Jaunākais izdevums

A/s Rīgas kuģu būvētava (RKB) ir veiksmīgi pabeigusi divu lielu tankkuģu – RN Murmansk un Arctic Blizzard – remontu.

Ledus klases tankkuģim RN Murmansk tika veikts liels darbu apjoms korpusa attīrīšanā un krāsošanā. Ar speciālu krāsojumu, kas ir ledus izturīgs un aizsargā kuģi no korozijas, kuģa zemūdens daļa tika nokrāsota 2400 kvadrātmetru platībā. Tāpat tika veikta kuģa tērauda konstrukciju nomaiņa zemūdens daļā, izremontēti 16 kravas tilpņu sūkņi. Tika veikts dīzeļu un mehānismu remonts mašīnu telpā, informēja RKB valde.

RN Murmansk peld, izmatojot Kipras karogu, un tā pieraksta osta ir Limasola. Kuģa garums ir 176 metri, platums – 30 metri, kravnesība – 30720 tonnas. Kuģis ir būvēts Spānijā un nodots ekspluatācijā 2008. gadā.

Savukārt tankkuģim Arctic Blizzard, kas peld ar Maltas karogu un ir pierakstīts Valletas ostā, tika attīrīti un pārkrāsoti 12 100 kvadrātmetru korpusa. Kuģim tika mainīts korpusa ārējā apšuvuma tērauds un caurules.

Tankkuģis ir būvēts 2006. gadā Dienvidkorejā. Tā garums ir 183 metri, platums – 36 metri, kravnesība – 50858 tonnas.

Visi darbi ir veikti kontraktos paredzētajā laikā.

Db.lv jau rakstīja, ka Ukrainas uzņēmums Morski Tehnologii tiesā iesniedzis maksātnespējas pieteikumu pret AS Rīgas kuģu būvētava par ļaunprātīgu maksājumu neveikšanu vairāk nekā 120 tūkstošu eiro apmērā, liecina uzņēmuma maksātnespējas pieteikumā esošā informācija.

Tāpat marta beigās RKB veikts apjomīgs neatkarīgs audits, pirms kura pilnīgas pabeigšanas RKB ir apņēmusies atturēties publiskot kopējos rezultātus. Taču jau patlaban iegūts pietiekami plašs faktoloģiskais materiāls, lai izdarītu secinājumus, ka pienākumus pildījis nolaidīgi esot pildījis bijušais valdes loceklis Igors Komarovs, norāda RKB pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Rīgas kuģu būvētavas jaunais stūrmanis maina kursu

Andrejs Vaivars, BNS, speciāli DB, Māris Ķirsons,15.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Rīgas kuģu būvētava fokusēsies uz mazo un vidēja izmēra kuģu būvniecību, kā arī rietumvalstu kuģu remontu.

To intervijā Dienas Biznesam atklāj smagās mašīnbūves uzņēmuma a/s Rīgas kuģu būvētava (RKB) jaunais stūrmanis – valdes priekšsēdētājs Jānis Skvarnovičs, kurš uzņēmuma vadību pārņēmis sarežģītā situācijā – notiek akcionāru savstarpējais karš, tiek prasīta uzņēmuma maksātnespēja, iepriekšējo gadu tirgus aizvēršanās Krievijā un Ukrainā, sarežģīta situācija ar pasūtījumiem Eiropas kuģu būvētavās, jo lielo kuģu būves pasūtījumi pārcēlušies uz Dienvidaustrumāziju (Ķīnu, Dienvidkoreju), rezultātā tādu būvēšana ES ir kļuvusi par sava veida reliktu. RKB nebūt nav pirmais uzņēmums, kura valdē strādā J. Skvarnovičs, jo viņš ir vadījis ne tikai kolhozu Tukuma rajonā vēl PSRS laikos, bet arī a/s Tukuma piens, a/s Rīgas piena kombināts, a/s Limbažu piens, SIA Forburga, a/s Stats Invest, bijis valdē a/s Austrumu klīniskā universitātes slimnīca un SIA Stats. Ar šādu vadītāja pieredzes bagāžu viņš pauž optimismu par uzņēmuma nākotnes perspektīvu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

RKB: apakšuzņēmēji aktivizējušies, jo saņēmuši naudu par nepadarītiem darbiem

Žanete Hāka,25.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais AS Rīgas kuģu būvētava (RKB) valdes loceklis Igors Komarovs maksājis apakšuzņēmējiem par faktiski neveiktiem darbiem, tādēļ patlaban kompānijā notiek audits, informē RKB pārstāvji, piebilstot, ka tādējādi iespējams arī skaidrot šo apakšuzņēmēju pēdējā laika aktivitātes, kas vērstas pret RKB.

Patlaban RKB rūpnīcā tiek veikts apjomīgs neatkarīgs audits, pirms kura pilnīgas pabeigšanas RKB ir apņēmusies atturēties publiskot kopējos rezultātus. Taču jau patlaban iegūts pietiekami plašs faktoloģiskais materiāls, lai izdarītu secinājumus, ka I. Komarovs savus pienākumus ir pildījis nolaidīgi, norāda RKB pārstāvji.

