"Riga TechGirls", "Vidzeme TechGirls" un "Liepāja TechGirls" tagad pievienojas arī "Ventspils TechGirls".
"Meklējam aktīvistes katrā reģionā un pilsētā, kuras ir gatavas uzņemties veidot vietējo komūnu un pasākumus, jo attālināti to izdarīt ir neefektīvi," saka Anna Andersone, viena no organizācijas "Riga TechGirls" izveidotājām. Primāri "Riga TechGirls" attīsta reģionu "māsu" organizācijas tur, kur ir izglītības iespējas, t.i. kur ir universitātes vai tehnikumi, kur var apgūt informācijas tehnoloģijas. Viņas skatījumā ir svarīgi veidot šādas organizācijas, jo arī reģionos ir lieliski talanti, kurus var palīdzēt attīstīt, bet tur ir mazāk iespēju. "Tāpēc mums jānāk talkā!" tā A. Andersone. Iecerēts izveidot māsu organizācijas arī Daugavpilī un Rēzeknē.
"Riga TechGirls" darbojas jau ceturto gadu. To aizsāka dažas entuziastes, kuras rīkoja darbnīcas un iedvesmas pasākumus. Trešajā gadā organizācija sāka plašāku sadarbību ar tehnoloģiju uzņēmumiem. "Ceturtajā gadā esam sākušas izskanēt arī ārpus "tehnoloģiju burbuļa", lai sabiedrība sadzirdētu, ka mums IT ir vajadzīgas sievietes un jau šobrīd darbojas lieliskas sievietes," stāsta A. Andersone.
"Riga TechGirls" mērķis ir piesaistīt vairāk sieviešu IT jomai. Šī joma ir viena no visstraujāk augošajām Latvijā un pasaulē un nākotnē bez tehnoloģiju zināšanām un prasmēm vairs nebūs iespējama neviena profesija. "Tā kā sievietes ir puse no sabiedrības, viņām ir jābūt zinošām šajā nozarē. Ja sievietes nekļūs zinošas tehnoloģiju jomā, viņas nevarēs būt konkurētspējīgas darba tirgū un tas ietekmēs visas sabiedrības dzīves līmeni," saka A. Andersone. Viņas skatījumā tehnoloģijas ir joma, kur sievietēm ir daudz lielisku iespēju, jo tā piedāvā elastīgas darba stundas un iespēju darbu apvienot ar privāto dzīvi. Savukārt, uzņēmumiem ir svarīgi veicināt dažādību komandās, jo tā noved pie produktiem, kas ir piemēroti visiem klientiem, kā arī pie lielāka radošuma.
Nesen "Infogram" un arī "Riga TechGirls" līdzdibinātāja Alise Dīrika intervijā "Dienas Biznesam" norādīja, ka sākotnēji mērķis bija iepazīstināt ar industrijā strādājošām sievietēm, parādīt, kādas vēl profesijas bez programmēšanas ir šajā nozarē un palīdzēt ar programmēšanas pamatzināšanām. "Esam ievērojušas, ka par intereses trūkumu sūdzēties vairs nevar. Piemēram, mums ir sadarbības projekts ar "Accenture", kur "Accenture" 80 sievietēm bez priekšzināšanām finansē programmēšanas kursus, lai pēc tam viņas varētu uzsākt darbu profesijā. Saņēmām vairāk nekā 600 pieteikumus – uz vienu vietu kursos pretendēja astoņas sievietes. Līdzīgi nesen Liepājā atvērām "TechGirls" pārstāvniecību, vienā vakarā paziņojām par programmēšanas darbnīcu un nākamajā rītā visas vietas jau bija aizņemtas. Līdz ar to vairs nevar apgalvot, ka būtu intereses trūkums," viņa teic.
"Riga TechGirls" fokusējas uz jaunām sievietēm, kuras vēl meklē savu profesionālo aicinājumu, pārkvalificējas vai pēc bērna kopšanas atvaļinājuma ir nobriedušas pagrieziena punktam savā dzīvē. Šādā situācijā ir grūti atrast praktisku palīdzību pirmajiem soļiem IT. "Ir vajadzīgas programmēšanas nodarbības, iespēja uzsākt praksi un palīdzība, kamēr sieviete izaug līdz līmenim, kad viņas alga ir tāda pati, kā iepriekšējā profesijā. Atbalsts šajā pārejas posmā dod visredzamākos rezultātus IT nodarbināto statistikas uzlabošanā," uzskata A. Dīrika. Sociāli atbildīgam uzņēmumam, kas ir gatavs investēt nozares līdzsvarošanas jautājumā, viņas skatījumā ir jāiegulda cilvēkos bez priekšzināšanām, jāorganizē nometnes, darbnīcas, īpašas aktivitātes un prakses iespējas, kas mērķētas tieši sieviešu auditorijai. "Ja kādu aktivitāti nemarķē speciāli sievietēm, IT nozarē ir raksturīgi, ka tajā būs vairāk vīriešu. Ja tieši to pašu saturu īpaši marķē sievietēm, viņas sadzird un atsaucas. Mērķis ir aizpildīt darbavietas, līdzsvarot industriju un viena no taktikām, kas strādā, ir piedāvāt to pašu saturu īpaši sievietēm. Varam apvainoties un analizēt, kāpēc tā, bet tā ir. Ja pasākums ir īpaši orientēts uz sievietēm, viņas jūtas gaidītas un rēķinās, ka būs droši uzdot jautājumus, ierasties bez priekšzināšanām, lūgt palīdzību. Līdzīgi ar pieredzējuša darbaspēka piesaisti. Ja personālatlases kampaņa ir mērķēta tieši uz sievietēm, tā skaidri parāda, ka uzņēmumam rūp līdzsvarota komanda," iepriekš norādīja A. Dīrika.