāne,11.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reuters fotogrāfam bijusi iespēja paviesoties Rietumeiropā augstākajā celtnē - Londonā esošajā Shard, iemūžinot pilsētu no augšas.

Šīs bildes uzņemtas no skatu platformas, kas tiks atklāta 1. februārī.

Debesskrāpja Shard augstums ir 309 metri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienotajos Arābu Emirātos Dubaijā durvis atvērusi augstākā viesnīca pasaulē.

JW Marriott Marquis Dubai viesnīca izvietota divos debesskrāpjos, kuru augstums sasniedz 355 metrus un tām ir 72 stāvi. Viesnīca piedāvā arī veselības kluba, SPA un konferenču zāles pakalpojumus.

Lai gan viesnīca oficiāli atklāta tikai tagad, tā jau aizvadītā gada novembrī sāka uzņemt pirmos viesus. Oficiālā viesnīcas atklāšana tika aizvadīta ar dažādiem sarīkojumiem, kurus apmeklēja speciāli atlasīti viesi. Patlaban gan apmesties iespējams tikai vienā no abām ēkām. Paredzēts, ka otra ēka tiks atklāta 2014. gadā.

Kopumā viesnīcā ir 684 standarta un 120 luksusa klases numuri (nākamgad numuru skaits ar otrās ēkas atklāšanu dubultosies). Viena numuriņa cena viesnīcā sākas no 326 ASV dolāriem par nakti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liels skaits jaunuzbūvēto luksusa dzīvokļu Londonā stāv tukši. Projektu attīstītājiem tos neizdodas pārdot, jo mazinājusies ārvalstu investoru interese par Apvienotās Karalistes nekustamā īpašuma tirgu.

Raksta galerijā skatāmi vērienīgie luksusa īpašumi Londonā.

Piemēram, debesskrāpī The Shard visi desmit luksusa dzīvokļi piecus gadus pēc projekta pabeigšanas vēl nav pārdoti.

Debesskrāpī One Blackfriars dzīvokļu cenas svārstās no 1,15 līdz pat vairāk nekā 4 miljoniem Lielbritānijas sterliņu mārciņu (1,26 līdz 4,4 miljoni eiro).

Debesskrāpī Centre Point puse no luksusa dzīvokļiem netika pārdoti un nesen izņemti no tirdzniecības.

Projektā Riverwalk dzīvokļu cenas sākas no 1,2 miljoniem Lielbritānijas sterliņu mārciņu (1,32 miljoni eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

25 interesantākās nesen uzceltās ēkas pasaulē

Gunta Kursiša,15.11.2012

Absolute Towers Toronto, Kanādā. Celtne ieguvusi iesauku Merlina Monro tās vijīgo formu dēļ

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šis arhitektūrā ir bijis fenomenāls gads – uzceltas un projektēt sāktas daudzas interesantas ēkas ar inovācijām un neierastu dizainu.

Šogad Maskavas Mercury Tower «atņēmis» Eiropas augstākā debesskrāpja godu Londonā uzceltajam Shard, kas tika atklāts šā gada jūlijā. Savukārt Ņujorkas Freedom Tower drīzumā kļūs par augstāko celtni Ziemeļamerikā. Singapūra īsteno iespaidīgu projektu, kura rezultātā valsts plāno kļūt par «pilsētu dārzā» atklājot Līča dārzus (Gardens by the Bay), kuros kokiem līdzīgas celtnes izmanto saules enerģiju, lai nodrošinātu apgaismojumu un uzkrāj lietusūdeni, kas tālāk tiks izmantots strūklakām un augu laistīšanas sistēmām. Tikmēr Maiami Marlins parkā (Marlins Park) inovatīvi pārveido sporta stadionu, apkopojis Business Insider.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Krievijas Merkura pilsētas tornis izcīnījis Eiropā augstākās būves titulu

Lelde Petrāne,06.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Eiropā augstāko būvi kļuvusi ēka Maskavā, pārspējot Shard Londonā, vēsta guardian.co.uk.

Maskavas Merkura pilsētas tornis tagad slejas 339 metru augstumā un ir par 29 metriem augstāks nekā Londonas būve.

