Lai sakārtotu infrastruktūru prāmju apkalpošanai un palielinātu kapacitāti, stividorkompānija Terrabalt savā teritorijā Liepājas ostā īsteno vērienīgu rekonstrukciju. Līdzšinējos apstākļos darbības jaudu palielināt būtu sarežģīti, atzīst uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Āris Ozoliņš.
Terrabalt galvenais darbības virziens ir prāmju satiksmes apkalpošana. Šobrīd reisus uz Vācijas pilsētu Travemindi piecas reizes nedēļā nodrošina operators Stena Line. Sākotnēji prāmis no Liepājas uz Vāciju kursēja divas reizes nedēļā, vienu – uz Zviedriju. «Stena Line izmainīja darbības stratēģiju un tagad katrā pilsētā attīsta vienu līniju. No Ventspils vairs nekursē prāmis uz Vāciju, bet no Liepājas – uz Zviedriju,» stāsta Ā. Ozoliņš. «Kā būs turpmāk, grūti pateikt. Skaidrs, ka mūs arī interesē Zviedrija.»
Novērojumi rāda, ka kravu šai virzienā būtu pietiekami daudz. «Tomēr tā nav mūsu izvēle. Mums ir jāsakārto infrastruktūra un jāpiedāvā operatoriem,» norāda Terrabalt valdes priekšsēdētājs. Tādēļ uzņēmuma teritorijā notiek vērienīga rekonstrukcija, ko plānots pabeigt oktobrī. Ceļu sakārtošanai un izbūvei, videonovērošanas iekārtām, lielākai publiskajai teritorijai, stāvlaukumam atvēlētas aptuveni 0,5 milj. eiro lielas investīcijas. Paralēli vērienīgu projektu īsteno arī Liepājas SEZ, rekonstruējot piegulošos ceļus.
Pēc rekonstrukcijas beigām Terrabalt būtu gatava apkalpot divus trīs prāmjus dienā. «Būsim konkurētspējīgi ar kaimiņiem – gan ar Ventspili, gan Klaipēdu,» norāda Ā. Ozoliņš, piebilstot, ka vienlaikus šīs ostas ir arī sadarbības partneri.
Uzņēmumam pieder divi termināli, 46. un 50. piestātne. Savu teritoriju Liepājas ostā Terrabalt divkāršoja, kad pārtrauca darboties AS Liepājas metalurgs. Iepriekš tā īpašumā esošo 50. piestātni Terrabalt iegādājās pirms trim gadiem no bankas un pēc tam par izmantošanu noslēdza līgumu ar Liepājas SEZ.
«Tas bija pats loģiskākais ceļš, lai mēs varētu attīstīt prāmju satiksmi,» atklāj Ā. Ozoliņš. Jau piestātni iegādājoties, tika plānots veikt savas teritorijas rekonstrukciju. Tagad kopējā platība, kurā strādā Terrabalt, ir vairāk nekā 10 hektāru. Ņemot vērā teritorijas izmēru, tas varētu būt otrais lielākais uzņēmums Liepājas ostā aiz LSEZ SIA Ekers Stividors LP. «Citās piestātnēs teritorija vairāk piemērota kravu pārkraušanai. Mums tā ir pietiekami liela, lai izmantotu stāvlaukumiem, mašīnu uzbraukšanai un nobraukšanai no prāmja. Ar to nevar pelnīt, bet šāda teritorija ir nepieciešama,» atzīst uzņēmējs. Kamēr citas prāmju līnijas nav atvērtas, piestātni izmanto dažādu kravu apkalpošanai.
Terrabalt savu nišu atradis negabarīta kravu pārvadāšanā, jo meklē lielāku pievienoto vērtību. Sarežģītās kravas arī ir virziens, kurā plāno doties nākotnē. «Ir jānoslogo esošās jaudas, un nav pieļaujams, ka stāv tukšas teritorijas. Ja atradīsim vairāk sarežģīto kravu, skaidrs, ka kravu, kur ir mazāka pievienotā vērtība, būs mazāk,» viņš piebilst.
Visu rakstu lasiet 14. augusta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!