Tehnoloģijas

Latvijas start-up Infogram piesaista rekordlielu finansējumu - 1,34 miljonus eiro

Dienas Bizness,13.02.2014

Jaunākais izdevums

Latvijas vizualizācijas uzņēmums Infogram saņēmis līdz šim Latvijas vēsturē lielāko publiski zināmo start-up finansējumu. Uzņēmums noslēdzis investīciju darījumu 1,34 miljonu eiro apmērā.

Par to šodien tika paziņots Rīgā notiekošās starptautiskās start-up konferences TechChill Baltics laikā. Kopumā kompānija divu gadu pastāvēšanas laikā saņēmusi 1,5 miljonus eiro.

Pēc vadošā Ziemeļeiropas tehnoloģiju medija ArcticStartup rīcībā esošās informācijas šis ir lielākais publiski zināmais start-up investīciju darījums Latvijā.

Nozare.lv vēsta, ka pēc investīciju saņemšanas Infogram novērtēts par 5,25 miljoniem eiro.

Infogram investori kopumā ir trīs: Point Nine Capital, Connect Ventures un HackFwd. Līdz ar investīciju saņemšanu Infogram valdē ir arī divi jauni valdes locekļi Kristofs Janzs Point Nine Capital un Pietro Bezza no Connect Ventures. Līdz šim valdē bija tikai uzņēmuma dibinātājs Uldis Leiterts.

Līdz ar finansējuma ieguvi Infogram plāno paplašināt komandu, pieņemot jaunus darbiniekus gan Latvijā, gan ASV.

Gandarījumu par Infogr.am panākumiem pauž arī jauno uzņēmumu koprades telpas TechHub Riga līdzdibinātājs Andris Bērziņš: «Esmu lepns, ka TechHub dzimis uzņēmums ir attīstījies un guvis apjomīgu finansējumu. Tas pierāda jauno uzņēmumu spēju piesaistīt investīcijas un sniegt iespēju Latvijas dizaineriem, programmētājiem un mārketinga speciālistiem radīt pasaules līmeņa produktu globālam tirgum.»

Tāpat pasākumā Infogram paziņoja arī par datu vizualizācijas pakalpojuma jauninājumiem. Turpmāk Infogram piedāvās arī reālā laika datu vizualizāciju, kā arī pakalpojuma integrāciju Google Drive.

Iepriekš uzņēmums arī izrādīja infografikus video formātā. Tiek plānots, ka šis pakalpojums lietotājiem būs pieejams vēlāk šogad.

Infogram 2012.gada februārī dibināja Uldis Leiterts, Raimonds Kaže un Alise Semjonova. Infogr.am ir datu vizualizācijas rīks, kas tiešsaistē ļauj ērti un ātri publicēt datus vizuāli uzskatāmā veidā. Šo servisu visā pasaulē šobrīd izmanto aptuveni 1 miljons lietotāju, ik mēnesi radot ap 50 tūkstošiem infografiku. Lietotāju vidū ir tādi starptautiskie mediji kā Huffington Post, The Guardian, The Walstreet Journal, Washington Post, CBS News, MTV, Al Jazeera un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmumi nodokļos valsts kopbudžetā pērn samaksājuši 7,58 miljardus eiro, no tiem 5,28 miljardus eiro - Rīgā reģistrētie uzņēmumi. Lielāko nodokļu maksātāju saraksta galvgalī atrodas degvielas tirgotāji, kā arī valsts lielās kapitālsabiedrības, liecina "Lursoft" apkopotā informācija.

Lai izceltu arī reģionos reģistrēto uzņēmumu nozīmi tautsaimniecībā un pienesumu valsts budžetam, "Lursoft" apkopojis informāciju par lielākajiem nodokļu maksātājiem reģionos.

Kurzeme

Puse no TOP 20 lielākajiem nodokļu maksātājiem Kurzemē reģistrēti Liepājā. Vēl sešiem uzņēmumiem juridiskā adrese reģistrēta Ventspilī, bet vēl pa vienam ir no Dundagas, Grobiņas, Priekules un Rojas novadiem.

Lielākais nodokļu maksātājs starp Kurzemes uzņēmumiem 2019.gadā bijis AS "UPB", kas VID administrētajos nodokļos samaksājis 8,86 milj.eiro. Tas ir par 15,77% vairāk nekā gadu iepriekš.

Straujākais samaksāto nodokļu pieaugums starp Kurzemes TOP 20 lielākajiem nodokļu maksātājiem pēdējā gada laikā bijis SIA "Quality Jobs" no Ventspils. Lursoft dati rāda, ka 2018.gadā nodokļos uzņēmums samaksājis 1,33 milj.eiro, bet pagājušajā gadā tie bijuši jau 2,13 milj.eiro. Uzņēmums nodarbojas ar elektronisko sistēmu produktu ražošanu un ražošanas pakalpojumu sniegšanu, darbojoties industriālo sistēmu, datu tīklu infrastruktūras, ierīču interneta, kā arī medicīnas un vairāku citu tirgu nišu segmentos. Uzņēmuma vienīgā kapitāldalu turētāja ir Santa Toča.

