Liepājas ostai pirmajā novembra dienā izdevies sasniegt divus jaunus rekordus – panamax klases kuģis Thor aizveda līdz šim lielāko kravu Liepājas ostas vēsturē – 48,55 tūkst. tonnu, bet Liepājas ostas kapteiņdienests veiksmīgi izveda piekrauto kuģi, kura iegrime bija 10,6 m.
Liepājas ostas kapteinis Pēteris Gudkovs atzīst, ka līdz šim vēl neviens kuģis ar tik lielu iegrimi nav ne ievests, ne izvests no Liepājas ostas un tas bijis pārbaudījums, ko kapteiņdienests veiksmīgi izturējis.
Kuģis Thor Liepājas ostā ienāca 23. oktobrī pēc graudaugu kravas un to pietauvoja pie LSEZ SIA Liepaja Bulk Terminal tikko rekonstruētās 51. piestātnes. Lai uzkrautu plānotās 48,5 tūkst. tonnas graudu, nepieciešamas aptuveni 10 dienas, ja netraucē vējš un lietus. Kā pastāstīja termināla direktors Juris Matvejevs, izbūvētā dziļūdens piestātne ir piemērota šāda lieluma kuģu iekraušanai un tas ir nepārtraukts process. Graudi ar automašīnām un dzelzceļa vagoniem tiek atvesti, uzglabāti noliktavās, bet pēc tam ar kuģiem nogādāti tālāk. Jau iepriekš ostas uzņēmēji prognozēja, ka šāgada labā graudu raža Latvijā un Lietuvā ļaus sasniegt rekordlielu graudaugu eksportu.
Tikko viens panamax klases kuģis ar kravu bija atstājis 51. piestātni, kā tūlīt vietu ieņēma cits panamax klases kuģis Hamburg MAX, kura garums ir 225 metri, bet DW 73 498 tonnas. Plānots, ka arī uz šā kuģa uzkraus 48,5 tūkst. tonnas graudu. Juris Matvejevs atzīst, ka šāda intensitāte turpināsies līdz gada beigām, bet sarunas ar kravu īpašniekiem liecina, ka arī nākamajā gadā kravu apgrozījums saglabāsies, vienīgi jādomā par dzelzceļa attīstību un jāturpina ostas padziļināšana.
Lai panamax klases kuģu izvešanas un ievešanas varētu noritēt bez starpgadījumiem, bija pieaicināts vēl viens velkonis no Klaipēdas ostas un ierasto trīs loču vietā strādāja pieci. Savukārt velkoņi, pabeidzot darbu pie viena kuģa, steidzās pie nākamā.
Liepājas ostas kapteiņdienests 1. novembrī nomainīja lielākus kuģus arī pie 43. piestātnes, ko apsaimnieko LSEZ a/s Liepājas osta LM. Ar tukšām tvertnēm izveda Newseas Pearl, kas bija atvedis sojas produktus, bet tā vietā pietauvoja Ivs Sentosa, kas atveda vairāk nekā 20 tūkst. t alumīnija oksīda.
Liepājas ostas darbs kļūst arvien saspringtāks, atzīst Liepājas ostas kapteinis Pēteris Gudkovs. Lielie kuģi nāk arvien biežāk, kravas, kas tiek izvestas un ievestas kļūst lielākas, kas palielina arī kuģu iegrimes.
Db.lv rakstīja, ka 2012. gada deviņos mēnešos Liepājas osta sasniedza līdz šim lielāko kravu apgrozījumu atjaunotās ostas vēsturē – 5,3 miljoni tonnu, kas ir par 52,3% vairāk nekā gadu iepriekš. Labība un labības produkti veido 37% no visām Liepājas ostā pārkrautajām kravām.