Kā piemēru viņi min, ka viens no apakšuzņēmējiem ir iesniedzis rēķinus par faktiski neveiktiem darbiem, taču visi dokumenti ir noformēti un pat no RKB ir saņemta apmaksa par šiem darbiem. Līdzīgi pārkāpumi tiek atklāti arī sadarbībā ar citiem apakšuzņēmējiem. Ņemot vērā, ka tieši I. Komarovs bija atbildīgs par sadarbību ar apakšuzņēmējiem, RKB valde ir spiesta pārbaudīt visus darījumus, lai identificētu visus nelikumīgās naudas izkrāpšanas gadījumus no RKB, norāda uzņēmums, piebilstot, ka RKB jau ir vērsusies tiesībsargājošās iestādēs, lai likumā noteiktā kārtībā aizstāvētu savas mantiskās intereses un vērstos pret vainīgajām personām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Volks brīdina Rīgas kuģu būvētavu par maksātnespējas pieteikumu sakarā ar parādiem

Nozare.lv,17.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Metālapstrādes uzņēmums SIA Volks brīdinājis Rīgas kuģu būvētavu (RKB) par ieceri iesniegt maksātnespējas pieteikumu tiesā, ja uzņēmums neapmaksās parādsaistības 65 223 eiro apmērā līdz aprīļa sākumam, liecina Volks paziņojums medijiem.

Iesniegumā norādīts, ka uzņēmums Volks kopš 2012.gada sākuma uz līguma pamata darbojās kā RKB apakšuzņēmējs, veicot tehniskās novērošanas, iekšdedzes dzinēju, kuģu palīgmehānismu, kuģu korpusu un citu armatūru remontdarbus. Visi RBK uzdotie darbi tika veikti pilnā apmērā un nodoti ar pieņemšanas-nodošanas aktiem. Pēc darbu veikšanas RKB tika izrakstīti arī rēķini, kurus uzņēmums joprojām nav apmaksājis.

Kopējā parāda summa par padarītajiem darbiem sasniedza 58 802 eiro, bet līgumsods - 26 269 eiro. Tomēr Volks, ievērojot samērīguma principu pret neizpildītajām saistībām, ir ar mieru samazināt līgumsodu uz 6421 eiro, par ko uzņēmums jau ir izrakstījis rēķinu RKB. Tādējādi kopējais RKB parāds ir 65 223 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pret Rīgas kuģu būvētavu maksātnespējas pieteikumu iesniedz arī Ukrainas uzņēmums

Žanete Hāka,24.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ukrainas uzņēmums Morski Tehnologii tiesā iesniedzis maksātnespējas pieteikumu pret AS Rīgas kuģu būvētava (RKB) par ļaunprātīgu maksājumu neveikšanu vairāk nekā 120 tūkstošu eiro apmērā, liecina uzņēmuma maksātnespējas pieteikumā esošā informācija.

Pieteikumā tiesai teikts, ka no 2012. gada februāra starp RKB un uzņēmumu SIA Morskije Tehnologii noslēgts līgums par kuģu korpusu būvniecību. Saskaņā ar šo līgumu un RKB pasūtījumu, uzņēmums ir veicis darbus, par kuriem RKB ir samaksājusi tikai daļēji, turklāt arī daļējais maksājums ir veikts ar kavēšanos.

Uzņēmums pieteikumā tiesai norāda, ka maksātnespējas pieteikuma iesniegšanas pamats ir parādnieka nespēja ilgstoši nokārtot parādsaistības pret Morskije Tehnologii, kas uz maksātnespējas brīdinājuma sastādīšanas dienu, šā gada 21. janvāri, bez līgumsodiem ir 120,4 tūkstoši eiro.

Arī pēc maksātnespējas brīdinājuma nosūtīšanas RKB nav reaģējis un nav mēģinājis nokārtot savas saistības un ļaunprātīgi neveic maksājumus, lai gan Morskije Tehnologii darbus izpildījis noteiktajā termiņā un atbilstošā kvalitātē, ko pierāda gan parakstītais pieņemšanas nodošanas akts, gan arī tas, ka RKB daļēji jau ir veikusi apmaksu par sniegtajiem kuģu būvniecības un montāžas pakalpojumiem, norāda kompānija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Rīgas kuģu būvētava: SIA Komandor cenšas panākt nepamatotu rēķinu apmaksu

Žanete Hāka,21.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Rīgas kuģu būvētava (RKB) pieļauj, ka SIA Komandor cenšas panākt nepamatotu rēķinu apmaksu, liecina kompānijas paziņojums NASDAQ OMX Riga biržā.

2013. gada 16. decembrī RKB ir vērsusies Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesā ar prasības pieteikumu pret SIA Komandor par zaudējumu piedziņu un par savstarpējo prasījumu ieskaitu saistībā ar rēķinu KOM-53/13.