Komentāri

Pievienot komentāru
Latvijas eksportspēja

Eksportspēja: 25 miljoni novērtē galaproduktu

Lāsma Vaivare,19.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažu pastāvēšanas gadu laikā infogram spējis ļoti strauji attīstīties, kļūstot par pasaulē iecienītu datu vizualizācijas rīku un pirmo publiski zināmo start-up Latvijā, kam izdevies piesaistīt miljonu

SIA Infogram 2014. gada apgrozījums par vairāk nekā trim reizēm pārsniedz 2013. gadā iespēto, turklāt ļoti būtiski audzis eksporta apgrozījums, tiesa, pie peļņas joprojām nav izdevies tikt, izriet no Lursoft datu bāzē rodamās informācijas. Apgrozījums pērn pārsniedzis 416 tūkst. eiro, 95% no tā veido apjoms ārvalstīs. «Mūsu pakalpojumu izmanto 240 valstīs un teritorijās – faktiski visā pasaulē, izņemot Ziemeļkoreju,» nosmaida Infogram valdes loceklis Uldis Leiterts. Strauji pieaugusi arī uzņēmuma formālā vērtība – no apmēram pusmiljona eiro darbības sākšanas laikā līdz 6 milj. eiro šogad, norāda uzņēmumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Infogram līdzdibinātāja Alise Dīrika: mērķis ir kļūt par vizuālās komunikācijas gigantu

Anda Asere,15.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mūsu mērķis ir būt vizuālās komunikācijas gigantam,» intervijā žurnālam Dienas Bizness saka Infogram līdzdibinātāja Alise Dīrika.

«Kāda taktika būs jāpielieto un kā tur nonākt, ir vēl lemjams un stiepjams jēdziens. Šobrīd ir Infogram un Prezi, lietotāji nejutīs izmaiņas to izmantošanā, bet paralēli būs vēl foršāki rīki,» viņa teic.

Jāatgādina, ka pirms diviem gadiem ungāru vizuālās komunikācijas rīku izstrādātājs Prezi iegādājās Latvijā radīto datu vizualizācijas jaunuzņēmumu Infogram, un tas pavēra jaunu lappusi uzņēmuma dzīvē. Kopš tā brīža tā ir patiesi globāla kompānija, intervijā akcentē A. Dīrika.

«Veiksmes pamatā ir tas, ka abiem uzņēmumiem un produktiem ir līdzīgas funkcijas, tirgus un vīzija. Tā nav identiska, mēs nekonkurējam savā starpā, bet strādājam vienā un tajā pašā vizuālās komunikācijas lauciņā. Mēs nodarbojamies ar datu komunikāciju, un Prezi palīdz veidot prezentācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apbalvošanas ceremonijā Dekoratīvās Mākslas un dizaina muzejā noskaidroti pirmie Latvijas Nacionālās dizaina gada balvas ieguvēji – pirmo vietu ieguva Datu vizualizācijas rīks Infogram, autors: Infogram, otro Izstādes stendu dizains Civilizācijas nospiedumi, autors: Ilze Kalnbērziņa Praz, savukārt trešajā vietā ierindojās Bērnu balansa ritenītis Brum Brum, autors: Krišjānis Jermaks. Galvenās balvas ieguvējs no Kultūras ministrijas saņem finansiālu atbalstu 2000 EUR vērtībā dalībai kādā no starptautiskajiem dizaina konkursiem.

IT uzņēmuma Accenture specbalvu Digitālais bizness ieguva zīmola dizains Soma, autors: Zīmolu dizaina studija Overpriced.

«Dizaina nozarē slēpjas Latvijas veiksmes stāsti, tieši tā varam produktam vai pakalpojumam piešķirt pievienoto vērtību. Žūrijas darbs bija ļoti grūts, taču rezultātā no 147 darbiem izvēlēts šīs balvas pirmais ieguvējs,» komentē kultūras ministre Dace Melbārde.

Inforgram vadošais dizaineris Jānis Godiņš skaidro: «Mūsu dizains ir serviss, un tā mērķis ir palīdzēt jebkuram cilvēkam vienkāršā veidā izpaust savus vēstījumus. Dizains ir jebkurā mūsu uzņēmuma procesā – gan veidojot pašu produktu, gan darba kultūrā, gan komunikācijā ar klientiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datu vizualizācijas uzņēmuma Infogr.am līdzdibinātājs Uldis Leiterts veido jaunu start-up uzņēmumu Fragmentic, kas daļēji automatizēs lietotņu izveides procesu.

Kā šodien žurnālistiem sacīja Leiterts, Fragmentic izstrādātais rīks nodrošinās to lietotņu izstrādes procesu automatizāciju, kas neietver sevī pamata funkcionalitāti un dažādās lietotnēs atkārtojas, proti, lietotāji, e-pasti, čats u.c.

