Lielākā daļa darbinieku – vairāk nekā 600 – strādā Tallinā, bet centrālais birojs ir Londonā, kur strādā 200 cilvēki.
«TransferWise» 2011. gadā izveidoja igauņi Kristo Kārmans (Kristo Kaarman) un Tāvets Hinrikus (Taavet Hinrikus). Šobrīd uzņēmumā ir 1000 darbinieki, kas strādā deviņos birojos dažādās vietās visā pasaulē – Londonā, Ņujorkā, Singapūrā, Sidnejā, Tokijā, Tampā, Tallinā, Budapeštā un Čerkasi. Saistībā ar «The Tea Building», kur atrodas «TransferWise» Londonas birojs, kompānijai ir īpašs stāsts. Kad tā tikko sāka darbu, tajā atradās uzņēmuma pirmais birojs. Tolaik tie bija tikai desmit galdi kopstrādes telpā, bet tagad kompānija ir 50 reizes lielāka. «Mums ir plašas telpas sestajā stāvā un sajūtu līmeni šī ir kā atgriešanās mājās. Birojs atrodas ideālā vietā – Šordičas apkārtnes sirdī, kas ir Londonas tehnoloģiju kopienas epicentrs,» stāsta Reičela Loida (Rachel Lloyd), «TransferWise» cilvēku un vides vadītāja. Viņa «TransferWise» strādā četrus gadus, vadot un pārveidojot kompānijas Londonas un Singapūras birojus. Viņa cieši sadarbojas ar cilvēkresursu komandu, koncentrējoties uz darbinieku labsajūtas un vides projektiem.
Sadarbība un radošums
Stāstot par Londonas biroju, R. Loida teic, ka bija vēlme, lai tas ataino «TransferWise» zīmolu, bet vienlaikus nav pārāk acīmredzams. Kompānija ir globāls finanšu pakalpojumu uzņēmums, kas specializējas starptautiskos naudas pārskaitījumos. Tāpēc par iedvesmu ņemta mūsu bezrobežu pieeja naudai un birojos ir ekrāni, kas rāda kolēģus visā pasaulē. Birojā ir arī dažādas dekorācijas, piemēram, sienu mākslā iestrādātas starptautiskas banknotes. Ir arī daži netipiski tikšanās telpu nosaukumi, piemēram, «Ground Control» un «Major Tom» - divas savienotas telpas par godu mūziķim Deividam Bovijam. Šādi nosaukumi tika izvēlēti, balsojot visai komandai. «Sadarbība un radošums ir kompānijas atslēgas elements. Mums ir tiešām svarīgi, lai šī būtu silta un aicinoša vieta, kas atbalstītu komandu labākā snieguma nodrošināšanā,» saka R. Loida.
Atbilstoši vajadzībām
Uzņēmumam ir atvērtā plānojuma birojs, kas ļauj cilvēkiem sadarboties, bet tajā ir arī klusās zonas. R. Loida stāsta, ka kompānija ir investējusi tajā, lai birojs atbilstu darbinieku vajadzībām. «Mēs vērojām, kā komandas sadarbojas cita ar citu un kā mainās troksnis. Tāpēc mēs izlēmām atdalīt telpu ar sanāksmju telpām un tāfelēm, kas nodrošina, ka komandas var būt radošas. Tā kā mēs esam starptautisks uzņēmums, mēs uzstādījām telefona būdiņas, lai cilvēki var netraucēti sazvanīties,» viņa teic. R. Loida uzsver, ka laba darba vide ir kritiski svarīga, jo cilvēki pavada daudz laika birojā. «Mēs vēlējāmies tādu biroju, kas atbildētu uz cilvēku vajadzībām. Lai gan ir grūti nodrošināt, lai ikviens būtu laimīgs, mēs centāmies paturēt prātā, kam cilvēki dotu priekšroku. Tagad kolēģiem ir iespēja izbaudīt brīdi klusuma zvanu telpā vai socializēties uz jumta terases vai mūsu lielajā terasē,» viņa saka.