Lieta ir ierosināta un tiesas sēde ir nozīmēta. Kā tika norādīts RKB iebildumos par maksātnespējas procesa brīdinājumu - starp pusēm (RKB un SIA Komandor) pastāv strīds par tiesībām, par kurām SIA Komandor ir informēta, un tai nav tiesību iesniegt tiesā maksātnespējas procesa pieteikumu pret RKB, jo nav konstatējama Maksātnespējas likuma 57.pantā noteiktā maksātnespējas pazīme, norāda uzņēmums.

Neskatoties uz nosūtītajiem iebildumiem un ierosināto lietu Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesā, SIA Komandor ir izplatījis paziņojumu par to, ka ir iesniegts pieteikums tiesā par maksātnespējas procesa ierosināšanu. Šāds pieteikums ir nepamatots, un RKB turpinās aizstāvēt savas likumīgās intereses, saka kompānijas pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Lietuvas investori: Rīgas kuģu būvētavas akcionāri izvairas no obligātā akciju atpirkšanas pienākuma

Žanete Hāka,11.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas Investoru asociācija aicina Latvijas regulatoram izmeklēt Rīgas kuģu būvētavu kontrolējošā akcionāra Vasilija Meļņika ģimenes locekļu darījumus ar akcijām, kuru mērķis ir samazināt līdzdalību RKB pamatkapitālā un tādējādi izvairīties no obligātā akciju atpirkšanas pienākuma, norāda asociācija.

V. Meļņika sieva apmēram pirms pusgada noslēdza akciju pārdošanas darījumu, ar kuru pārdeva 0,23% no RKB pamatkapitāla, tomēr neievēroja likuma prasības un publiski par šo darījumu paziņoja tikai 10. februārī.

«2013. gada 25. jūlijā asociācija informēja Latvijas masu medijus, ka V. Meļņiks kontrolē RKB un vairākus gadus izvairās no pienākuma atpirkt RKB akcijas no mazajiem akcionāriem, kā tas ir paredzēts gan Eiropas Savienības direktīvās, gan Latvijas likumos. Tā ir neveiksmīga sakritība, ka dienu pirms mūsu paziņojuma V. Meļņika sieva darīja zināmu, ka ir pārdevusi RKB akcijas,» saka Lietuvas Investoru asociācijas valdes priekšsēdētājs Vitautas Plunksnis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

FKTK patlaban vērtē Rīgas kuģu būvētava akcionāru darbības

Žanete Hāka,14.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) patlaban izvērtē novēloto AS Rīgas kuģu būvētava akcionāres ziņojumu par vērtspapīru pārdošanu, kā arī turpina pārbaudi par uzņēmuma akcionāru struktūru, norāda FKTK.

Publiskais paziņojums par Irinai Meļņikai piederošo 0,23% AS Rīgas kuģu būvētava akciju pārdošanas darījumu ir publicēts pēc norādījuma, pēc tam, kad FKTK rīcībā bija nonākusi informācija par šo darījumu.

Attiecīgi FKTK vērsās pie AS Rīgas kuģu būvētava akcionāres Irinas Meļņikas, norādot uz publicēšanas termiņa neievērošanu.

Par informācijas neiesniegšanu Finanšu instrumentu tirgus likumā norādītājā termiņā FKTK ir tiesības izteikt personai brīdinājumu vai uzlikt soda naudu līdz 14,2 tūkstošiem eiro. Attiecīgi pēc visu faktisko apstākļu noskaidrošanas un izvērtēšanas FKTK lems par iespējamo sankciju piemērošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Lūdz ierosināt krimināllietu pret Rīgas kuģu būvētavu par svešas mantas piesavināšanos grupā

Žanete Hāka,13.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumi Baltic Mareco un Baltic Mareco Ltd lūguši ierosināt krimināllietu pret Rīgas kuģu būvētavu par svešas mantas piesavināšanos personu grupā, informē kompānijas pārstāvji.

Iesniegumā Valsts policijai minēts, ka uzņēmums Baltic Mareco Ltd nomāja telpas no RKB, kurās atradās Baltic Mareco piederošā metāla lokšņu termiskās griešanas mašīna, kas bija nodota lietošanā Baltic Mareco Ltd, kā arī produkcija. Pēc telpu īres nomas līguma beigām pērnā gada beigās Baltic Mareco Ltd atbrīvoja telpas no savām lietām un piederumiem, tomēr uzņēmums nevarēja izvest minēto iekārtu un produkciju, jo RKB amatpersonas to aizliedza.

Teritorija, kurā atradās nomātā platība, ir apsargāta, iekļūt tajā var tikai iepriekš pieteiktas un apstiprinātas personas ar atļaujām, tāpat arī izvest lietas un piederumus no teritorijas drīkst tikai ar RKB amatpersonu rakstisku atļauju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Biedrība: Rīgas Kuģu būvētava septiņiem uzņēmumiem parādā teju 500 000 eiro

Dienas Bizness,18.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septiņiem nesen dibinātajā biedrībā Korvet esošiem uzņēmumiem Rīgas kuģu būvētava (RKB) palikusi parādā vairāk nekā 462 tūkstošus eiro un atsakās tos samaksāt, liecina biedrības iesniegums Finanšu un kapitāla tirgus komisijai (FKTK).