«Lietotnēm piemīt īpašības, kuras ir atkārtojamas, piemēram, visām lietotnēm ir lietotāji, ja ir lietotāji, viņi agrāk vai vēlāk sazināsies e-pastā, vienā brīdī tu vēlēsies saviem lietotājiem kaut ko pārdot, ir arī statistika, čats,» sacīja Leiterts. Ja paskatāmies uz visu bildi, ir fascinējoši, ka lietotne kā tāda ir varbūt puse no tā, kas nepieciešams lietotnes funkcionalitātei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

Forbes 30 Under 30 Eiropas sarakstā - Alise Semjonova, Kristaps Porziņģis un Sabīne Pole

Lelde Petrāne, Anda Asere,23.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas datu vizualizācijas uzņēmuma Infogram līdzdibinātāja un grafiskā dizainere Alise Semjonova iekļauta Forbes Europe 30 Under 30 2017. gada sarakstā mediju kategorijā. Bez Semjonovas šogad Forbes Eiropas jauno līderu topā iekļuvis arī basketbolists Kristaps Porziņģis un jaunuzņēmuma Sorry as a Service līdzdibinātāja Sabīne Pole.

A. Semjonova ir datu vizualizācijas rīka Infogram līdzdibinātāja un lietotāju pieredzes (UX) dizainere. Infogram tiešsaistē ļauj publicēt datus vizuāli uzskatāmā veidā. A. Semjonova ir arī organizācijas Riga Tech Girls iniciatore - mērķis ir izglītot un iedvesmot sievietes darbam tehnoloģiju nozarē.

Katru gadu Forbes 30 Under 30 godina jaunos līderus, uzņēmējus un ekspertus, kuri vēl nav sasnieguši 30 gadu vecumu. Šā gada sarakstā iekļauti 600 jaunie līderi no 6 kontinentiem un 51 valsts. No Latvijas topā sporta un izklaides kategorijā iekļuvis arī basketbolists Kristaps Porziņģis, savukārt e-komercijas sarakstā iekļauta jaunuzņēmuma Sorry as a service līdzdibinātāja Sabīne Pole.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Infogr.am paplašina darbību ASV

Lelde Petrāne,06.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Infogr.am, Latvijas informācijas tehnoloģiju startup, kas ir darbojas datu vizualizācijas jomā, paplašina savu darbību. Tā komandai ir pievienojies izpilddirektors Mikko Jarvenpaa (Mikko Järvenpää), kas būs atbildīgs par kompānijas ikdienas darbību, pārdošanas un biznesa attīstības rezultātiem, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

Infogr.am turpina paplašināt savu darbību un šobrīd nostiprina savu komandu gan Rīgā, gan Sanfrancisko. Infogr.am biroja atvēršana Sanfrancisko ir nākamais solis kompānijas attīstībā. Tas paātrināšot arī mārketinga un pārdošanas rezultātus.

M. Jarvenpaa ir bijusi vairāku gadu pieredze Google produktu mārketinga vadītāja pozīcijā. Tāpat viņš ir strādājis ar tehnoloģiju startup kompānijām gan Silīcija ielejā, gan Eiropā. Pirms Infogr.am viņš bija mārketinga vadītājs pirmssēklas investīciju kompānijā HackFwd. M. Jarvenpaa pabeidzis Londonas Ekonomikas skolu.

M. Jarvenpaa pamata darbības vieta būs bāzēta Sanfrancisko, kur Infogr.am plāno atvērt biroju. «Mēs aktīvi paplašinām savu pārdošanu un mārketingu starptautiskā līmenī,» saka Uldis Leiterts, Infogr.am vadītājs un dibinātājs. «Mūsu galvenais birojs atrodas Rīgā, bet komanda strāda jau divos kontinentos. Mums ir ambiciozi plāni, tādēļ meklējam talantus gan Rīgā, gan Sanfrancisko.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināts - Infogr.am iegādājies Brazīlijas datu vizualizācijas mediju Visualoop

Dienas Bizness,03.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datu vizualizācijas start-up uzņēmums Infogr.am iegādājies vienu no vadošajām datu vizualizācijas ziņu vietnēm Brazīlijā - Visualoop, kas raksta par infografikām un datu vizualizāciju angļu un portugāļu valodās, trešdien medijiem paziņoja viens no Infogr.am dibinātājiem Uldis Leiterts.

Darījuma summa netiek atklāta, taču tas esot sešciparu skaitlis. Infogr.am kontrolē 100% Visualoop.

«Mūsu mērķis ir panākt, ka Visualoop kļūst par vadošo ziņu mediju datu vizualizācijas nozarē globāli,» saka U. Leiterts. «Šis darījums stiprinās mūsu klātbūtni Brazīlijā. Sadarbība ar patiešām kvalitatīvu mediju nostiprinās Infogr.am globālās pozīcijas, kā arī veicinās kompānijas sociālo misiju vairot izpratni un interesi par datu vizualizāciju visā pasaulē.»

No šodienas Infogr.am piedāvās savu pakalpojumu arī portugāļu valodā. Jau šobrīd tas pieejams angļu un japāņu valodās. Līdz gada beigām šīm valodām tiks pievienotas arī latviešu, krievu un franču.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

KPMG: ASV investoru vidū pieaug interese par Latvijas uzņēmumiem

Dienas Bizness,28.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investoru apetīte pasaulē palielinās – būtiski samazinās Krievijas, bet vērojams ASV kompāniju intereses pieaugums par uzņēmumu iegādi Latvijā, liecina starptautiskās revīzijas un biznesa konsultāciju kompānijas KPMG veiktais uzņēmumu apvienošanās un iegādes tirgus pētījums Global M&A Predictor.

