Šonedēļ no Rīgas kuģu būvētavas (RKB) piestātnes aizceļojis Aframax klases kuģis V8 Stealth II, kas ir lielākais kuģis, kādam jebkad veikts remonts visā RKB darbības laikā.
Milzīgā naftas tankkuģa V8 Stealth II remontdarbu laikā kuģa bortam RKB nomainīja ārējā apvalka daļu, kas bija cietusi jūras satiksmes negadījumā.
Ņemot vērā tankkuģa ievērojamo izmēru, pēc remontdarbu veikšanas kuģis no RKB tika vilkts ar veseliem pieciem velkoņiem - Sfinksu, Santu, Stellu, Orkānu un Nečiporenko, no kuriem pirmie trīs pieder Rīgas brīvostai.
Pirms V8 Stealth II iepeldēšanas Daugavā, jūrā izgāja Tallink kruīza kuģis, un tikai pēc tam tankkuģis varēja doties ceļā pa Daugavu.
Aframax klases kuģu platums nav mazāks par 32 metriem, un tankkuģa „V8 Stealth II” garums ir 250 metri, platums – 44 metri, svars - 62 775 tonnas, kravnesība - 112 871 tonna.
Aframax klases kuģi visplašāk tiek izmantoti Melnajā jūrā, Ziemeļjūrā, Karību jūrā, kā arī Dienvidķīnas un Austrumķīnas jūrās.
Patlaban RKB piestātnē un dokā visas vietas ir aizņemtas, aktīvi turpinoties kuģu būves un remonta sezonai.