Starptautiskā tehnoloģiju izstāde CEBIT transformējas, kļūstot par inovāciju un digitalizācijas biznesa festivālu
Šī tendence – apvienot biznesa, tīklošanās un izklaides elementus – jau iepriekš ir iezīmējusies specializētajos nišas pasākumos.
«Jaunais CEBIT savienos emocijas ar tehnoloģijām, biznesu ar festivāla sajūtu, jo esam pārliecināti, ka tas nepastāv atsevišķi. Šāds CEBIT vēl nav bijis. Tas pārvērtīs digitalizāciju jaunā pieredzē,» sola Olivers Frēze (Oliver Frese), CEBIT organizatora Deutsche Messe valdes loceklis. Runājot par to, cik apmeklētāju sagaida pasākumā, viņš teic, ka to grūti paredzēt, jo ir jauns formāts un liela daļa biļešu varētu tikt pārdotas pēdējā brīdī. «Interese par šo projektu starptautiskā mērogā ir liela,» apgalvo O. Frēze, atzīstot, ka, investējot jaunā projektā, ir zināms risks, bet, tā kā Deutsche Messe ir komerciāls uzņēmums, tā interesēs ir sasniegt apmierinošus finanšu rezultātus.
IT izstāde CEBIT ir izaugusi no Vācijas lielākās industrijas izstādes Hannover Messe. «70. gados IT industrijas izstādē viena liela sadaļa bija atvēlēta datortehnoloģijām, bet jau 80. gados tā izauga par atsevišķu izstādi. Tagad tehnoloģijas ir visās dzīves jomās, tāpēc pēdējos gados izstāde kļuva mazāka. Organizatori juta, ka tai jāmodernizējas, nolēma šogad veikt restartu. Tagad izstādei ir cits logo, norises laiks un koncepcija,» stāsta Solveiga Āboliņa, Vācijas–Baltijas Tirdzniecības kameras Igaunijā, Latvijā, Lietuvā konsultante un Deutsche Messe AG Hannover un Hamburg Messe und Congress pārstāve Latvijā.
Pilsētas identitāte
«CEBIT ir mainījies, šogad tas ir pilnīgi cits pasākums. Jaunais CEBIT prezentē digitālo nākotni. Komanda ir smagi strādājusi, ieviesusi daudz jaunu lietu. Pilsēta šo procesu ir atbalstījusi. Protams, iemesls ir arī tas, ka pilsēta un Lejassaksijas reģions ir Deutsche Messe līdzīpašnieki,» saka Štefans Šostoks (Stefan Schostok), Hanoveres mērs. Šis pasākums ir daļa no Hanoveres identitātes, pilsēta un izstāžu centrs ir cieši saistīti. CEBIT iestājas par Hanoveres ekonomisko spēku, atspoguļo pilsētu kā atvērtu un starptautisku vietu un padara to zināmu daudzviet pasaulē. Pilsētas mērs vēlas, lai arī turpmāk Hanovere būtu digitalizācijas centrs. «Digitalizācijas nozīme pieaug. Pilsētas savā starpā konkurē, visi skatās, kā digitalizēt savu infrastruktūru,» saka Š. Šostoks. Hanoverei digitalizācijas un transformācijas tēma ir svarīga, jo tā ikvienam nozīmē ne vien jaunus uzdevumus, bet arī iespējas un izaicinājumus. «Kompānijas, domājot par savu atrašanās vietu, apsver daudzus faktorus – vietas kvalitāti, digitālo situāciju. Hanoverē izmantojam ne vien jaunas tehnoloģijas, bet arī fokusējamies uz sabiedrību. Pilsētas administrācija nerunā par ierīcēm, bet tehnisko procesu, kā tas var veicināt sabiedrības progresu. Kopā attīstām risinājumus dažādās jomās – satiksmē, mākslā, kultūrā, veselības aprūpē, biznesa attīstībā,» uzskaita Š. Šostoks.
Ieskats nākotnē
CEBIT jaunā koncepcija iezīmē arī jaunu mērķauditoriju. Ņemot vērā pasākuma vēsturi, tie ir IT profesionāļi, uzņēmēji, lēmumu pieņēmēji, bet jaunais formāts fokusējas arī uz blogeriem, viedokļu līderiem internetā, padarot sarīkojumu saistošāku plašākai sabiedrībai. «Jaunajā CEBIT redzēsim, kā dzīvosim un strādāsim nākotnē, kā mainīsies mūsu dzīve,» akcentē O. Frese. Šī gada pasākuma galvenās tēmas ir mākslīgais intelekts, virtuālā un papildinātā realitāte, blokķēde, bezpilota lidaparāti, nākotnes mobilitāte, humanoīdie roboti, lietu internets, drošība, nākotnes darbavieta.
Visu rakstu Izstādes un konferences maina formātu lasiet 23. maija laikrakstā Dienas Bizness.