Uzņēmumu apvienošanās un iegādes (M&A) tirgū visā pasaulē šobrīd ir novērojamas ļoti optimistiskas tendences – būtiski uzlabojas ne vien uzņēmumu gatavība jauniem darījumiem, bet arī to finansiālās iespējas īstenot jaunus darījumus nākotnē, atklāj pētījums. Par Latvijas uzņēmumiem, īpaši IT un jauno tehnoloģiju jomā, pēdējā laikā jūtama palielināta interese no ASV investoriem, savukārt rubļa vērtības krituma dēļ sagaidāma Krievijas investoru iespēju samazināšanās slēgt nozīmīgus darījumus.

«Sekojot līdzi pasaules tendencēm un situācijai Baltijas valstīs kopumā, ir prognozējams, ka 2015. gadā arī Latvijā pieaugs M&A aktivitāte. Līdz šim darījumi, kuru ietvaros ārvalstu uzņēmumi iegādājas vietējo uzņēmumu kapitāla daļas, ir veidojuši mazāk nekā pusi no visas M&A aktivitātes Baltijas valstīs, bet šī proporcija var mainīties, ņemot vērā pašreizējos tirgus apstākļus, jo Baltijas valstis ierindojas starp visstraujāk augošajām ES dalībvalstīm,» komentē KPMG Baltics darījumu atbalsta nodaļas direktore Jūlija Māsāne-Ose.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vizuālās komunikācijas rīku izstrādātājs «Prezi», kas šī gada jūlijā paziņoja par darbības uzsākšanu un darbinieku piesaisti arī Rīgā, nākotnē plānojis paplašināt Rīgas biroju.

«Jau šīs vasaras laikā «Prezi» izdevies izveidot savu pirmo komandu Rīgā, piesaistot gan spēcīgus tehnoloģiju arhitektus un inženierus, gan produktu attīstības vadītājus,» stāsta Kristofers Espozito (Cristopher Esposito), Prezi HR viceprezidents.

«Rīgā ir daudz pieredzējušu profesionāļu un talantu, kuri ir gatavi īstenot savas ambīcijas globālā tehnoloģiju uzņēmumā. Esam gandarīti par jaunās komandas sniegumu līdz šim, tādēļ turpināsim ieguldīt papildu līdzekļus Rīgas biroja attīstībā un paplašināšanā. Šobrīd esam atvēruši arī jaunas vakances,» viņš uzsver.

«Prezi» šobrīd izmanto vairāk nekā 100 miljoni lietotāju visā pasaulē, un kopš 2017. gada uzņēmums apvienojies ar Latvijā dibināto «Infogram».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Riga TechGirls", "Vidzeme TechGirls" un "Liepāja TechGirls" tagad pievienojas arī "Ventspils TechGirls".

"Meklējam aktīvistes katrā reģionā un pilsētā, kuras ir gatavas uzņemties veidot vietējo komūnu un pasākumus, jo attālināti to izdarīt ir neefektīvi," saka Anna Andersone, viena no organizācijas "Riga TechGirls" izveidotājām. Primāri "Riga TechGirls" attīsta reģionu "māsu" organizācijas tur, kur ir izglītības iespējas, t.i. kur ir universitātes vai tehnikumi, kur var apgūt informācijas tehnoloģijas. Viņas skatījumā ir svarīgi veidot šādas organizācijas, jo arī reģionos ir lieliski talanti, kurus var palīdzēt attīstīt, bet tur ir mazāk iespēju. "Tāpēc mums jānāk talkā!" tā A. Andersone. Iecerēts izveidot māsu organizācijas arī Daugavpilī un Rēzeknē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu sieviešu iesaisti darba tirgū un jaunuzņēmumu veidošanā, nevalstiskā organizācija "Riga TechGirls", Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra un tehnoloģiju uzņēmums "Accenture" organizē pirmo sievietēm veltīto hakatonu Latvijā "Women in Tech Hackathon #1".

Hakatons notiks 6. un 7. martā Rīgā.

"Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) nozarē Latvijā šobrīd strādā tikai 23% sieviešu, bet jaunuzņēmumu vidē šis procents ir vēl zemāks. Turklāt Ekonomikas ministrijas prognozes liecina, ka 2022. gadā IKT nozarē Latvijā trūks 16 tūkstoši darbinieku. Mēs ticam, ka šo darba spēka trūkumu varētu veiksmīgāk kompensēt, veicinot sieviešu iesaistīšanos IKT jomā, pārkvalificēšanos un arī ar lielāku sieviešu iesaisti jaunuzņēmumu veidošanā," norāda Anna Andersone, "Riga TechGirls" līdzradītāja.

