Starptautiskajā informācijas tehnoloģiju (IT) izstādē CEBIT, kura norisinājās Hannoverē no 6.-10.martam, pēc ilgāka pārtraukuma bija Latvijas valsts stends.
Jāatzīmē, ka pirms tam Latvijas valsts stends CEBIT izstādē bija pirms vairākiem gadiem, kad Latvijā bija vēl tā dēvētā E-lietu ministrija. Šogad Latvijas valsts stendā bija pārstāvēti septiņi Latvijas IT uzņēmumi: DEAC, Interaktīvās Tehnoloģijas, iMedia, SWH SETS, Karšu izdevniecība Jāņa sēta, Zabbix un Solcraft. Vienlaikus jāpiebilst, ka kopējais pārstāvošais Latvijas uzņēmumu skaits CEBIT bija lielāks, jo citi uzņēmumi – Comtech, MoonCom, Proks, SAF Tehnika, Ascensio System, D&A Mobile, M4U piedalījās citos stendos. Tas skaidrojams ar to, ka CEBIT izstāde ir ārkārtīgi liela, un daļa uzņēmumu vēlējās būt starp konkrētās nišas uzņēmumiem. Izstāde pulcēja lielu dalībnieku skaitu un plaši pārstāvēti tika Vācijas uzņēmumi, DB novērojumos dalījās Accenture Latvijas filiāles vadītājs Maksims Jegorovs. Izstādē daudz lielāks akcents, pēc viņa teiktā, tika pievērsts risinājumiem, kuri palīdz radīt pievienoto vērtību biznesā. Tāpat netika aizmirsts par «mākoņa» piedāvātajām iespējām. «Manuprāt Latvijas uzņēmumi izstādē izskatījās labi,» sacīja M. Jegorovs, tomēr kopējā izstādes dalībnieku «pīrāgā» būtu labāk, ja Latvija tiku pārstāvēta plašāk.
«Latvijas stends bija pietiekami funkcionāls un no dizaina viedokļa pievilcīgs,» DB norādīja DEAC valdes priekšsēdētājs Andris Gailītis. Kā pamata ieguvumu, no piedalīšanās CEBIT izstādē, viņš atzīmēja zīmola atpazīstamības nodrošināšanu. DEAC ir ieguvis jaunus sadarbības kontaktus – pārsvarā no tā sauktās vecās Eiropas valstīm.
Pirmo reizi CEBIT piedalījās arī iMedia, lai palielinātu Latvijā izstrādātās e-pasta mārketinga platformas Mailigen tirgus daļu Eiropā. «Kopumā izstādes laikā esam ieguvuši vairāk nekā simts potenciālo klientu gan no vietējās Vācijas, Lielbritānijas un Beniluksa valstīm, gan no tālākās ASV, Indijas, Brazīlijas un pat no tādām eksotiskām valstīm kā Bahreina. Turklāt tā mums bija lieliska iespēja satikt savus ārvalstu klientus, apmainīties ar pieredzi, noskaidrot viņu vajadzības un vēlmes un iepazīties ar jaunāko industrijā,» DB pamatoja Mailigen izpilddirektors Artūrs Bernovskis.
Karšu izdevniecība Jāņa sēta izstādē demonstrēja GPS sekošanas risinājumu JS GPS Sekošana, interneta karšu pārlūku, iPhone lietojumprogrammu BalticMaps, sastrēgumu informācijas sistēmu un citus risinājumus. Dalība izstādē uzņēmumam deva iespēju noslēgt sadarbības līgumus un nodibināt vairākus desmitus jaunu kontaktu ar potenciāliem sadarbības partneriem un klientiem. Iegūto kontaktu ģeogrāfijā ietilpst Vācijas, Čīles, Bosnijas-Hercegovinas, Čehijas un vairāku citu valstu uzņēmumi.