Iesniegumā FKTK minēts, ka uz šā gada marta sākumu RKB, neveicot sniegto pakalpojumu apmaksu, ir izveidojušās lielas parādsaistības pret bijušajiem apakšuzņēmējiem, kuri darbojas kuģu būvēšanas nozarē.

Pašlaik biedrības uzņēmumu kopējais prasījums saskaņā ar piestādītajiem rēķiniem sasniedzis 463 tūkstošus eiro.

Db.lv skaidroja Korvet pārstāvji, minēto septiņu uzņēmumu nosaukumi patlaban netiek atklāti. To nevēloties paši uzņēmumi, «ņemot vērā RKB valdes darbības».

Biedrība Korvet norāda, ka visi izveidojušos parādu atgūšanas mēģinājumi ir noveduši pie RKB valdes priekšsēdētāja Vasilija Meļņika un uzņēmuma pārstāvju – zvērinātu advokātu biroja VARUL – draudiem ar prasības pieteikumu iesniegšanu pret nenodrošinātajiem kreditoriem un draudu vēstuļu izsūtīšanu par kriminālprocesu ierosināšanu, nepatiesi apgalvojot, ka tieši darbu izpildītāji ar saviem izpildītajiem darbiem, sniegtajiem pakalpojumiem ir nodarījuši zaudējumus RKB un uzņēmums nevienam neko nav parādā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Rīgas kuģu būvētava ar Singapūras kompāniju veidos kopuzņēmumu naftas un gāzes urbšanas platformu ražošanai

Žanete Hāka,14.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Rīgas kuģu būvētava (RKB) ar Singapūras kompāniju SBI parakstījusi nodomu protokolu, kas paredz izveidot kopuzņēmumu naftas un gāzes urbšanas platformu un to aprīkojuma ražošanai, liecina kompānijas paziņojums NASDAQ OMX Riga.

Šāds kopuzņēmums ļaus Latvijas kuģu būvētājiem izmantot Singapūras speciālistu iestrādes un pieredzi, kas savukārt dos iespēju RKB iesaistīties urbšanas platformu – gigantisku 21. gadsimta inženierbūvju - izgatavošanas un uzstādīšanas biznesā.

«Rīgas kuģu būvētava turpina attīstīties, un vērojama nopietna potenciālo ārzemju sadarbības partneru interese par mūsu uzņēmumu. Patlaban sākas aktīva kuģu remonta sezona, un RKB ir gatava dokā uzņemt Vācijas, Skandināvijas un citu valstu kuģus. Taču vienlaikus ir uzsākta iesaistīšanās arī naftas un gāzes urbšanas iekārtu izgatavošanas biznesā,» skaidro AS Rīgas kuģu būvētava valdes priekšsēdētājs Vasīlijs Meļņiks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Meļņiks kandidēs uz Rīgas kuģu būvētavas padomes locekļa amatu

Žanete Hāka,23.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vasīlijs Meļņiks ir atstājis AS Rīgas kuģu būvētava (RKB) valdes priekšsēdētāja amatu, lai kandidētu RKB jaunās padomes vēlēšanās, liecina kompānijas paziņojums NASDAQ OMX Riga.

V.Meļņiks ir nolēmis savu darbību turpmāk koncentrēt uz RKB stratēģisko projektu realizāciju.

«Jau divus gadus es pastiprināti strādāju kuģu būvētavas attīstīšanā, piesaistot tai ārvalstu partnerus. Ieguldītie pūliņi jau ir devuši konkrētus rezultātus jaunu perspektīvo darbības virzienu attīstīšanā. Uzņēmums ir aktīvi uzsācis jauno kuģu remontu sezonu, ir parakstīti līgumi gan par remontu, gan jaunu kuģu būvi. Tas dod pamatu ar optimismu raudzīties rūpnīcas nākotnē,» atzīmē V.Meļņiks.

RKB akcionāru pilnsapulce, kurā tiks ievēlēta arī jauna padome, notiks piektdien, 25. aprīlī. Tāpat tiks pārvēlēta uzņēmuma valde.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Rīgas kuģu būvētava dažādās būvniecības stadijās pašlaik ir septiņi kuģi, līdztekus tā piedalās vairāku jaunu kuģu būves iepirkumos

Tā pašreizējo situāciju raksturo AS Rīgas kuģu būvētava (RKB) Kuģu būves departamenta vadītājs Genādijs Sļozkins.

Pērn kopumā ir sākta septiņu jaunu kuģu būvniecība, vairākums no tiem klientiem jānodod šī gada pavasarī. Paralēli tam RKB startē arī vairākos iepirkumos ārzemēs, bet dažu jaunu kuģu būves līgumprojekti gaida parakstīšanu.