"Women in Tech Hackathon #1" ir "Riga TechGirls" aicinājums izteikt atzinību sievietēm darba vidē ne tikai 8. martā, dāvājot ziedus un konfektes, bet nodrošinot vienlīdzīgas iespējas un atalgojumu ikdienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Infogr.am: esam noraidījuši iegādes piedāvājumu ar septiņciparu skaitli

Anda Asare, Sanita Igaune,26.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas start-up uzņēmums Infogr.am plāno atvērt biroju ASV, nākotnē neizslēdz iespēju iegādāties citus uzņēmumus un no kontrolpaketes tuvākajā laikā atteikties neplāno.

Kad Dienas Bizness (DB) pirmais no masu medijiem Latvijā rakstīja par datu vizualizācijas rīku Infogr.am, komanda nesen bija sākusi darbu, bet jau toreiz viens no uzņēmuma dibinātājiem Uldis Leiterts DB uzsvēra, ka globāls skatījums un ambīcijas ir izdzīvošanas jautājums. Tik tikko šajā virzienā ir sperts vēl viens solis, piesaistot 1,34 miljonu eiro investīcijas, tādējādi šobrīd uzņēmumam ir trīs investori: Point Nine Capital, Connect Ventures un HackFwd. Plašāk par uzņēmuma plāniem DB intervijā stāsta U. Leiterts.

Finansējums ir piesaistīts. Kur tiks ieguldīti līdzekļi?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Helsinkos bāzētais riska kapitāla fonds "Superhero Capital" plāno ieguldīt arī Latvijas jaunuzņēmumos, fokusējoties uz kompānijām, kas strādā ar datiem.

"Šajā fondā galvenais akcents ir uz uzņēmumiem, kas rada konkurences priekšrocību caur datiem – tos vācot, apstrādājot, analizējot, pievienojot vai atvasinot to vērtību. Lauks ir plašs un šeit ir daudzas iespējas," teic Ernests Štāls, "Superhero Capital" partneris Latvijā un Lietuvā.

Tuvākajos četros gados fonds iecerējis investēt 25 jaunuzņēmumos Somijā un Baltijā. Fonds vienā jaunuzņēmumā iegulda līdz vienam miljonam eiro, vidēji – 400 tūkstošus eiro.

E. Štālam ir bijušas vairākas sarunas ar vietējiem jaunuzņēmumiem un viņš pieļauj, ka drīzumā būs arī pirmās investīcijas.

"Latvijas jaunuzņēmumiem ir potenciāls, bet dažreiz trūkst kontaktu loka ārpusē. Pašlaik lielākais pieredzes trūkums ir tajā, kā būvēt starptautisku uzņēmumu. Šeit gan jāsaka, ka ir arī pirmie veiksmes stāsti, kur uzņēmumi ir izgājuši starptautiski un dalās ar savu pieredzi, piemēram, "Mailigen", kas tagad daļa no "Pipedrive", "Infogram", kas tagad ir daļa no "Prezi", "Lokalise", "Sonarworks". No šiem uzņēmumiem noteikti nāks nākamā jaunuzņēmumu paaudze, kas jau būs ar pieredzi un globālu ambīciju," spriež E. Štāls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Infogram valdes priekšsēdis raksturo pašreizējo interneta patērētāju

Dienas Bizness,22.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Interneta patērētājs aizvien vairāk izvēlas izklaidējošu saturu, aizvien mazinās interese internetā lasīt par nopietnām problēmām. Patlaban arī vērojams, ka Latvijas iedzīvotāji vairāk interesējas par ārpus mūsu valsts esošiem interneta portāliem. Parādās globāla konkurence,» tā intervijā laikrakstam Diena stāstījis Infogram valdes priekšsēdis Uldis Leiterts.

«Senāk Latvijas interneta biznesa videi vispār bija raksturīgi - ja esi pirmais uzņēmums kādā interneta nozares segmentā, tad arī paliec lielākais uzņēmums. Šī tendence pamazām zūd,» uzskata interneta eksperts.

«Vēl viena Latvijai patlaban raksturīga tendence ir tā, ka aizvien vairāk cilvēku lieto sociālos tīklus. Salīdzinot ar Lietuvu un Poliju, Latvijā sociālos tīklus lieto visai intensīvi.

Vēl zīmīgi, ka Latvijas interneta lietotājiem piemīt tendence palikt lojāliem izvēlētajam sociālajam tīklam, ieradumus viņi maina lēni - ja izvēlas, piemēram, portālu draugiem.lv, gadiem pie tā paliek. Turklāt, manuprāt, Latvijā draugiem.lv un facebook.com veiksmīgi spēj pastāvēt paralēli. Jāpiebilst, ja daudzviet pasaulē facebook.com tiek uztverts kā sociālais tīkls pusmūža cilvēkiem, kam patīk sociālajā tīklā dalīties ar bildēm, kurās redzams ēdiens, Latvijā facebook.com joprojām ir populārs tieši jauniešu vidū,» skaidrojis Infogram valdes priekšsēdis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā dibinātā datu vizualizācijas uzņēmuma Infogr.am pārdošanas darījuma summa Ungārijā dibinātajai vizuālo prezentāciju veidošanas platformai Prezi varētu būt mērāma miljonos, pieļauj finanšu konsultāciju sniedzēja Prudentia asociētā direktore Dace Medne.

