Lai nodrošinātu drošu kuģošanu Liepājas ostā, velkoņi Namejs un TAK8 sākuši darbu diennakts režīmā.
Lai nepieļautu ledus kārtas veidošanos, Namejs strādā kanālā, Ziemas ostā, priekšostā un brīvostā, bet TAK 8 strādā Karostas kanāla baseinā, informē Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde.
Kuģošanas apstākļi Liepājas ostā ir labi , tomēr jāņem vērā, ka ir ziema, kas nes sev līdz zemu gaisa temperatūru, norāda Liepājas ostas kapteinis Pēteris Gudkovs. Lai nepieļautu sarežģījumus, pieņemts lēmums jau tagad, kad ledus kārta ir vien 1-2 cm kanālā un brīvostā, bet līdz 5 cm Karostas kanālā, nodrošināt ledus laušanu. Ledus gabalus ar straumi un valdošajiem austrumu vējiem iznes atklātā jūrā un ostas akvatorija ir tīra no ledus. Ledus veidojas arī piestātnēs, un var rasties nepieciešamība sniegt palīdzību kuģiem pietauvoties vai attauvoties. Tieši tādēļ gan Namejs, gan TAK8 strādā diennakts dežūras režīmā, skaidro ostas kapteinis.
Db.lv rakstīja, ka pērn ziemā ledus radīja problēmas Rīgas ostai, kuģi bija iesaluši gan Rīgas jūras līcī, gan Somu jūras līcī. Savukārt Liepājas osta pērn bija spiesta piesaistīt papildu velkoņus no Lietuvas, jo pašu velkoņu jauda izrādījās par mazu stiprajam salam.