«Jaunu kuģu būves joma balstās uz trīs vaļiem – cenu, termiņiem un kvalitāti. Jebkura balsta trūkums nozīmē potenciālā pasūtījuma neiegūšanu,» teic G.Sļozkins. RKB lielākie konkurenti ir Polijā bāzētie uzņēmumi. Lai arī kuģu būvētavas ir gan Somijā, gan Vācijā, tomēr tajās tiek būvēti citu kategoriju kuģi, uz kuru būvniecības pasūtījumiem RKB nav lielu cerību, kaut arī ir bijuši jau vairāki projekti par specifisku pasūtījumu izpildi. «RKB ir savas priekšrocības, kuras arī cenšamies maksimāli izmantot,» uzsver G.Sļozkins. Pašlaik lielāko RKB darbu īpatsvaru veido tieši zvejas kuģu būve. Tos pasūta Norvēģijas, Islandes un Īrijas uzņēmēji. «Nenoliedzami, RKB mērķauditorija ir tieši Norvēģijas zivju fermu apsaimniekošanai nepieciešamie kuģi,» informē G.Sļozkins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

FKTK aicina Rīgas kuģu būvētava apakšuzņēmējus vērsties tiesībsargājošās iestādēs, nevis FKTK

Dienas Bizness,20.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biedrības Korvet, kas apvieno septiņus AS Rīgas kuģu būvētava (RKB) apakšuzņēmējus, publiski izplatītais paziņojums par iesniegumu Finanšu un kapitāla tirgus komisijai (FKTK) rada maldīgu priekšstatu, ka FKTK ir iestāde, kurā risināmi civiltiesiski strīdi starp apakšuzņēmējiem un biržas emitentu par nenosegtām parādsaistībām vai nesamaksātiem rēķiniem.

FKTK aicina „Korvet” biedrus vērsties tiesībsargājošās institūcijās, ja uzskata, ka viņu tiesības ir aizskartas, teikts komisijas pubiskotajā paziņojumā.

Komisija norāda, ka jebkuri mēģinājumi iesaistīt regulatoru civiltiesisku strīdu risināšanā starp uzņēmējiem var radīt tirgum maldīgu priekšstatu par to, kāda ir faktiskā FKTK loma finanšu instrumentu tirgus dalībnieku – emitentu – uzraudzībā. Tas var radīt citām personām šķietamību, ka šādi uzraugu var mēģināt ietekmēt nostāties kāda no strīdā iesaistītajiem pusē un tādējādi panākt sev vēlamo rezultātu strīdā.

FKTK uzsver, ka kā tirgus uzraugs iestāde vienmēr norobežojas no šādiem konfliktiem, jo ne civiltiesisku strīdu izskatīšana, ne tādu darbību izmeklēšana, par kurām likumdevējs paredzējis kriminālatbildību, nav FKTK kompetencē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Meļņiks, iespējams, nelikumīgi ieķīlājis Rīgas Kuģu būvētavas doku

Gunta Kursiša,03.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Kuģu būvētavas (RKB) valdes loceklis un vairākuma akciju īpašnieks Vasilijs Meļņiks esot ieķīlājis uzņēmumam piederošo peldošo doku un saņēmis kredītu 2,9 miljonu eiro apmērā sev piederošajam uzņēmumam EiroSteel.

Par to informēja atstādinātais uzņēmuma padomes priekšsēdētājs Anatolijs Ustinovs un valdes locekļi Sergejs Goļicins un Igors Komarovs. Saistībā ar V. Meļņika darbībām viņi vērsušies arī Ģenerālprokuratūrā un Finanšu un kapitāla tirgus komisijā (FKTK).

Iesniegumā skaidrots, ka 2010. gada beigās ir nodibināta kuģu obligācija uz Rīgas Kuģu būvētavai piederošā peldošā doka Nr. 791. Šis doks ir galvenais rūpnīcas pamatlīdzeklis, un tā vērtība pārsniedz piecus miljonus eiro. Ķīla ir nodibināta uz Rīgas Kuģu būvētavas un Unicredit Bank (tagad a/s Unicredit Finance) starpā noslēgtā kredīta līguma pamata, kuru tagadējā RKB valde atsakās izsniegt. Tomēr atstādinātajiem padomes un valdes locekļiem ir zināms, ka RKB izsniegtā kredīta summu 2,9 miljonu eiro apmērā nav saņēmis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

RKB vēršas Ekonomikas policijā saistībā ar bijušo amatpersonu izplatīto informāciju

Dienas Bizness,04.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar atsevišķu bijušo un esošo a/s Rīgas kuģu būvētava (RKB) amatpersonu izteikumiem uzņēmums ir vērsusies Ekonomikas policijā.

Kopš pagājušā gada beigām medijiem tiek izplatīti Rīgas kuģu būvētavas bijušā valdes locekļa I. Komarova, esošo padomes locekļu S. Goļicina, A. Ustinova, kā arī dažu bijušo amatpersonu apgalvojumi par it kā notikušām nelikumībām Rīgas kuģu būvētavā, teikts uzņēmuma paziņojumā medijiem, kurā informēts par veŗšanos policijā.