Viņa sacīja, ka šajā darījumā Infogr.am var uzskatīt par jaunuzņēmumu, kam ir negatīva peļņa, līdz ar ko klasisku vērtības aprēķināšanas metodiku piemērot nevar. «Skaidrs, ka Infogr.am nākotnes vērtība ir lielāka, nekā to nosaka šā brīža peļņa,» sacīja eksperte.

«Iespējams, ka šajā darījumā bija kāds reizinātājs jeb multiplikators lietotāju skaitam. Cik zināms, Infogr.am ir trīs miljoni lietotāju, un šis skaits, iespējams, tika sareizināts ar kādu multiplikatoru,» pieļāva Medne, piebilstot, ka ir grūti pateikt, kāds bija šis multiplikators, līdz ar ko arī darījuma summu pateikt ir grūti, tomēr, ņemot vērā lietotāju skaitu un uzņēmuma vēsturiski piesaistītās investīcijas 2,5 miljonu apmērā, pārdošanas darījuma summa, visticamāk, mērāma miljonos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viss, kas ir mums apkārt, ir dizains. Tas ir kļuvis starpdisciplinārs, jomas saplūst, un viss mainās, mēs varam no tā baidīties, bet mums nāksies to pieņemt

Tā DB pauž Una Rozenbauma, kuras veidotā kampaņa #esesmuintroverts saņēma Dizaina Gada balvu 2019. Unu Rozenbaumu kaitina tas, ka Rīgai trūkst vides dizaina vīzijas, un galva viņai ir pilna ar trakām idejām. Viņai pietika drosmes latviešu autorus Londonas grāmatu tirgū pieteikt kā introvertus, bet, ja viņa uz vienu dienu kļūtu par Rīgas pilsētas radošo direktori, strūklakās lītu šampanietis.

Fragments no intervijas, kas publicēta 26. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness:

Kādas ir tavas profesionālās attiecības ar dizainu?

Esmu hard core freelancer, kas nozīmē, ka ar melnu muti raujos gabaldarbos, taču man ir daudz vairāk projektu nekā tad, kad strādāju reklāmas aģentūrā. Tas ir viens no iemesliem, kāpēc kopā ar vēl pāris potenciālajām partnerēm jau sāku plānot uzņēmuma izveidošanu šī gada rudenī. Uzņēmuma Wannabe Intelligent darbības profils būs kultūras komunikācija, ar ko es nodarbojos pēdējos piecus sešus gadus. To redzu kā brīvu nišu Latvijā. Iepriekš šķita, ka šādām aktivitātēm nav naudas, bet kopš valsts simtgades, kad lielākajai daļai projektu tāda bija nepieciešama, daudzi ir aptvēruši, ko kultūras komunikācija spēj dot, ka tā strādā gan filmām, gan literatūrai. Ja par to runā pietiekami interesantā veidā, tas palīdz, nevis traucē. Agrāk Latvijā bija priekšstats, ka mākslu nevajag pārdot, proti, ja ir labs produkts, tas sevi var pārdot pats. Tas ir mīts jeb «bleķis», jo mēs dzīvojam tādā vidē, kur notiek sīva konkurence nevis tikai starp Latvijas, bet visas pasaules produktiem, kas nozīmē, ka mums ir jāspēj pateikt, par ko būs konkrētā filma vai grāmata.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Mashable par noderīgāko interneta rīku nosauc Infogr.am

Žanete Hāka,18.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais inovāciju medijs Mashable nosaucis 2014.gada labākos interneta rīkus, Latvijas kompāniju Infogr.am ierindojot pirmajā vietā.

Mashable eksperti uzsver, ka Infogram ir vieglākais veids, kā veidot modernus grafikus, līknes un infografikas. Nepieciešamas minimālas apmācības, un gandrīz viss ir norādīts saprotamā valodā, turklāt rīks ir bezmaksas.

Otrajā vietā ierindots Up Hail, kas izveidots taksometru pakalpojumu cenu salīdzināšanai.

Savukārt kā trešais noderīgākais šā gada rīks minēts Inbox by Google.

Db.lv jau rakstīja, ka Datu vizualizācijas start-up uzņēmums Infogr.am iegādājies vienu no vadošajām datu vizualizācijas ziņu vietnēm Brazīlijā - Visualoop, kas raksta par infografikām un datu vizualizāciju angļu un portugāļu valodās, trešdien medijiem paziņoja viens no Infogr.am dibinātājiem Uldis Leiterts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Latvijas jaunuzņēmumus novērtē Silīcija ielejā

Anda Asere,12.09.2019

Gateway&Partners Tirgus izpētes projektu vadītāja Zanda Vipule un Ekonomikas ministrijas Uzņēmējdarbības konkurētspējas departamenta direktors Kristaps Soms.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunuzņēmumi ir būtiska ekonomikas sastāvdaļa, un tiem ir nozīmīga loma labi atalgotu darbavietu radīšanā un nodokļu maksājumos valsts budžetā.

