Digitalizācija ir viens no ātrākajiem un efektīvākajiem instrumentiem konkurētspējas veicināšanā, kas vienlaikus palīdz arī samazināt loģistikas izmaksas un riskus, atzīmē Arminas Samsonas, LOGIFLY vadītājs.
Redzam, ka pēdējos gados Latvijas uzņēmēji arvien vairāk domā par digitalizāciju, tāpēc LOGIFLY ienākšana Latvijas tirgū mūsu gadījumā bija ļoti loģisks solis, spriež A.Samsonas. Lietuvā jau gadiem strādājām ar vairākiem uzņēmumiem, kuriem bija filiāles arī Latvijā, tāpēc mūsu paplašināšanās noritēja organiski, teic LOGIFLY vadītājs, piebilstot, ka Latvijas un Lietuvas tirgi ir ļoti līdzīgi. Strādāt Latvijā ir ērti, jo biznesa darbības principi un uzņēmēju domāšanas veids nav pārāk atšķīrīgs no lietuviešiem - mēs izprotam tirgus vajadzības un spējam piedāvāt labākos risinājumus.
Plašs piedāvājums
LOGIFLY informācijas sistēma aptver visu loģistikas ķēdes procesu, tostarp transporta pasūtījumu pārvaldību, stāsta A.Samsonas. “Piemēram, pārvadātāja izvēli vai iepirkumu konkursa organizēšanu, automātisko pārvadājumu izmaksu aprēķināšanu, attāluma noteikšanu un CO2 atskaišu veidošanu. Tāpat sistēmā iespējams veikt arī rampu rezervācijas, kas palīdz reģistrēt iekraušanas un izkraušanas laikus noliktavā, norādot transportlīdzekļa un vadītāja datus. Papildus tam sistēma klientiem piedāvā arī pagalma pārvaldīšanas pakalpojumus - numuru atpazīšanu, automātisku vārtu atvēršanu, informācijas nodrošināšanu vadītājiem uz elektroniskā tablo, kravas nosvēršanu un citas lietas, ko iespējams nodrošināt, integrējot vai uzstādot attiecīgās iekārtas,” norāda A.Samsonas.
Viņš stāsta, ka LOGIFLY klienti pārsvarā ir uzņēmumi, kuriem ir savas noliktavas vai kuri tās nomā. “Tāpat apkalpojam arī kompānijas, uz kurām katru dienu ierodas vai izbrauc automašīnas preču iekraušanai vai izkraušanai, kā arī uzņēmumus, kas pasūta pārvadājumus no transporta kompānijām. Mūsu klientu lokā ir dažādi ražošanas uzņēmumi, noliktavu pakalpojumu sniedzēji, mazumtirdzniecības tīkli, kurjeru kompānijas, kā arī lauksaimniecības nozarē strādājoši uzņēmumi,” atzīmē A.Samsonas.
Partneri apmierināti
Viens no LOGIFLY klientiem ir arī starptautiskais pasta un loģistikas uzņēmums Omniva. Modris Dambergs, Omniva Piegādes un šķirošanas vadītājs Latvijā atzīmē, ka viņu līdzšinējā sadarbība ar LOGIFLY bijusi abpusēji pozitīva, produktīva un sekmīga. “LOGIFLY piedāvāto risinājumu izvēlējāmies, jo tas bija atbilstošākais Omniva vajadzībām un tas arī ir pierādījies praksē. Ļoti novērtējam atsaucību un atvērtību mūsu priekšlikumiem darbības uzlabošanai, operatīvo uzlabojumu īstenošanu, kā arī kopēju ideju ģenerēšanu. Šobrīd galvenokārt izmantojam tādu LOGIFLY pakalpojumu kā mazo rampu jeb vārtu rezervāciju kurjeriem, kas dod iespēju efektīvi plānot transporta iekraušanās un izkraušanās laikus,” norāda M.Dambergs, piebilstot, ka tādējādi iespējams izvairīties no rindām un no tā izrietošiem laiku zudumiem.