Tornis ietilpst topošajā Maskavas Starptautiskajā biznesa centrā, 12 miljardu ASV dolāru kompleksā, kura iniciators ir bijušais mērs Jurijs Lužkovs.

Tagādējā Eiropā augstākā būve ir mazumtirdzniecības jomas miljardiera Igora Kesajeva ideja, un tas demonstrējot, ka visa Krievija ir vienā līmenī ar eirozonas valstīm, turpinot savu plānoto attīstību un virzoties uz priekšu.

Torņa dizaina autors ir aizsaulē aizgājušais amerikāņu arhitekts Frenks Viljams un tā izmaksas tiek lēstas viena miljarda ASV dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Divus gadus pēc traģēdijas Itālijā atklāj jauno Dženovas tiltu

Lelde Petrāne,06.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijā atklāts jaunuzbūvētais tilts Dženovā, ziņo ārvalstu mediji.

2018. gada augustā spēcīga lietus laikā, sabrūkot autostrādes tiltam, Dženovā bojā gāja 43 cilvēki.

Jauno tiltu, kas uzbūvēts 15 mēnešu laikā, projektējis slavenais itāļu arhitekts Renzo Piano, kurš tā dizainu sasaistījis ar Dženovas jūrniecības vēsturi. "Katru nakti spīdēs četrdesmit trīs zvaigznes," viņš sacījis tilta atklāšanā, norādot uz tilta lampām, kuras atgādinās par katastrofā bojāgājušajiem.

Jaunais tilts izmaksājis 200 miljonus eiro, bet šīm izmaksām jāpieskaita Morandi tilta atlieku nojaukšanas izmaksas, kas veidoja 90 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Jau drīz sāksies pasaulē pirmās 1 kilometru augstās ēkas būvdarbi

Lelde Petrāne,26.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē pirmās 1km augstās būves - Karalistes torņa Saūda Arābijā - celtniecības darbi sāksies 27. aprīlī, ziņo euronews.

1,2 miljardus ASV dolāru vērtais projekts saskāries ar dažādām neveiksmēm jau kopš sākotnējiem plāniem 2011. gadā, bet nākammēnes beidzot sākšoties debesskrāpja virszemes celtniecība.

Tievā struktūra būs vairāk nekā trīs reizes augstāka nekā Eiropas augstākā celtne - The Shard, kā arī pārspēs 828 metrus augsto

Burj Khalifa Dubaijā, kļūstot par augstāko būvi pasaulē.

Debesskāpī tiks izvietota luksusa viesnīca, biroju telpas, luksusa dzīvokļi un pasaulē augstākā observatorija. Tajā būs 59 lifti. Būves celtniecība varētu aizņemt 63 mēnešus. Pamatu izbūve sākta jau 2013. gada decembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rotu dizainere Ginta Sičeva jau 20 gadus dzīvo Londonā, 2000. gadā tur ir izveidojusi savu uzņēmumu, bet pirms pāris gadiem viņa savu darbnīcu pārcēla uz Rīgu

Biju domājusi, ka jūs lielākoties dzīvojat Londonā, bet, kad sarakstījāmies LinkedIn, pieminējāt, ka šobrīd dzīvojat starp Londonu, Tokiju, Minheni un Rīgu. Ko tas nozīmē?

Londonā esmu nodzīvojusi 20 gadus, bet pirms trim gadiem sāku veidot darbnīcu un izstāžu telpu (showroom) Rīgā. Tajā laikā paralēli izveidojās sadarbība ar Japānu, un tagad diezgan bieži jālido turp. Dzīvoju tur vienu vai vairākas nedēļas, tāpēc reizēm man šķiet, ka Japānā esmu biežāk nekā Londonā. Savukārt Minhenē daļēji dzīvo mana ģimene. Rīgā strādāju, te ir mana darbavieta, bet Londonā ir mana kompānija, grāmatveži, menedžeris, papīru darbi un mājas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Skonto Plan galvenais eksporta tirgus jau piecus gadus ir Lielbritānija, galvenokārt Londona.

