Šī gada deviņos mēnešos kopumā Liepājas ostā pārkrauti 3,695 miljoni tonnu kravu, kas ir par 7,1% vairāk nekā gadu iepriekš. Kopumā apkalpoti 1 025 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 32 726 pasažieri, informē Liepājas SEZ pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.
No janvāra līdz septembrim ostā pārkrauti 2,409 miljoni tonnu beramkravu (65%), 996,4 tūkst. tonnas ģenerālkravu (27%), bet lejamkravu apgrozījums veidoja 289,5 tūkst. tonnu (8%). Šā gada deviņos mēnešos pārkrautas 2 821 TEU konteinervieniba, bet RO-RO vienību skaits veido 27 552.
Savukārt 2014. gada septembrī Liepājas ostā pārkrautas 372,1 tūkstotis tonnu dažādu kravu, kas ir par 15,4 % vairāk nekā attiecīgajā mēnesī pērn. Tradicionāli Liepājas ostā lielākais īpatsvars ir beramkravām - 240,2 tūkst tonnas jeb 65%, kam sekoja ģenerālkravas – 118,6 tūkst tonnu, jeb 32%. Lejamkravu apjoms šā gada septembrī sarucis līdz 4%.
2014. gada septembrī Liepājas ostā apkalpoti 105 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 3437 pasažieri.
Šā gada septembrī Liepājas ostā pakāpeniski tika uzsākta jaunā graudaugu sezona, kas nodrošināja beramkravu grupā lielāku labības un labības produktu īpatsvaru - 170,5 tūkst. tonnu jeb 71%, kam sekoja celtniecības materiāli (cements) - 46,5 tūkst. tonnu jeb 19%, bet nelielos apjomos pārkrauti arī minerālmēsli, ogles un koksnes šķelda. Ģenerālkravu grupā stabila ir RO-RO kravu plūsma, ko nodrošina regulārā prāmja līnija Liepāja – Traveminde (Vācija) un kokmateriāli. Lejamkravu apgrozījums šā gada septembrī bija 13,3 tūkst. tonnu, kas ir viens no zemākajiem pēdējo gadu laikā. Uzņēmēji to skaidrojot ar situāciju pasaules tirgū.
Kā jau vairākkārt norādījis Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš, tad kravu apgrozījumu Liepājas ostā šogad ietekmē vairāki faktori – ar pozitīvu bilanci aizsākusies jaunā graudaugu sezonu un kā liecina noslēgties līgumi tā varētu būt ražīga, taču joprojām osta izjūt AS Liepājas metalurgs dīkstāvi, kas līdz minimumam ir samazinājusi metāla kravu un metāllūžņu apgrozījumu, kā arī ierobežojusi LSEZ AS Liepājas osta LM darbību. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde pauž cerību, ka līdz ar īpašnieku maiņu abi uzņēmumi atsāks pilnvērtīgu darbību, kas atspoguļosies arī kravu apgrozījumā.