Standarts visiem neder
«Mēs cenšamies paturēt prātā, ka 2018. gadā visiem neder standarta darba diena no deviņiem rītā līdz pieciem vakarā. Elastīgs darbs «TransferWise» nozīmē to, ka darbinieki var viegli strādāt no mājām un tajā laikā, kad tas viņiem ir ērti. Tad, kad viņi ir birojā, ir daudz dažādas zonas, kur stāvēt vai sēdēt, piemēram, bibliotēkā, dīvānos, šūpuļtīklos utt. Katrs var atrast vietu, kas vislabāk piemērota,» saka R. Loida. Vaicāta, kā saglabāt to, ka kolēģi darbu padara, arī strādājot no mājām, viņa norāda, ka katrā komandā attālinātā darba iespējas atšķiras – tiem, kuriem ir mazāk vajadzīga nepārtraukta sadarbība ar citiem, tas ir vieglāk. Katra komanda individuāli var izlemt, kāds režīms tai ir piemērotāks. Piemēram, klientu atbalsta nodaļā ir mazāka komandas mijiedarbība un viņi ar saviem klēpjdatoriem var strādāt no dažādām vietām, bet citām komandām vajadzīga biežāka klātienes komunikācija. Darbinieki bieži vien strādā kopā ar kolēģiem no dažādām laika zonām. Ja kādam Londonā jāsadarbojas ar kolēģi Ņujorkā, reizēm kādam būs jāpielāgojas vienai vai otrai laika zonai. R. Loida arī norāda, ka elastīgs darba laiks dod iespēju strādāt konkrētajam cilvēkam personīgi piemērotākā un produktīvākā laikā.
Birojs ar saunu
Darbinieku labklājība ir viena no galvenajām uzņēmuma prioritātēm un viņiem ir pieeja koučinga sesijām, jogas nodarbībām, pusdienlaika futbolam un basketbolam. Uzņēmumā ir arī pusdienlaika skrējēju klubs un pēc nodarbībām kolēģi var izmantot birojā esošās dušas. Tāpat uzņēmuma Londonas birojā ir sauna. «TransferWise» dibināja divi igauņi un Igaunijā sauna birojā esot diezgan ierasta lieta, bet Londonā tā vienmēr izraisa izbrīnu. «Tā ir kļuvusi par svarīgu daļu no mūsu biroja kultūras un sauna bija arī mūsu pirmajā birojā Londonā,» saka R. Loida. Kopš pirmās dienas piektdienās visi darbinieki satiekas kopīgās pusdienās un nedēļas beigas tiek nosvinētas ar dzērieniem. R. Loida teic, ka uzņēmums cenšas nodrošināt, lai cilvēki jūtas, cik vien iespējams gaidīti, tāpēc nodrošina sagaidīšanas komplektus un sūta jaunpienācējus uz Tallinu iepazīties ar «TransferWise» un tā Igaunijas saknēm.
Kā mājās
Lai iekārtotu biroju, uzņēmums sadarbojās ar ārējiem partneriem, bet projektu vadīja «TransferWise» puse. R. Loidai bija ārkārtīgi interesanti radīt mājas kompānijas Londonas darbiniekiem, tāpēc viņa priecājas uzņemties jaunāko projektu – izstrādāt Singapūras biroja dizainu. Katram birojam ir savs raksturs, taču tiek piedomāts par to, vai cilvēki konkrētajā vidē spēj strādāt vislabāk, vai tā ir piemērota dažādiem darba stiliem, vai būs gana daudz kluso zonu un publiskās telpas, lai socializētos. Šajā ziņā Singapūras birojs nav izņēmums. «Mēs vēlējāmies radīt vidi, kas atspoguļo bagātīgo kultūras dažādību Singapūrā, vienlaikus saglabājot to, ka tas ir atpazīstams kā «TransferWise» birojs un katrs darbinieks uzreiz justos kā mājās. Par iedvesmu mēs ņēmām singapūriešu vēsturi, apkārtnes arhitektūru un dažādos veidos izmantojām visus šos elementus. Saistībā ar karsto un mitro klimatu, mēs «samainījām» Igaunijas saunu pret peldbaseinu, jo darbiniekiem var vajadzēt sasildīties Londonā un Igaunijā, bet atvēsināties Singapūrā,» stāsta R. Loida.