Biedrības Latvijas ceļu būvētājs (LCB) izpilddirektors Zigmārs Brunavs uzskata, ka ceļu kvalitāte Latvijā palēnām uzlabojas un tā esot atbilstoša tam, kas ir pasūtīts. «Ja tu nevari nopirkt mersedesu, tad ir jāskatās uz opeli. Līdzīgā režīmā tiek organizēti arī ceļu būves pasūtījumi. Mēs organizējam ceļus nevis Mercedes, bet Opel līmenī. Jāsaka, ka kvalitāte ar katru dienu aug, jo ir arvien stingrākas kontroles prasības, arī nolikumos parādās papildu lietas, kas tiek pakļautas kontrolei,» viņš saka laikrakstam Diena, piebilstot, ka būvniecības prasības palēnām kļūst nepārprotamākas, radot būvniekiem pateicīgākus apstākļus šo prasību izpildīšanai.
Siltākam laikam iestājoties, sākusies arī Latvijas ceļu būvēšanas sezona, ceturtdien raksta Diena. Vecpiebalgas novada iedzīvotājiem šis ir sen gaidīts laiks, jo beidzot notiek remontdarbi uz reģionālā autoceļa Cēsis–Vecpiebalga–Madona. Tas iepriekš bija tik ļoti klāts ar bedrēm, ka nesalauzt mašīnu, braucot ar atļauto ātrumu, būtu brīnums. Vēl pirms neilga laika vietējie bez ironijas pauda izmisumu, sakot, ka ceļš esot kā pēc kara. Ja piebaldzēni nebūtu piedalījušies raidījumā Sastrēgumstunda un neprotestētu pie Saeimas, iespējams, atbildīgie izliktos nemanām katastrofālo stāvokli.
Kopējās šī posma rekonstrukcijas izmaksas ir apmēram 9,4 miljoni eiro. Darbus līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds, un būvniecības termiņam ir jāiekļaujas 330 kalendārajās dienās, kas nozīmē, ka darbi turpināsies ar nākamgad.
Kā norāda Latvijas valsts ceļi, tad, līdzīgi kā pagājušajā gadā, arī šogad notiek remontdarbi uz 1000 kilometriem Latvijas valsts ceļu. Kā liecina ceļu remontdarbu karte 2015. gadam, visapjomīgākie darbi notiek Rīgas un Latgales plānošanas reģionos. Piesaistīts gan Kohēzijas fonda, gan ERAF līdzfinansējums, tāpat daudzi objekti finansēti par valsts līdzekļiem. Autoceļu uzturēšanā un attīstībā šogad plānots ieguldīt līdz 250 miljoniem eiro.
Plašāk lasiet rakstā Pierast pie luksoforiem ceturtdienas, 7.maija laikrakstā Diena (5.lpp.)!