“Proti, izmantojot LOGIFLY pakalpojumus esam ievērojami uzlabojuši gan mazo, gan lielo kravas auto aprites plānošanu. Bez tam - novērtējam, ka LOGIFLY speciālisti labi orientējas loģistikas biznesā un saprot uzņēmumu vajadzības pat no pusvārda. Dažreiz no LOGIFLY puses esam saņēmuši ieteikumus par risinājumiem, kuri sākotnēji varbūt nešķiet lietojami, taču testējot tos un pārbaudot realitātē, esam sapratuši, ka tas ir labākais variants,” atzīst M.Dambergs.
Uzlabo konkurētspēju
Savu sadarbību ar LOGIFLY pozitīvi vērtē arī uzņēmums Latvijas Pasts. LOGIFLY ne tikai izprot mūsu vajadzības, bet arī pielāgo savus risinājumus atbilstoši mūsu prasībām, stāsta Edgars Kļaviņš, Latvijas Pasts Procesu un rīku attīstības daļas vadītājs. “Novērtējam gan LOGIFLY padziļinātās zināšanas un pieredzi transporta loģistikā, gan noliktavas vadībā un to metodēs. Šobrīd esam ieviesuši LOGIFLY digitālos rīkus noliktavas rampu administrēšanai, kas būtisku uzlabo mūsu plānošanas un kontroles iespējas, raugoties gan no operatīvā, gan kvalitātes aspekta,” teic E.Kļaviņš, piebilstot, ka LOGIFLY ātri reaģē uz sistēmu pieprasījumiem un spēj risinājumus ieviest samērā īsā termiņā.
“Pašlaik LOGIFLY rampu vadības un kontroles risinājumu potenciālu izmantojam atbilstoši šī brīža vajadzībām, bet ne pilnībā. Tajā pašā laikā jāatzīmē, ka mēs saskatām iespēju šīs rampu vadības sistēmas salāgot ar mūsu iekšējām sistēmām, lai tālāk jau nodrošinātu integrētus digitālos rīku. Tas ne tikai samazinātu manuālo procesu kontroli, bet arī izmaksas,” ar nākotnes plāniem dalās Latvijas Pasts Procesu un rīku attīstības daļas vadītājs.
Pielāgojas klientiem
Par vienu no galvenajiem izaicinājumiem Latvijas tirgū LOGIFLY vadītājs uzskata atpazīstamības iegūšanu. “To mēs mēģinām panākt, publiskajā telpā izplatot informāciju par mūsu piedāvātajiem risinājumiem un realizētajiem projektiem. Šis risinājums Lietuvā ir ļoti veiksmīgs, un mēs cenšamies panākt līdzīgu rezultātu arī Latvijā. Ja savukārt runājam par izaicinājumiem sistēmu ieviešanā, galvenā problēma šajā gadījumā ir laiks, kas klientiem nepieciešams, lai apdomātu mūsu piedāvājumu un pieņemtu lēmumu mainīt līdz šim izmantotos darba principus. Tas nav ātrs process - parādīt klientiem, kā viņi varētu efektīvāk organizēt savu loģistiku, jo loģistikas principi un darba metodes atsevišķās kompānijās bieži vien nav mainītas daudzus gadus. Tas nozīmē būtiskas pārmaiņas, kurām darbinieki dabiski pretojas. Tajā pašā laikā pats risinājuma ieviešanas process ir ātrs,” neslēpj A.Samsonas, uzsverot, ka līdz šim visi klienti gan ir bijuši apmierināti ar gala rezultātu.
