Šorīt, Liepājas ostā pie stividorkompānijas LSEZ SIA Terrabalt 46. piestātnes pirmo reizi pietauvojās prāmis Petersburg, kas kursē līnijā Zasnica – Baltijska – Liepāja – Ustjluga. Prāmja līnijas operators ir BFI, bet ģenerālaģents SIA Alfastar.
Abas kompānijas ir saistītas ar Krievijas dzelzceļu. Sākotnēji prāmis kursēs vienā virzienā, bet jau tuvāko mēnešu laikā plānots līnijā uzlikt vēl vienu prāmi, lai satiksme būtu abos virzienos.
Līdz šim no Liepājas ostas kursēja divi prāmju operatora Stena Line prāmji līnijā uz Trāvemindi Vācijā, kas nodrošina četras ienākšanas reizes nedēļā.
Lai arī prāmis Petersburg Liepājas ostai un stividorkompānijai LSEZ SIA Terrabalt ir labi pazīstams, jo iepriekš strādājis citās prāmja līnijās, šorīt ienākot Liepājas ostā, izmantoja, ne tikai loča pakalpojumus, kā to nosaka Liepājas ostas noteikumi, bet pieaicināja arī velkoni.
Pēteris Gudkovs, Liepājas ostas kapteinis, skaidroja: «Ienākot ostā jaunam prāmim vai mainoties prāmja kapteinim, Liepājas ostas noteikumi nosaka, ka ir jāizmanto loča pakalpojumi pirmajās desmit ienākšanas reizēs, bet tā nav vienmēr. Tas ir pieredzes un pārliecības jautājums. Ja redzam, ka prāmja kapteinis ir gatavs droši ievest kuģi ostā un kapteinis pats jūtas pārliecinoši, tad atļaujam loča pakalpojumus neizmantot. Prāmji ir jaudīgi un aprīkoti ar divām dzenskrūvēm un bieži vien ienāk un iziet no ostas arī spēcīga vēja apstākļos.»
Prāmis Petersburg ir 190 metrus garš un tā ietilpība ir 1570 kravu līnijmetri. Tas var uzņemt ne tikai kravas treilerus, bet arī dzelzceļa vagonus. Uz prāmja ir arī 110 pasažieru vietas.