Valdība otrdien slēgtajā sēdē izlēmusi neiegādāties skandināvu aviokompānijai SAS piederošos 47.2% aviokompānijas airBaltic kapitāldaļu.
SAS piedāvātā cena par šīm akcijām bija 47 miljoni latu, tomēr, lai arī Satiksmes ministrija esot par SAS piedāvājuma izmantošanu, tomēr valdība izlēma neizmantot pirmpirkuma tiesības airBaltic akcijām. Iemels tam ir ierobežotā valdības rocība un taupības režīms. Līdz ar to SAS ar sev piederošās airBaltic akcijām var realizēt citam pircējam, jo pārējie akcionāri nav izmantojuši savas pirmpirkuma tiesības.
Iepriekš otrs airBaltic mazākuma akcionārs Krievijas kompānija Transaero, kam pieder 0.02% airBaltic akciju, Db arī norādījis, ka nav ieinteresēts iegādāties SAS piederošās akcijas.
Latvijas valstij patlaban pieder nedaudz vairāk par 52.6%, kas nodrošina kontroli pār uzņēmumu, līdz ar to tomēr vairāki ar airBaltic cieši stāvoši avoti vēstīja, ka Satiksmes ministrija labprāt būtu ieguvusi SAS akcijas, lai netraucēti varētu realizēt nosprausto stratēģiju, ar kuru mierā nebija SAS: maksimālu izaugsmi un plašu maršrutu tīklu, nedomājot par augstu rentabilitāti.
Vairāki avio nozares pārstāvji bija izteikušies, ka pircēju SAS akcijām atrast būs grūti: sākumā potenciālajam pircējam esot jāvienojas par kopīgu stratēģiju ar Latvijas valsti.
Db jau vēstījis, ka pēc finansistu un investīciju baņķieru aprēķiniem Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic aviotirgus globālās krīzes un finansiālo rezultātu dēļ gada laikā zaudējis lielu daļu savas vērtības. Pēc aptuvenām ekspertu aplēsēm visa airBaltic vērtība šobrīd ir vien no 10 līdz 25 miljoniem latu
SAS jau iepriekš bija izteikusies, ka varētu pārdot sev piederošās airBaltic akcijas, tomēr nekādi priekšlikumi ilgstoši netika izteikti. Aviokompānija ir nonākusi grūtībās aviokrīzes un pasaules ekonomiskās krīzes dēļ, tāpēc, iespējams, tā tomēr mēģinās realizēt airBaltic akcijas citam pircējam.