SIA Skonto Plan Ltd eksporta apjoms sasniedzis 100% atzīmi; nule tas kļuvis par Baltijā modernākās iekārtas īpašnieku un līdztekus Lielbritānijas tirgum cer nostiprināties Skandināvijā, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Skonto Plan direktors Raimonds Freimanis stāsta: «Mēs Latvijas tirgu esam pārauguši, šeit īstenotie projekti ir ar pārāk mazu vērienu un pārāk vienkārši. Mūsu specializācija ir sarežģītas, liela apjoma fasādes, ar plašu produktu paketi, kas Latvijā nemaz nav tik daudz pieprasītas. Tas gan nenozīmē, ka vietējais tirgus būtu slikts, vienkārši tas ir pārāk mazs mūsu mērogiem.»

Skonto Plan galvenais eksporta tirgus jau piecus gadus ir Lielbritānija, galvenokārt Londona. Līdztekus tam jau divus gadus uzņēmums darbojas arī Zviedrijā. Provizoriski uzņēmuma apgrozījums 2017.gadā būs sasniedzis 32 miljonus eiro, un salīdzinājumā ar 2016. gadu tas ir pieaudzis par 60%. Skonto Plan rūpnīcā Latvijā strādā 250 darbinieki, un vēl 120 cilvēki ir nodarbināti Londonā, tiesa, starp tiem ir ne tikai Latvijas strādnieki, bet arī Apvienotās Karalistes iedzīvotāji. «Londonā mums ir meitas uzņēmums, bet rūpnīcas gan tur nav. Ražošana notiek Latvijā, bet Londonā mūsu darbinieki ir tie, kas uzstāda un montē fasādes. Klienti ir lielās būvkompānijas, kas strādā kā ģenerāluzņēmēji, savukārt mēs strādājam kā apakšuzņēmēji,» stāsta R. Freimanis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Neesiet lielāki katoļi par pāvestu - finanses ir jāregulē, bet ne pārlieku

Didzis Meļķis,08.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Londona cer uz Latvijas un mūsu Eiropas Komisijas (EK) viceprezidenta kandidāta sapratni par Sitijas raizēm .

Atšķirības Eiropas valstu banku regulējumos sadārdzina banku biznesu, un tas atsaucas uz pakalpojumu cenām, intervijā laikrakstam Dienas Bizness skaidro Londonas Sitijas Korporācijas lordmēre Fiona Vulfa.

Kāda interese Sitijai ir par Latviju? Mūsu bankas ir fokusējušās uz reālo ekonomiku un ne tik daudz uz finanšu tirgiem, kā tas ir Londonā, Parīzē un citur.

Galvenais manas vizītes iemesls ir tas, ka Latvijai no jaunā gada būs vissvarīgākā Eiropas Savienības (ES) prezidentūra nākamo piecu gadu laikā, jo faktiski Latvija noteiks jaunās EK un Parlamenta dienas kārtības galvenos virzienus. Šis ir fantastisks brīdis, lai pievērstu uzmanību tam, kas Eiropai ir visvairāk nepieciešams – izaugsme, darbavietas un konkurētspēja. Mēs, Sitija, gribētu, lai arī jaunajai EK būtu šīs trīs prioritātes, nevis jauni regulējumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā daļa darbinieku – vairāk nekā 600 – strādā Tallinā, bet centrālais birojs ir Londonā, kur strādā 200 cilvēki.

