Biedrība Latvijas Ceļu būvētājs (LCB) pirmdien, 28.septembrī uz Saeimu nesīs tālajos 80. gados ražotu portfeli ar sabrukuma stāvoklī nonākušu valsts autoceļu un tiltu nolietojuma aktiem, informē LCB valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.
Šādi akti ir noformēti par 61 valsts ceļu un tiltu, kas lielākoties pēdējo reizi kapitāli remontēti vēl padomju stagnācijas gados - laikā, kad tika izgatavots portfelis, kurā ievietoti nolietojuma akti.
Ikviens valdošās koalīcijas deputāts tiek laipni lūgts kļūt par viena no brūkošajiem valsts ceļiem «krusttēvu» un panākt sava «krustbērna» izārstēšanu (remontu), teikts LCB paziņojumā.
«Viņš kā neviens cits Saeimā vislabāk zina, cik bēdīgā stāvoklī ir ceļš Koknese-Ērgļi, kas pēdējo reizi remontēts laikā, kad deputāts bija jauns zinātnieks un rakstīja disertāciju. Vietējie iedzīvotāji skumji joko, ka drīzumā, lai nokļūtu līdz lielākai autostrādei, viņiem būs jāpārsēžas brieža vilktās kamanās. Taču, ja ceļš nesagaidīs remontu, tad uz tā ne tikai automašīnas lūzīs, bet arī briedis kāju salauzīs,» - tā, piemēram, sagatavotajā aktā viens no deputātiem tiek lūgts uzņemties atbildību par autoceļa sakārtošanu.
«To, ka Latvijā ceļi sabrūk ātrāk, nekā tiek atjaunoti, ir atzinis arī satiksmes ministrs. Diemžēl tad, kad jālemj par finansējuma piešķiršanu, neviens nejūtas atbildīgs par sabrukuma apturēšanu. Lai personalizētu ceļu glābšanu, aicinām katru valdošās koalīcijas deputātu uzņemties «krusttēva» pienākumus par konkrētu ceļu vai tiltu, lai pirms nākamajām vēlēšanām varētu atskaitīties saviem vēlētājiem, kas šos ceļus izmanto, par saviem panākumiem,» skaidro LCB valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.