SIA Wims līdz šim koncentrēja darbību uz korporatīvo klientu apkalpošanu, bet nule kā laida klajā savu pirmo 2018. gada pavasara/vasaras apavu kolekciju.
«Esam apavu ražotājs un papildus mūsu pamatdarbībai jau kādu laiku piedāvājam dizaina risinājumus arī individuālajiem pasūtītājiem. Vadoties no augošā pieprasījuma pēc Wims modeļiem, kā arī pieejamās kapacitātes, vēlējāmies izmantot savu radošo potenciālu un resursus, lai vairāk pievērstos savu apavu modeļu izstrādei. Mūsu pašu kolekcijas izveide ir iespēja radoši izpausties starp «ražošanas putekļiem», vairāk eksperimentējot savā telpā, lai piedāvātu labākus risinājumus klientiem un nodrošinātu papildu peļņu SIA Wims. Saistībā ar sarežģīto darbaspēka situāciju Latvijā apavu profesijā, materiālu un tehnoloģiju neizdevīgo pieejamību mums nebija iespēju palielināt peļņas daļu darbam ar pašmāju zīmoliem,» stāsta SIA Wims līdzīpašniece Sanita Avotiņa. Šobrīd uzņēmums sadarbojas ar tādiem pašmāju apavu zīmoliem kā Inch2, Aristocrat Kids, SAZ, BG Suits, Coo Culte, Moelbosh, kā arī tas ir uzsācis pirmsmodeļu izstrādi vairākiem jauniem zīmoliem.
Wims ražotnei ir nepilni divi gadi, un 2017. gadā uzņēmums sasniedza 400 tūkst. eiro apgrozījumu, kas ir būtisks kāpums iepretim 2016. gadam, kad Wims apgrozījums bija apmēram 100 tūkst. eiro. «Apgrozījuma kāpums, manuprāt, ir nozīmīgs, ņemot vērā apavu ražošanas nozares neesamību Latvijā pirms mēs tajā sākām darboties. Kāpjam paši uz saviem grābekļiem un mācāmies savas ražotnes ietvaros, ar vienu aci skatoties uz Itālijas ražotājiem un konsultējoties ar piegādātājiem. Šis ir bijis gan Wims lielākais izaicinājums, gan veiksmes formula vienlaicīgi, kuras pamatā ir smags, mērķtiecīgs darbs un kaislība uz to, ko mēs darām,» atzīst S. Avotiņa.
Nolūkā saglabā klientu pastāvīgu interesi par Wims dizaina apaviem, modeļu klāstu plānots papildināt ik pēc diviem mēnešiem, tādā veidā biežāk aktualizējot pieprasītākos siluetus jaunā veidolā, eksperimentējot ar dažādu materiālu un furnitūru savienojamību un iedvesmojoties no ielu stila jeb street syle, kas arī šobrīd pasaulē nosaka vadošo toni modes tendencēs. «Darbs pie jaunajiem modeļiem notiek pastāvīgi, tāpēc izmērīt to laika mērvienībās nav iespējams un galvai jāstrādā visu laiku paralēli ražotnes vadīšanai un attīstīšanai,» atzīst S. Avotiņa. Taujāta, cik lielas investīcijas tika ieguldītas kolekcijas izveidē, S. Avotiņa teic, ka par investīcijām šobrīd sarežģīti runāt, jo darbs vēl nav apstājies, kā arī uzņēmums ir tiešais ražotājs savai kolekcijai, līdz ar to tam ir iespēja nedaudz ieekonomēt uz administratīvajiem izdevumiem, kas tiek novirzīti pašu modeļu materiāliem. «Uz kvalitatīviem materiāliem netaupām un tie tiek pasūtīti no labākajiem un kvalitatīvākajiem piegādātājiem Itālijā,» teic uzņēmuma līdzīpašniece, kura atklāj, ka līdz ar kolekcijas izveidi, uzņēmums negrasās mainīt savu fokusu uz korporatīvo klientu apkalpošanu, kā arī vismaz pagaidām Wims ar savu kolekciju negrasās piedalīties starptautiskās izstādēs.
«Turpmākos divos gados gribam strādāt pie peļņas daļas palielināšanas, kā arī kāpināt apgrozījumu uz izmaksu optimizācijas rēķina, vairāk mehanizējot ražotni, kā arī attīstīt Wims kolekciju un palielināt pārdošanas apjomu,» atklāj S. Avotiņa.