«TransferWise» 2011. gadā izveidoja igauņi Kristo Kārmans (Kristo Kaarman) un Tāvets Hinrikus (Taavet Hinrikus). Šobrīd uzņēmumā ir 1000 darbinieki, kas strādā deviņos birojos dažādās vietās visā pasaulē – Londonā, Ņujorkā, Singapūrā, Sidnejā, Tokijā, Tampā, Tallinā, Budapeštā un Čerkasi. Saistībā ar «The Tea Building», kur atrodas «TransferWise» Londonas birojs, kompānijai ir īpašs stāsts. Kad tā tikko sāka darbu, tajā atradās uzņēmuma pirmais birojs. Tolaik tie bija tikai desmit galdi kopstrādes telpā, bet tagad kompānija ir 50 reizes lielāka. «Mums ir plašas telpas sestajā stāvā un sajūtu līmeni šī ir kā atgriešanās mājās. Birojs atrodas ideālā vietā – Šordičas apkārtnes sirdī, kas ir Londonas tehnoloģiju kopienas epicentrs,» stāsta Reičela Loida (Rachel Lloyd), «TransferWise» cilvēku un vides vadītāja. Viņa «TransferWise» strādā četrus gadus, vadot un pārveidojot kompānijas Londonas un Singapūras birojus. Viņa cieši sadarbojas ar cilvēkresursu komandu, koncentrējoties uz darbinieku labsajūtas un vides projektiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas sporta klubu tīkls «People Fitness» nākamgad plāno atvērt klubus Somijas galvaspilsētā Helsinkos, Itālijas pilsētā Milānā un Apvienotās karalistes galvaspilsētā Londonā, pastāstīja «People Fitness» mārketinga direktore Aleksandra Dembo.

Viņa norādīja, ka uzņēmuma ieskatā minētie tirgi ir ļoti perspektīvi «People Fitness» sporta klubiem, jo Helsinkos, Milānā un Londonā ir ļoti augsts pakalpojuma pārklājuma rādītājs, kas, savukārt, nozīmē, ka tur ir lielāks potenciālo klientu skaits. «Mēs uzskatām, ka divi klubi katrā Baltijas valstu galvaspilsētā ir pietiekami. Šobrīd mums ir 10 000 aktīvo klientu un pakalpojuma pārklājuma līmenis Baltijas valstu tirgū šodien neļauj atvērt lielāku mūsu formāta fitnesa klubu skaitu. Turklāt mēs testējām modeli divus gadus un novērojām veiksmīgus rādītājus, tāpēc ticam šim modelim,» sacīja Dembo.

«People Fitness» pārstāve skaidroja, ka, domājot par darbības paplašināšanu, vērā tika ņemts arī tas, ka, piemēram, «People Fitness Riga Center» sporta klubā jau sasniegta maksimālā zāļu noslodze, turklāt visi ekonomiskie uzņēmējdarbības rādītāji apliecina tā sekmīgu darbību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviešu uzņēmēju izveidota biznesa klases pasažieru pārvadājumu kompānija Amitours London, kas apkalpoja Londonas olimpiskās spēles, veiksmīgi uzsākusi darbu Londonā un saistībā ar paplašināšanos piedāvā darbu vēl simts šoferiem, liecina informācija darbā iekārtošanas firmas 123Drivers mājaslapā.

Amitours London specializējusies korporatīvo klientu apkalpošanā un ir pilnībā licencēta pasažieru pārvadājumus uzraugošajā institūcijā Transport for London un Public Carriage Office. Biznesa paplašināšana Londonā esot uzņēmuma ambiciozākais projekts, un pašlaik ar licenzētās darbā iekārtošanas firmas 123Drivers palīdzību kompānija Latvijā aktīvi piesaista šoferus jaunām vakancēm. Kā liecina informācija 123Drivers mājaslapā, uzņēmums patlaban strādā pie liela projekta Londonā, kuram gatavo vairāk nekā simts biznesa klases autovadītāju.

123Drivers pārstāvis Kaspars Sīmanis informēja, ka patlaban uzņēmumā strādā 20 šoferi un vēl apmēram 25 puiši gaida licences un stažējas citos projektos. «Kopumā mērķis ir divu līdz trīs gadu laikā Londonā nodarbināt ap 300 mašīnas, kas nozīmē darbu 500 - 600 šoferiem,» uzsver K. Sīmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Panākumus iespējams gūt, risinot globālas un nozīmīgas problēmas, padarot tradicionālos pakalpojumus vienkāršākus un lētākus

Šobrīd igauņu puišu Kristo Kērmana (Kristo Käärmann) un Tāveta Hinrikusa (Taavet Hinrikus) izveidotajā TransferWise klienti sūta vairāk nekā 500 miljonus mārciņu katru mēnesi un kopā ietaupa vairāk nekā 22 miljonus mārciņu, nekā tad, ja to būtu darījuši ar tradicionālo banku pakalpojumu starpniecību. Starptautiskā naudas pārskaitījumu platforma TransferWise ir atzīta par vienu no Pasaules ekonomikas foruma «tehnoloģiju pionieriem» – vienu no pasaules inovatīvākajām kompānijām.

