Valdība ceļu fondu neatjauno; nozare arvien neziņā par finansējumu pēc 2019. gada
Neieklausoties ne Latvijas Pašvaldību savienības (LPS), ne biedrības Latvijas Autoceļu būvētājs (LCB) pārstāvju iebildumos un ierosinājumos, Ministru kabinets pieņēmis lēmumu attiecībā uz autceļu sakārtošanu, paredzot vairākus darbības virzienus, kuri gan nedod īstu skaidrību, ar kādiem resursiem nozare nākotnē varēs rēķināties. Iepriekš Satiksmes ministrija, bija rosinājusi atjaunot Ceļu fondu, taču sarunās ar Finanšu ministriju panākts kompromiss, ko valdība arī atbalstīja. DB jau rakstījis, ka sliktais ceļu stāvoklis ik gadu tautsaimniecībai nodara zaudējumus 880 milj. eiro apmērā, bet valsts autoceļu tīkla pilnīgai sakārtošanai nepieciešami 4,5 miljardi eiro.
Ceļu fonda atjaunošana vairāk naudas valsts neradīs, atzīmē premjers Māris Kučinskis. Savukārt finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola norāda, ka fonda atjaunošana nozīmētu 300 milj. eiro atņemšanu citām nozarēm.
«Neviens neko nezina,» DB norāda LCB valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš, atbildot uz jautājumu, vai nozarei pēc valdības sēdes ir skaidrs, ar kādiem līdzekļiem tā nākotnē varēs rēķināties.
Pēc viņa teiktā pat 20 milj. eiro, kas it kā varētu nākt klāt ceļubūvei, ir tikai plāksteris tam, kam norautas kājas, jo iztrūkums no 2019. gada mērāms 140‒160 milj. eiro apmērā. A. Bērziņa ieskatā valdībai konkrētu skaitļu nemaz nav, tā mētā muļķi un turpina celt gaisa pilis. VAS Latvijas Valsts ceļi konkrētus skaitļus, kas būs paredzēti ceļu būvei, DB nosaukt nevar.
Tos nevar pateikt arī SM Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns.
Visu rakstu Naudu ceļiem garantēt nevēlas lasiet 21. decembra laikrakstā Dienas Bizness.