RKB uzsver, ka I.Komarovs zaudēja RKB valdes locekļa amatu, kā arī vairākas amatpersonas ir atstādinātas no pienākumu pildīšanas sakarā ar aizdomām par pieļautajām nelikumībām.

Atsaucoties uz šonedēļ izplatīto paziņojumu, ka, ņemot kredītu un ieķīlājot RKB peldošo doku 791, ir pieļautas nelikumības, Rīgas kuģu būvētavas valde informē, ka 2014. gada 20. februārī ir nosūtīta vēstule Finanšu un kapitāla tirgus komisijai, kurai ir sniegts izsmeļošs skaidrojums arī pretenzijām, kuras izsaka Komarova, Goļicina un Ustinova kungi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugusī konkurence kuģu remonta pakalpojumu, kā arī jaunu kuģu būvniecības segmentā likusi pievērsties jaunai, perspektīvai jomai – lielu izmēru metāla konstrukciju (tuneļiem, tiltiem) ražošanai .

Tā intervijā Dienas Biznesam stāsta smagās mašīnbūves uzņēmuma a/s Rīgas kuģu būvētava (RKB) valdes priekšsēdētājs Jānis Skvarnovičs. Viņš atzīst, ka pašlaik liela izmēra metāla konstrukciju, tostarp tuneļiem, būvniecības pakalpojumu jomā pasūtījumi ir Eiropā, bet ne Latvijā, taču perspektīvā, kad tiks būvēts Rail Baltica, tādi varētu būt.

Kāda ir RKB pašreizējā situācija?

Šā gada pirmā pusgada uzņēmuma saimnieciskās darbības rādītāji ir teju vai tādi paši kā visā 2014. gadā. Spriediet paši – pērn visā gadā neto apgrozījums sasniedza tikai 17 milj. eiro, savukārt šā gada pirmajā pusgadā jau 10,24 milj. eiro. Pērn gadu pabeidzām ar zaudējumiem, šā gada pirmo pusgadu jau ar nelielu peļņu – 0,33 milj. eiro (salīdzinājumam – pērn pirmajā pusgadā bija 0,95 milj. eiro lieli zaudējumi). Šogad jau esam snieguši remonta pakalpojumus 44 kuģiem, no tiem 38 ar apkopi dokos, savukārt pērn visā gadā RKB remonta pakalpojumus sniedza 51 kuģim. Protams, 2015. gads vēl nav beidzies, un ar prognozēm pašreizējos apstākļos nebūtu prātīgi nodarboties. Vēl jo vairāk, ja kuģu remonta pakalpojumu sniegšanā nozīme ir arī tam, cik auksta vai silta būs ziema. Proti, vai novembris un decembris būs bez būtiska sala.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar ekonomisko situāciju Krievijā pašlaik AS Rīgas kuģu būvētava (RKB) nav pasūtījumu no šīs valsts. 2013.gadā vēl bija pasūtījumi no Krievijas gan kuģu būvei, gan remontam, bet tagad uzņēmums pret tiem izturas ar piesardzību, intervijā aģentūrai LETA sacīja "Rīgas kuģu būvētavas" valdes priekšsēdētājs Jānis Skvarnovičs.

Jautāts, kādas ir prognozes par šo gadu - vai pasūtījumi no Krievijas varētu parādīties vai tomēr pret šo reģionu tagad tiek ievērota piesardzība -, Skvarnovičs skaidroja, ka visas piemērotās sankcijas, rubļa vājums liek būt ļoti piesardzīgiem.

«Pirmkārt, valsts pasūtījumi tiek veikti Krievijas rūpnīcās un tos nemaz neļauj izvietot ārpus valsts. Otrkārt, ja pasūtītājs norēķinus vēlas veikt rubļos, tad šādus pasūtījumus nemaz nepieņemam, bet, ja norēķini paredzēti eiro, tad vienalga abām pusēm ir liels risks un neparedzama gala summa. Būvējot jebkuru kuģi, jārēķinās vismaz ar 10-12 mēnešiem pat vismazākajam kuģim, tāpēc nav skaidrs, kāda būs situācija šī termiņa beigās. Tāpēc pašlaik neriskējam uzņemties pasūtījumus no Krievijas. Esam piesardzīgi un gribam saprast, kā nākotnē attīstīsies situācija,» sacīja Skvarnovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Rīgas kuģu būvētava (RKB) pabeigusi vēl divu lielu kuģu remontu un aktīvi turpina sezonu, remontējot kuģus un saņemot jaunus pasūtījumus, informē uzņēmuma pārstāvji.

No kuģu būvētavas doka ir aizkuģojis kravas kuģis UBC Tampico, kurš peld zem Kipras karoga un kura pieraksta osta ir Limasola. UBC Tampico garums ir 182,6 metri, platums – 28,6 metri, kravnesība – 37,8 tūkstoši tonnu. Kravas kuģis atbilst Panamax klasifikācijai, - šāds platuma ierobežojums ir nepieciešams, lai kuģis varētu caurbraukt Panamas kanālu, kas savieno Kluso un Atlantijas okeānu.

