5. un 6. aprīlī biznesa izglītības biedrība Junior Achievement Latvija (JAL) astoto gadu organizē Starptautisko Skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) festivālu, kas pulcēs 100 starptautisku skolēnu mācību uzņēmumu un vairāk nekā 100 ekonomikas un sociālo zinību skolotāju un biznesa konsultantu no 16 pasaules valstīm. Festivāla ietvaros notiks gan starptautiska konference, gan ārvalstu un Latvijas dalībnieku SMU gadatirgus tirdzniecības centrā Domina Shopping.
JAL valdes priekšsēdētājs Jānis Krievāns komentē: «Festivāls ir nozīmīgs Skolēnu mācību uzņēmumu programmas un praktiskās biznesa izglītības notikums Latvijā. Ir audzis gan pašu uzņēmumu, gan pārstāvēto valstu skaits. Šogad pirmo gadu gadatirgū piedalīsies arī 15 četrvalstu, tostarp arī Latvijas, jauniešu veidoti kopuzņēmumi, kas kopumā izies 4 gadatirgu ciklu, proti, katra kopuzņēmuma dalībnieka mītnes zemē. Tā ir lieliska pieredze gan ārvalstu, gan mūsu pašu jauniešiem iepazīt dažādu veidu kultūru, dažādu valstu biznesa vidi un patērētāju jau skolas laikā.»
Junior Achievement Latvija Starptautiskais Skolēnu mācību uzņēmumu festivāls tiks atklāts ar starptautisku konferenci, kas 5. aprīlī no plkst. 13:30 norisināsies viesnīcā Bellevue Park Hotel (Rīgā, Slokas ielā 1). Konferences ietvaros dažādu valstu jauni un arī pieredzējuši starptautiska līmeņa uzņēmēji uzrunās skolēnus un skolotājus, dodot padomus, kā attīstīt biznesa idejas, atvērt ražotnes, atrast jaunus eksporta tirgus un palīdzēt piesaistīt ārvalstu investīcijas. Daži no konferences runātājiem — Jānis Volbergs, līdzīpašnieks Latvijas uzņēmumā Zoomcharts, kura produkts ir interaktīvu datu vizualizācijas programmatūra, Džūlija Giforda (Julia Gifford), Draugiem.lv grupas satura un komunikācijas vadītāja, kā arī konferences goda viesis — vairāku uzņēmumu Izraēlā īpašnieks un investors, profesionāls biznesa mentors un mārketinga eksperts Tals Katrans (Tal Catran).
Nākamajā dienā, 6. aprīlī, laikā no 11:30 līdz 17:00 būs iespējams iepazīties ar ārvalstu un Latvijas SMU piedāvāto produkciju tirdzniecības centrā Domina Shopping. Gadatirgū tirgosies SMU no 16 pasaules valstīm — Austrijas, Beļģijas, Dānijas, Igaunijas, Somijas, Vācijas, Izraēlas, Nīderlandes, Anglijas, Norvēģijas, Krievijas, Slovākijas, Zviedrijas, Šveices, Turcijas un Latvijas. Šogad pirmo gadu projekta Central Baltic Student Enterprises without Borders (CBEwB) ietvaros gadatirgū savu produkciju reklamēs un pārdos 15 četrvalstu (Igaunija, Latvija, Somija, Zviedrija) kopuzņēmumi.
SMU, kuri piedalīsies festivāla ietvaros notiekošajā gadatirgū, tiks vērtēti sešās galvenajās nominācijās: Inovatīva biznesa ideja, Sociāli atbildīgs bizness, Labākā pārdošanas komanda, Labākais stends, Labākā video reklāma un 2016. gada labākais SMU — festivāla galvenais uzvarētājs, kas būs ieguvis lielāko kopējo punktu skaitu visās kategorijās.
SMU vērtēšanu gadatirgū veiks pieredzējusi vietējā un starptautiskā biznesa profesionāļu un akadēmisko spēku komanda, kuru pārstāvēs Ekonomikas ministrija, LIAA, Banku augstskola, RTU Riga Business School, Hansaworld, Glimstedt un partneri, Inbox.lv, SIA LatRosTrans, Latvijas valsts meži, LTRK un SIA Sakret, Latvijas Apdrošinātāju asociācija, Coca-Cola HBC Latvija, SIA Flora, SIA PARS ADVERT, DDB Latvia un JAL programmu absolventi.