Kopš 2014. gada ik gadu Latvijā rodas aptuveni 50 jaunuzņēmumi, un šobrīd to skaits ir sasniedzis 418, liecina Ekonomikas ministrijas, Latvijas Jaunuzņēmumu asociācijas un eksporta konsultāciju un tirgus izpētes kompānijas Gateway&Partners pētījums par Latvijas jaunuzņēmumu ekosistēmu. Laikā no 2012. līdz 2018. gadam jaunuzņēmumi budžetā nodokļos iemaksājuši vismaz 34 miljonus eiro. Lai veicinātu šāda veida uzņēmumu aktivitāti un atbalstītu tos panākumu gūšanā, plānoti grozījumi Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likumā, paredzot iespēju piešķirt akciju opcijas SIA darbiniekiem un sniedzot atbalstu arī tādiem uzņēmumiem, kam saistībā ar investīciju piesaisti ir izveidota māteskompānija citā valstī. Vairāk par secinājumiem pētījumā un situāciju Latvijas jaunuzņēmumu vidē stāsta Gateway&Partners Tirgus izpētes projektu vadītāja Zanda Vipule un Ekonomikas ministrijas Uzņēmējdarbības konkurētspējas departamenta direktors Kristaps Soms.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Bucher Municipal šogad plānojis uzsākt jaunas montāžas līnijas darbību

Žanete Hāka,20.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mašīnbūves uzņēmums SIA «Bucher Municipal» pagājušajā gadā būtiski palielinājis apgrozījumu - tas sasniedza 77,222 miljonus eiro, kas bija par 61,3% jeb 29,342 miljoniem eiro vairāk nekā 2017. gadā, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Arī uzņēmuma peļņa pieaugusi, tā 2018. gadā bija 25,7% lielāka salīdzinājumā ar 2017.gadu, sasniedzot 4,878 miljonus eiro.

SIA «Bucher Municipal» Ventspilī ražo ielu tīrāmās mašīnas. Uzņēmuma gada pārskatā nav sniegta informācija par to, kas bijis apgrozījuma straujā pieauguma pamatā. Taču 2017. gadā uz Latvijas uzņēmumu tika pārceltas ražošanas līnijas no Šveices un Anglijas uzņēmumiem un uzņēmums praktiski visu saražoto produkciju pārdod radniecīgajām «Bucher Industries AG» grupai piederošajām sabiedrībām.

Bucher Municipal attīstība no 2004. līdz 2018. gadam Infogram SIA «Bucher Municipal» norāda, ka, pieaugot apgrozījumam, pērn pieaudzis vidēji nodarbināto skaits uzņēmumā līdz 376 darbiniekiem no vidēji 324 nodarbinātajiem 2017. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

LTRK eksporta balvu iegūst PET Baltija un AirDog

Dienas Bizness,26.02.2015

Kompānijas "Helico Aerospace Industries" līdzdibinātājs Edgars Rozentāls ar saņemto Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras Eksporta balvu - Sprīdīša balvu pasniegšanas ceremonijas laikā

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) apbalvojumu labākajiem eksportētājiem - Krišjāņa Valdemāra balvu Latvji, brauciet jūriņā! – šogad ieguvusi SIA PET Baltija, savukārt Sprīdīša balvu 8 uzņēmumu konkurencē izcīnīja SIA Helico Aerospace Industries ražotais AirDog, kuram ir lielisks eksporta potenciāls.

Uz prestižo Krišjāņa Valdemāra balvu Latvji, brauciet jūriņā! 2015.gadā tika izvirzītas sekojošu uzņēmumu kandidatūras: AS PET Baltija, SIA Nordtext, SIA SilJa, SIA Art Fairs Service, SIA S.B.C., SIA NP Foods, SIA WWL Houses, SIA Lattelecom, SIA Kurzemes Gaļsaimnieks, SIA Ask.FM, AS RER, AS Energofirma JAUDA, SIA Biosan, SIA TENACXEM, SIA Mikrotīkls, SIA Tilde, AS Liepājas Papīrs, SIA Nordtext.

Starp Sprīdīša balvas finālistiem bankas Citadele simpātiju balvu ieguva velosipēdu ražotājs SIA Blue Shock Taxi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kokrūpniecības uzņēmums SIA «Gaujas Koks» 2018. gadā strādājis ar apgrozījumu 84,420 miljonu eiro apmērā, kas ir augstākais uzņēmuma sasniegtais apgrozījums kopš tā dibināšanas, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Salīdzinot ar 2018. gadu, SIA «Gaujas Koks» pērn palielinājis apgrozījumu par 35,5% jeb 21,582 miljoniem eiro. «Apgrozījuma pieaugumu galvenokārt sekmēja pieprasījuma pieaugums zāģmateriālu tirgūs, kas izteikti bija jūtams pārskata gada pirmajos trīs ceturkšņos,» sacīts SIA «Gaujas Koks» gada pārskatā.