Remonta laikā kravas kuģim tika pārkrāsots ārējais korpuss, atjaunotas tērauda caurules, veikti hidraulisko cilindru remontdarbi. Tāpat pirmo reizi RKB speciālisti veica kuģa aprīkošanu ar nerotējošas sprauslas dzenskrūvi Mewis Duct. Šāda dzenskrūve ļauj kuģim efektīvi sasniegt lielāku ātrumu, tādējādi ietaupot degvielu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Rīgas kuģu būvētava militārā bruņojuma izstādē atrod sadarbības partnerus

Žanete Hāka,04.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Rīgas kuģu būvētava (RKB) Apvienotajos Arābu Emirātos pārstāvējusi Latviju pasaules lielākajā ieroču un militārā aprīkojuma izstādē IDEX 2015, liecina paziņojums Nasdaq Riga.

IDEX 2015 tiek demonstrēti jaunākie sasniegumi ieroču un militārās tehnikas ražošanā, un tā reizi divos gados norisinās Abu Dabi, Apvienotajos Arābu Emirātos. Šogad izstādē piedalījās vairāk nekā 1150 uzņēmumi no 59 valstīm un izstādi apmeklēja vairāk nekā 80 tūkstoši apmeklētāju. Latvija šajā izstādē piedalījās pirmo reizi valsts vienīgais pārstāvis bija RKB. Lielu interesi izstādes apmeklētājos izraisīja RKB piedāvātie pakalpojumi - kuģu būve un to aprīkošana gan militāriem nolūkiem, gan civilai izmantošanai. Izstādes laikā notika arī atsevišķa tikšanās ar Apvienoto Arābu Emirātu prezidentu un bruņoto spēku galveno komandieri Khalifu bin Zajed Al Nahjānu (Khalifa Bin Zayed Al Nahyan).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas kuģu būvētava piedalīsies zvejas kuģu būves izstādē Norvēģijā

Lelde Petrāne,18.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Rīgas kuģu būvētava (RKB) no 19. līdz 22. augustam Norvēģijas pilsētā Tronheimā piedalīsies vienā no lielākajām zvejas nozarei un zvejas kuģu būvniecībai veltītajām izstādēm Nor-Fishing.

RKB šajā izstādē piedalās jau septīto gadu un pauž pārliecību, ka dalība Nor-Fishing nodrošina nepārtrauktu komunikāciju ar esošajiem klientiem, sniedz atpazīstamību nozares profesionāļu vidū un iespēju pārrunāt aktualitātes ar saviem klientiem, uzsākt sarunas ar potenciālajiem klientiem un iedvesmoties no citu kuģu būvētavu paveiktā.

Turklāt RKB šī izstāde īpaši nozīmīga, jo lielākoties RKB kuģu būve tiek fokusēta uz Skandināvijas valstu, Vācijas un Dānijas klientu pasūtījumiem. RKB būvētos zivju traleru korpusus atzinīgi esot novērtējuši Norvēģijas zvejnieki.

Izstādes laikā RKB apmeklētājus iepazīstinās ar savu pēdējo kuģu būves projektu – kuģi Vesterhav, kas būs aplūkojams izstādes Nor-Fishing piestātnē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ no Rīgas kuģu būvētavas (RKB) piestātnes aizceļojis Aframax klases kuģis V8 Stealth II, kas ir lielākais kuģis, kādam jebkad veikts remonts visā RKB darbības laikā.

Milzīgā naftas tankkuģa V8 Stealth II remontdarbu laikā kuģa bortam RKB nomainīja ārējā apvalka daļu, kas bija cietusi jūras satiksmes negadījumā.

Ņemot vērā tankkuģa ievērojamo izmēru, pēc remontdarbu veikšanas kuģis no RKB tika vilkts ar veseliem pieciem velkoņiem - Sfinksu, Santu, Stellu, Orkānu un Nečiporenko, no kuriem pirmie trīs pieder Rīgas brīvostai.

Pirms V8 Stealth II iepeldēšanas Daugavā, jūrā izgāja Tallink kruīza kuģis, un tikai pēc tam tankkuģis varēja doties ceļā pa Daugavu.

Aframax klases kuģu platums nav mazāks par 32 metriem, un tankkuģa „V8 Stealth II” garums ir 250 metri, platums – 44 metri, svars - 62 775 tonnas, kravnesība - 112 871 tonna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tiesa noteikusi amatā atjaunot bijušo Rīgas kuģu būvētavas komercdirektoru

LETA,24.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa jūlija beigās apmierinājusi bijušā AS Rīgas kuģu būvētava (RKB) komercdirektora Igora Komarova prasību pret uzņēmumu, atzīstot uzteikumu atbrīvot viņu no amata par spēkā neesošu un nosakot Komarovu atjaunot komercdirektora amatā.