Līdz šim TransferWise piecos raundos no deviņiem investoriem piesaistījis 90,4 miljonus dolāru. Pēdējā investīcija notika šī gada janvārī un tās apmērs bija 58 miljoni dolāru, liecina CrunchBase. Tomēr K. Kērmans uzskata, ka kompāniju veiksmīgu padara nevis piesaistītās investīcijas, bet gan tas, ka ir izdevies radīt jēgpilnas izmaiņas naudas pārskaitīšanā no vienas valsts uz otru. «Dzirdēts, ka idejām nav vērtības un vienīgais, kam ir nozīme, ir izpildījums. Es sliecos piekrist tam, ka idejai nav tik lielas nozīmes, kā vīzijai. Mums ir vīzija un metode, kā ievērojami risināt lielu problēmu. Mēs varam izmērīt, ka esam desmit reizes lētāki nekā bankas un četras reizes ātrāki. Esmu lepns, ka mēs risinām ne tikai cenas problēmu, bet arī ātrumu,» viņš norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Līderu atgriešanās: Dzīvot Latvijā ir daudz labāk

Signe Knipše,03.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atgriezos, jo ir sajūta, ka Latvijā var dot daudz lielāku pievienoto vērtību, ka šeit ir plašas iespējas sākt kaut ko jaunu.

Tā DB pauž sabiedrisko attiecību speciāliste Elīna Lazdāne.

Vilināja jau sen

Pirms pusotra gada viņa atbrauca no Londonas, kur strādāja vienā no pasaules lielākajām sabiedrisko attiecību aģentūrām – Weber Shandwick. Pirms tam viņas darbs Latvijā bija saistīts ar starptautiskām attiecībām un ar sabiedriskām attiecībām. Par došanos iegūt plašāku pieredzi viņa bija domājusi jau iepriekš – darbs sabiedrisko attiecību nozarē Lielbritānijā viņu vilinājis ar to, ka šī valsts ir viens no lielākajiem sabiedrisko attiecību pakalpojumu tirgiem pasaulē, gribējies arī labāk saprast, kā darbojas starptautiskie mediji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Līderu atgriešanās: Izlēma pamest dinamisko Londonas darba vidi

Linda Zalāne,25.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Londonā plašums un darījuma vērtības aizrauj, bet arī Latvijā var veikt ļoti interesantu darbu

Tā uzsver Kristīne Jarve, kura pirms diviem gadiem izlēma pamest dinamisko Londonas darba vidi. Tur viņa četrus gadus strādāja Ernst & Young LLP, ieņemot globālā un EMEIA nodokļu politikas un nodokļu strīdu pakalpojuma tīkla direktores amatu. «Ar ģimeni bijām nolēmuši, ka Londonā paliksim, jo bijām tur iedzīvojušies, bērni mācījās vietējā skolā. Deloitte mani uzrunāja īstajā brīdī, jo pēc četriem gadiem vienā amatā biju sākusi domāt par nākamo karjeras attīstības soli, turklāt secināju, ka manas trīs atvases savā starpā sākušas sarunāties angliski, nevis latviski. Sapratu, ka ir jāatgriežas tagad vai nekad,» atminas Deloitte Baltijas Nodokļu konsultatīvās nodaļas partnere Kristīne Jarve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Uzņēmumam 123 Drivers Ltd. Londonā nepieciešams liels skaits Latvijas šoferu

Lelde Petrāne,23.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums 123 Drivers Ltd. sadarbībā ar starptautisko transporta pārvadājumu uzņēmumu Amitours London paplašina darbību Lielbritānijā, tādēļ tam nepieciešams liels skaits šoferu.

Šobrīd uzņēmumi Londonā nodrošina darba vietas vairāk nekā 70 Latvijas iedzīvotājiem. SIA 123 Drivers Ltd. Latvijā veic šoferu atlasi un apmācību.