Arī uzņēmuma peļņa pērn pieaugusi - tā bija 3,742 miljoni eiro, kas bija par 16% jeb 517 tūkstošiem eiro vairāk nekā 2017. gadā. Peļņas rādītāju izaugsmes tempus gan bremzēja augstā pieprasījuma izraisītais zāģbaļķu cenu pieaugums gada nogalē.

«Gaujas Koks» apgrozījuma kāpums Infogram 2018. gadā SIA «Gaujas Koks» turpināja iesāktos investīciju projektus, ieguldot uzņēmuma attīstībā 8,5 miljonus eiro, ko uzņēmums nodrošināja no savas pamatdarbības naudas plūsmas, nepiesaistot papildus finansējumu no bankām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Uzņēmēji konferencē varēs uzzināt par biznesa analītiku un jaunākajām tehnoloģijām šajā jomā

Žanete Hāka,05.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdevniecība Dienas Bizness sadarbībā ar IBM Latvija un Digital Mind 12. martā Citadeles konferenču centrā rīkos konferenci Biznesa analītika – nākamais solis biznesa attīstībā.

Tajā Latvijas uzņēmumu vadītājiem būs iespēja iepazīties ar biznesa analītikas jēdzienu, uzzināt par jaunākajām nozares tehnoloģijām un to izmantošanas sniegtajām priekšrocībām, kā arī izzināt Latvijas un ārvalstu uzņēmumu pieredzi biznesa analītikas risinājumu izmantošanā.

Biznesa analītika ir metodiku, procesu un programmatūras rīku kopums, ko uzņēmumi var izmantot dažāda formāta datu apstrādei un informācijas analīzei, ikdienas biznesa lēmumu pieņemšanai un nākotnes notikumu prognozēšanai. Biznesa analītikas rīki savākto informāciju par uzņēmuma operatīvās darbības rezultātiem un tirgus notikumiem pārveido jēgpilnās atziņās, kuras vadītājiem ļauj pieņemt izsvērtus un uz pierādījumiem balstītus lēmumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Skandi Motors pērn strādājis ar 337 tūkstošu eiro zaudējumiem

Žanete Hāka,11.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu «Mitsubishi», «Hyundai» un «Nissan» oficiālais pārstāvis Latvijā SIA «Skandi Motors» 2018. gadā palielinājis apgrozījumu par 2,3% salīdzinājumā ar 2017. gadu, taču atsevišķu negatīvu apstākļu dēļ strādājis ar zaudējumiem, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

SIA «Skandi Motors» apgrozījums pērn sasniedza 40,539 miljonus eiro, bet uzņēmuma zaudējumi bija 337 tūkstoši eiro. «Negatīvais rezultāts nav uzskatāms par kādu būtisku tendenci uzņēmuma darbībā,» sacīts SIA «Skandi Motors» gada pārskatā.

Tajā atzīmēts, ka autotirgotājs 2018. gadā norakstījis būtiskus mārketinga izdevumus, lēnas aprites rezerves daļu krājumu, kā arī vairākas citas izdevumu pozīcijas. SIA «Skandi Motors» apgrozījums, lai arī pieaudzis, nav palielinājies tik strauji kā citus gadus, galvenokārt, dēļ izmaiņām pārstāvēto auto zīmolu modeļu gammā un arvien sīvākas konkurences gandrīz visos autotirgus segmentos.

SIA «Skandi Motors» apgrozījuma izmaiņas Infogram Uz 2019. gadu SIA «Skandi Motors» raugās pozitīvi. Autotirgotājs plāno nostiprināt esošās pozīcijas gan pārdošanas, gan pēcpārdošanas segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdevniecība Dienas Bizness sadarbībā ar IBM Latvija un Digital Mind 12. martā Citadeles konferenču centrā rīkos konferenci «Biznesa analītika – nākamais solis biznesa attīstībā». Tajā Latvijas uzņēmumu vadītājiem būs iespēja iepazīties ar biznesa analītikas jēdzienu, uzzināt par jaunākajām nozares tehnoloģijām un to izmantošanas sniegtajām priekšrocībām, kā arī izzināt Latvijas un ārvalstu uzņēmumu pieredzi biznesa analītikas risinājumu izmantošanā.

Biznesa analītika ir metodiku, procesu un programmatūras rīku kopums, ko uzņēmumi var izmantot dažāda formāta datu apstrādei un informācijas analīzei, ikdienas biznesa lēmumu pieņemšanai un nākotnes notikumu prognozēšanai. Biznesa analītikas rīki savākto informāciju par uzņēmuma operatīvās darbības rezultātiem un tirgus notikumiem pārveido jēgpilnās atziņās, kuras vadītājiem ļauj pieņemt izsvērtus un uz pierādījumiem balstītus lēmumus.

«Runājot ar Latvijas uzņēmumiem, jūtam lielu interesi, bet vienlaicīgi arī izpratnes trūkumu par to, tieši kā izmantot savā rīcībā esošos datus, lai labāk izprastu gan savus klientus, gan arī uzņēmuma iekšējos procesus, un uzlabotu biznesa rezultātus,» stāsta A/S Digital Mind valdes priekšsēdētājs Rinalds Sluckis.

Komentāri

Pievienot komentāru