Kā aģentūra LETA noskaidroja tiesā, 21.jūlijā tiesa nosprieda Komarova prasību pret RKB apmierināt, 2014.gada 11.jūnija uzteikumu atzīt par spēkā neesošu un attiecīgi atjaunot Komarovu RKB komercdirektora amatā, nosakot sprieduma izpildi šai daļā nekavējoties.

Tāpat tiesa noteica piedzīt no RKB par labu Igoram Komarovam, ieturot likumā noteiktos nodokļus, atlīdzību par darba piespiedu kavējumu no 2014.gada 20.jūnija līdz 2014.gada 19.jūlijam 6843 eiro apmērā un no 2014.gada 20.jūlija līdz 2015.gada 7.jūlijam 78 514 eiro apmērā.

No RKB tiesa arī noteica piedzīt par labu valstij valsts nodevu 2183 eiro apmērā.

Spriedumu var pārsūdzēt Augstākajā tiesā 30 dienu laikā no pilna sprieduma pieejamības dienas. Pilns spriedums tika noformēts 4.augustā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Divas Rīgas kuģu būvētavas maksātnespējas prasības apvienotas vienā

Žanete Hāka,10.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesa sāka skatīt SIA Komandor maksātnespējas pieteikumu pret AS Rīgas kuģu būvētavu, paziņojumā NASDAQ OMX Riga informē kompānija.

Tiesas sēdē tika paziņots, ka ir uzsākts otrs maksātnespējas process saskaņā ar TOV Morskije Tehnologii pieteikumu un saskaņā ar likumu lietas tiek apvienotas un to izskatīšana atlikta uz 29. aprīli, plkst 14.

Db.lv jau rakstīja, ka Ukrainas uzņēmums Morski Tehnologii tiesā iesniedzis maksātnespējas pieteikumu pret AS Rīgas kuģu būvētava par ļaunprātīgu maksājumu neveikšanu vairāk nekā 120 tūkstošu eiro apmērā, liecina uzņēmuma maksātnespējas pieteikumā esošā informācija. Komandor Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesā iesniedzis maksātnespējas pieteikumu pret RKB par neizpildītām saistībām vairāk nekā 43 tūkstošu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn veiktās investīcijas nepilnu 2 milj. eiro apmērā, kā arī sekmīgais darbs kuģu būves iepirkumos, ļāvis AS Rīgas kuģu būvētava sasniegt peļņu līdz 0,97 milj. eiro

«Tas ir labs rezultāts salīdzinājumā ar analogu laiku pērn, kad bruto peļņa bija 0,33 milj. eiro, jo pieaugums nebūt nav viegli sasniedzams,» situāciju vērtē AS Rīgas kuģu būvētava (RKB) valdes priekšsēdētājs Jānis Skvarnovičs. Viņš norāda, ka 2015.gads tika noslēgts ar 0,2 milj. eiro lielu peļņu salīdzinājumā ar 2014.gadā 1,05 milj. eiro lieliem zaudējumiem, un to jau varot uzskatīt par sekmīgu. Interesanti, ka RKB ir viens no nedaudziem metālapstrādes un mašīnbūves nozares uzņēmumiem, kuri 2015.gadā ir spējuši būtiski palielināt neto apgrozījumu. RKB neto apgrozījumu pērn palielinājis teju par 4 milj. eiro jeb 20%. «Īpašniekiem un investoriem svarīgākais ir nevis uzņēmuma apgrozījums, bet gan tīrā peļņa,» apgrozījuma nozīmību komentē J.Skvarnovičs. Viņš atzīst, ka kuģu būvē un arīdzan kuģu remontā ir jūtama ne tikai ģeopolitikas notikumu elpa, bet arī preču cenu kritums. «Jaunu kuģu pasūtījumi ir vēl grūtāk iegūstami nekā iepriekš, bet īpašnieki ar kuģu remontu arī īpaši nesteidzas, jo nebūt nav tie labākie laiki viņu biznesam,» situāciju iezīmē RKB valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Rīgas kuģu būvētava (RKB) šonedēļ savā peldošajā dokā ir uzsākusi tankkuģa Cape Tees remontu, informē uzņēmums.

Tankkuģa Cape Tees korpuss tiek notīrīts, kā arī pārkrāsots ar pretkorozijas krāsu. Tāpat tankkuģim tiek veikts ievērojams mehānisko un papildsistēmu remonta apjoms, kā arī drošības un glābšanas aprīkojuma pārbaude un resertifikācija.

Cape Tees peld zem Māršala salu karoga, un tā pieraksta osta ir Madžuro. Kuģa garums ir 228 metri, platums – 32 metri, kravnesība – 42010 tonnu. Kuģis ir būvēts Ķīnā un nodots ekspluatācijā 2009. gadā.

Plānots, ka Cape Tees remonts tiks pabeigts nākamās nedēļas laikā. Lai gan kuģa pamatdarbība notiek Atlantijas okeānā, par remonta vietu tika izvēlēta Rīga, un šāds lēmums liecina par augstu novērtējumu RKB kā darbu veicējai.

Komentāri

Pievienot komentāru