Taksometru pakalpojumi, kurus nodrošina arī latviski runājoši šoferi, Londonā esot pieejami jau ilgāk nekā gadu, un kļūstot arvien populārāki. Taču pakalpojuma galvenā mērķauditorija ir krievu tūristi, biznesa portālam db.lv stāstīja SIA 123 Drivers Ltd. pārstāvis Kaspars Sīmanis.

Uzņēmuma mērķis ir nodrošināt šoferus ar stabilu darbu, vienlaicīgi nesaraujot saites ar ģimeni un mājām. Tāpēc šoferu darba grafiks paredz 10 nedēļas strādāt Londonā un 2 nedēļu atvaļinājumu, kuru šoferiem ir iespēja pavadīt kopā ar savu ģimeni un draugiem Latvijā vai izmantot pēc saviem ieskatiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Narciss tērpi pošas uz Ņujorku

Anda Asere,13.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Narciss tērpi nopērkami arvien plašākā areālā ārpus Latvijas, taču eksporta attīstība prasījusi vairāk laika, nekā sākotnēji plānots.

Taču kopš šīs vasaras modes nams Narciss ir vairāk pamanāms arī pašu mājās – Berga bazārā ir atvērts šā zīmola veikals un ateljē. Tas ir ar individuālu pieeju, stāsta Alise Trautmane, SIA Narciss īpašniece. Liels pluss esot iespēja turpat uz vietas apģērbu koriģēt, pielāgojot to figūrai. «Domāju, ka mūsu pārdošanas rezultāti būtu sliktāki, ja nebūtu šī pakalpojuma. Blakus ir citi Latvijas modes dizaineru salonveikali – Anna LED, Latvijas modes Klase, kas rada auru šim rajonam,» teic Alise.

Veikalam grūti atrast darbiniekus, viņa atklāj. «Latvijā ir tik maz apģērbu veikalu, kur man patīk apkalpošana. Pārdevējs veikalu var padarīt brīnišķīgu vai arī pilnībā sabojāt priekšstatu par zīmolu. Darbinieku meklējumi ir aktuāli, domāju, ne man vienai. Šai profesijai ir jāpatīk un jāmāk iemantot klientu cieņu un uzticību. Tā nav pierunāšana vai klanīšanās. Jābūt profesionālim, un tādu ir maz. Tas netiek uzskatīts par cienījamu darbu,» viņa spriež.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Viedoklis: Uber, līdzīgi kā Taxify, ir korporatīvās identitātes krīze

BalticTAXI vārdā Jānis Naglis, LDDK padomes loceklis, BalticTAXI nozares konsultants,26.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu Uber šogad skāruši vairāki publiskās komunikācijas skandāli, ko acīmredzami izraisījusi savdabīga izpratne par uzņēmuma piedāvāto pakalpojumu un atbildību, kas ar to saistīta. Reputācijas problēmas publiski atzinis arī Uber kompānijas šī brīža vadītājs Dara Khosrowshahi. Medijos lasīts, ka Londona nav pirmā pilsēta, kurā Uber saskaras ar līdzīgām problēmām – nepienācīga pakalpojuma drošība, tehnoloģiju izmantošana, lai bloķētu uzraugošo institūciju pilnīgu pieeju aplikācijai, kas ir pakalpojuma organizēšanas pamatā – diskusija par šiem jautājumiem arvien nonāk Eiropas mediju dienaskārtībā.

Kopbraucēji veicina papildu nesakārtotību jau tā problemātiskā nozarē

Publiskā informācija par kopbraukšanas pakalpojumu sniedzējiem atgādina kaut ko jau pieredzētu un ļoti pazīstamu – nesakārtotu taksometru pakalpojumu Rīgas pilsētā, kurā paralēli taksometriem identisku pakalpojumu sniedz Taxify, kas savā mājaslapā aicina katru interesentu ar privāto automašīnu «pelnīt labu naudu ar savu auto».

Šķiet, ka Uber, Taxify un līdzīgiem kopbraukšanas organizētājiem ir vēlme izmantot visas iespējas, ko dod pasažieru pārvadāšanas pakalpojums, bet ignorēt ar to saistīto atbildību pret pasažieriem, nodokļu nomaksu un pakalpojuma drošību.

Komentāri

Pievienot komentāru