“Daudz uzmanības pievēršam projektu vadībai, klientu apkalpošanai un sistēmas attīstībai atbilstoši klienta vajadzībām - redzam, ka tas Latvijas uzņēmumiem ir svarīgi. Tāpat būtisks ir arī veiksmīgs projekta ieviešanas process - atbilstoši plānotajam apjomam, noteiktajā laikā un pilnībā pabeigts. Mēs organizējam visus LOGIFLY projektus, vadoties pēc projektu vadības principiem, un mūsu klienti ir ļoti apmierināti ar procesu. Mēs darbojamies kā klienta projekta vadītāji, nodrošinot veiksmīgu projekta izpildi, jo klientiem svarīgs ir arī labs atbalsts un iespēja ar mums sazināties un uzdot jautājumus. Bez tam mēs nodrošinām klientu atbalstu gan darba laikā, gan ārpus tā, un pielāgojamies klienta specifiskajām vajadzībām,” atzīmē A.Samsonas.
Augsti mērķi
Mūsu mērķis ir digitalizēt Latvijas loģistikas vadību, apvienojot visas uzņēmējsabiedrības vienotā loģistikas ķēdē, ar saviem plāniem dalās A.Samsonas. “Vēlamies panākt, lai, piemēram, visas uzņēmējsabiedrības varētu izvēlēties noliktavu, no kuras izņemt produkciju vai uz kuru to piegādāt, izmantojot vienu datu bāzi, kā arī vienā platformā apmainīties ar dokumentiem. Šādi tiktu taupīts gan darbinieku laiks, gan nodrošināts, ka informācijas plūsma strādātu ātrāk un efektīvāk, kas uzlabotu arī vietējo uzņēmēju konkurētspēju Eiropas tirgū. Mūsu mērķis ir radīt pievienoto vērtību un atstāt pozitīvu nospiedumu Latvijas uzņēmējdarbības vidē, veicinot tās izaugsmi,” norāda A.Samsonas, neslēpjot, ka tirgū ir arī citas kompānijas, kas piedāvā līdzīgus pakalpojumus, tāpēc konkurence ir neizbēgama.
“Eiropas ietvaros pieejamas plašas iespējas saņemt līdzīgus pakalpojumus, taču mēs problēmas risinām ar domu, ka skrienam maratonu, nevis sprintu. Mēs visus jautājumus izskatām rūpīgi, ņemot vērā arī ilgtspējas aspektus, un to novērtē arī mūsu klienti, kuri iesaka mūs citām kompānijām,” atzīmē LOGIFLY vadītājs, uzsverot, ka šobrīd lielākā daļa uzņēmuma klientu ir no Baltijas jūras reģiona, taču tuvākajā laikā LOGIFLY plāno paplašināties arī citās Eiropas valstīs.
Daži no klientu pieminētajiem ieguvumiem, izmantojot LOGIfly risinājumu:
• Iespēja precīzi līdz minūtēm plānot ienākošās / izejošās kravas, kā arī veidot dienu, nedēļu, mēnešu darba plānus.
• Vēsturisko datu uzkrāšana, to analīze un vienkārša izmaiņu adaptācija, kā arī darba efektivitātes uzlabošana līdz pat 50%.
• Iespēja pilnībā likvidēt apsardzes posteni kravas, vieglo un operatīvo automobiļu iebraukšanai un izbraukšanai no teritorijas.
• Iespēja automatizēt ar kravu saistīto dokumentu saņemšanu / drukāšanu pašapkalpošanās terminālos.
• Kravu pārvadājumu pasūtījumu, aptauju, konkursu elektroniska pārvalde vienotā pasūtījumu portālā.
• Iespēja nodrošināt pārvadātāju plānotu un laicīgu iekļūšanu / izkļūšanu no klientu slēgtajām teritorijām, tādējādi taupot pārvadātāju laiku. Transporta pasūtītāja procesu uzlabošana, kas ļauj saņemt arī izdevīgākus cenu nosacījumus no pārvadātāja.
Plašāka informācija:
#2/9
Precīza informācijas fiksēšana un pārraudzība par atbraukušajiem, izbraukušajiem transporta līdzekļiem
#4/9
Infotermināls datu ievadei par kravu, rezervācijas veikšanai, iepazīšanās ar iekšējās kārtības noteikumiem un to apstiprināšana