Jau 22.sezonu Saulkrastos strādā Velosipēdu muzejs, kas ļauj ielūkoties Latvijas velosipēdu ražošanas vēsturē.
Muzeja kolekcija veidota vairāk nekā 40 gadus un atspoguļo Latvijas velosipēdu rūpniecību no 19.gadsimta beigām līdz otrajam pasaules karam. Kopumā muzejā patlaban atrodas aptuveni 60 velosipēdu, taču daļa vēl tiek restaurēti un kolekcija regulāri tiek papildināta. «Viss, kas atrodas muzejā, ir savākts Latvijā. Mēs cenšamies saglābt vēl to, kas palicis pāri no milzīgās velosipēdu industrijas, kas iepriekš pastāvēja Latvijā. Daudzi zina Ērenpreisu, taču tas ne tuvu nebija vienīgais uzņēmums, un mazajā Latvijā reiz strādāja vairāk nekā 30 uzņēmumu, kas izgatavoja velosipēdus gan vietējam tirgum, gan eksportam,» stāsta Guntis Seregins, kurš kopā ar tēvu Jāni vada muzeju, kā arī blakus muzejam piedāvā velonomas un velosipēdu remonta pakalpojumus.
«Uzņēmējdarbībai visā piejūras reģionā lielākais izaicinājums ir sezonalitāte, jo aktīvākā darbība norit no maija līdz septembra beigām. Maijs sākas ar Muzeju nakti un beidzas ar septembri, kad pie mums ekskursijās brauc skolēni,» viņš stāsta, piebilstot, ka ik gadu muzeja apmeklētāju skaits svārstās no 5-6,5 tūkstošiem. Saulkrastos ir salīdzinoši mierīgi - uz Jūrmalu cilvēki vairāk brauc ballēties, bet šeit – relaksēties, viņš raksturo. Tāpat novērojams, ka pēdējo gadu laikā uz pilsētu brauc aizvien vairāk ģimeņu – to var novērot arī velonomā, kur pēdējo 3-4 gadu laikā ievērojami audzis pieprasījums pēc bērnu velosipēdiem. Kolekcijas veidošanās sākusies 1977.gadā, kad Jānis iestājās Latvijas Antīko automobīļu klubā un sāka nopietni interesēties par velosipēdu rūpniecības vēsturi, kā arī riteņbraukšanas pirmsākumiem Latvijā.
Kolekcija komplektēta no tehniski interesantākajiem Latvijā atrastajiem velosipēdu attīstības vēstures paraugiem. Te redzams gan viens no pirmajiem Latvijā izgatavotajiem «augstratiem», Anglijā būvētais velosipēds «Coventry» ar pirmajām pneimatiskajām (piepūšamajām) riepām, kā arī A.Leitnera - pirmajā velosipēdu fabrikā Latvijā, 1888.gadā ražotais «Safety» tipa velosipēds. Tāpat šeit redzams 1940.gadā VEF sporta lidmašīnu darbnīcā, vienā eksemplārā izgatavotais koka divritenis, kuru konstruējis tā laika pazīstamākais latviešu aviokonstruktors Kārlis Irbītis, izmantojot lidmašīnu būves materiālus.
Bez velosipēdiem kolekcijā pārstāvētas dažādas lietas, kas saistās ar velosipēdu lietošanu, riteņbraukšanas sportu, biedrībām un velosipēdu ražošanu. Ekspozīcijā var aplūkot Austrumeiropas velosipēdu firmas zīmju (emblēmu) kolekciju – vairāk nekā 800 eksemplāru no visas pasaules. Seno velosipēdu kolekcija arvien tiek papildināta ar jauniem atradumiem.